Wyrejestrowanie pojazdu
Wyrejestrowania pojazdu dokonuje organ właściwy ze względu na miejsce ostatniej rejestracji pojazdu.
Wymagane dokumenty - przekazania pojazdu/przekazania niekompletnego pojazdu do stacji demontażu pojazdów (kasacja)
- Wypełniony wniosek o wyrejestrowanie pojazdu.
- Dowód rejestracyjny pojazdu.
- Zaświadczenie o przyjęciu pojazdu/niekompletnego pojazdu do stacji demontażu
- Tablice rejestracyjne.
- Akt własności (jeśli jest wymagany).
Wymagane dokumenty - kradzież
- Wypełniony wniosek o wyrejestrowanie pojazdu.
- Dowód rejestracyjny pojazdu.
- Oświadczenie właściciela złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
Wymagane dokumenty - wywóz z kraju
- Wypełniony wniosek o wyrejestrowanie pojazdu.
- Dokument potwierdzający zbycie pojazdu za granicę i oświadczenie o zbyciu pojazdu za granicę lub kopia dokumentu potwierdzajacego zarejestrowanie pojazdu za granicą.
Wymagane dokumenty - zniszczenie (kasacja pojazdu za granicą)
- Wypełniony wniosek o wyrejestrowanie pojazdu.
- Dowód rejestracyjny.
- Tablice (a) rejestracyjne.
Wymagane dokumenty - trwała zupełna utrata posiadania pojazdu
- Wypełniony wniosek o wyrejestrowanie pojazdu.
- Dokument potwierdzający trwałą i zupełną utratę posiadania pojazdu.
- Dowód rejestracyjny.
- Tablice (a) rejestracyjne.
- Dokument potwierdzający wniesienie opłaty określonej w art 79 ust. 5 ustawy Prawo o ruchu drogowym.
W przypadku wyrejestrowania pojazdu, który jest przedmiotem współwłasności wymagana jest obecność wszystkich współwłaścicieli lub jeden z właścicieli posiadający pełnomocnictwa od pozostałych właścicieli.
Pełnomocnikiem może to być każda osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych posiadająca dokument potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa.
Opłaty
- 10,00 zł - opłata skarbowa za wydanie decyzji
- 17,00 zł - opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu lub kopii – od każdego stosunku pełnomocnictwa (jeśli podlega lub nie jest zwolnione).
Opłat skarbowych można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Urzędu bądź bądź kartą bezpośrednio na stanowiskach obsługi. Płatność gotówką możliwa jest we wpłatomacie znajdującym się w Urzędzie.
52 1240 3259 1111 0010 1340 6544
Urząd Miejski w Radomiu, Wydział Podatków
Bank PEKAO SA II O/RADOM
Miejsce składania wniosków
Wydział Komunikacji - Referat Rejestracji Pojazdów, Pokój nr 37, tel. (48) 36-20-352
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Radomiu za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w sekretariacie wydziału prowadzącego sprawę). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
W przypadkach nieopisanych prosimy o bezpośredni kontakt ponieważ podane informacje mają charakter ogólny i wynikają z przepisów prawa. W jednostkowych przypadkach może być wymagane złożenie dodatkowych dokumentów.
Podstawa prawna
- Ustawa Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2021r poz. 735 ze zm).
- Ustawa Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2022 poz. 988).
- Ustawa o Opłacie skarbowej (Dz.U. z 2021r poz. 1923).
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów (Dz.U. z 2022r. poz. 1847).
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz.U. z 2022r poz. 1849).