Nr 311/2004 w sprawie powołania Gminnej Komisji Urbanistyczno - Architektonicznej.
Zarządzenie Nr 311/2004
Prezydenta Miasta Radomia
z dnia 23 sierpnia 2004 r.
w sprawie powołania Gminnej Komisji Urbanistyczno - Architektonicznej.
Na podstawie art. 8 ust. 3 ustawy z dnia 27 marca 2003 roku „O planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym” ( Dz.U. z 2003 roku Nr 80, poz. 717 z późn. zm.) oraz art. 7 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku „O samorządzie gminnym” ( Dz.U. z 2001 roku, Nr 142, poz. 1591 z późn. zmianami) i § 4 ust. 8 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Radomiu ustalonego Zarządzeniem Nr 396/03 Prezydenta Miasta Radomia z dnia 31 grudnia 2003 roku - Prezydent Miasta Radomia zarządza, co następuje:
§ 1
1. Powołuje się Gminną Komisję Urbanistyczno - Architektoniczną, zwaną dalej „Komisją”, jako organ doradczy Prezydenta w sprawach zagospodarowania przestrzennego.
-
Komisja składa się z 6 członków powołanych przez Prezydenta Miasta Radomia, zwanego dalej „Prezydentem” na trzyletnią kadencję.
-
Na mocy stosownych porozumień za zgodą Prezydenta Miasta Radomia właściwością Komisji mogą być objęte obszary innych gmin.
§ 2
-
Przewodniczącego oraz 5 specjalistów z dziedziny planowania przestrzennego, urbanistyki i architektury desygnowanych przez stowarzyszenia branżowe, samorządy zawodowe powołuje i odwołuje Prezydent Miasta Radomia - według zasad określonych w ust. 2.
2.1 Przewodniczącego oraz jednego członka Komisji powołuje Prezydent
2.2 Jednego członka Komisji desygnuje stowarzyszenie branżowe
- Stowarzyszenie Architektów Polskich ( SARP) z siedzibą w Radomiu -1 osoba
2.3Trzech członków Komisji desygnują izby samorządu zawodowego:
- Mazowiecka Okręgowa Izba Architektów - 1 osoba
- Okręgowa Izba Urbanistów z siedzibą w Warszawie - 1 osoba
- Mazowiecka Okręgowa Izba Inżynierów Budownictwa - 1 osoba
3. W przypadku wystąpienia sytuacji powodujących długotrwałą absencję w pracach Komisji ( np. z powodu wyjazdu lub choroby) podmioty wskazane w ust. 2 na czas absencji mogą desygnować inne osoby.
-
Prezydent Miasta Radomia stosownie do okoliczności wynikających z oceny działalności Przewodniczącego Komisji oraz jej członków, a także wydarzeń losowych lub złożonych rezygnacji dokonuje niezbędnych zmian w trakcie trwania kadencji Komisji.
§ 3
1. Siedzibą Komisji jest budynek Urzędu Miejskiego w Radomiu ul. Kilińskiego 30
2. Posiedzenia Komisji (jedno lub dwa w miesiącu) w tym połączone z dyskusją społeczną odbywać się będą w/w siedzibie Urzędu.
3. Dyrektor Wydziału Architektury lub osoba przez niego upoważniona z urzędu bierze udział w pracach Komisji.
§ 4
-
Przewodniczącemu i członkom Komisji za udział w pracach Komisji przysługuje wynagrodzenie. Zasady wygradzania reguluje regulamin pracy Komisji.
§ 5
-
Organizację oraz zasady działania Komisji określa regulamin stanowiący załącznik do niniejszego Zarządzenia.
-
Rezultaty prac Komisji są publikowane w formie rocznych raportów.
§ 6
Obsługę organizacyjno - techniczną dla działalności Komisji zapewnia Dyrektora Wydziału Organizacyjnego.
§ 7
Upoważnia się Dyrektora Wydziału Architektury do przedstawiania Komisji wykazów decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz decyzji o pozwoleniu na budowę niezbędnych do podjęcia opinii.
§ 8
Zobowiązuje się Dyrektora Wydziału Architektury do wystąpienia w imieniu Prezydenta - najpóźniej w terminie dwóch tygodni od daty wydania niniejszego Zarządzenia - do stowarzyszeń zawodowych i izb samorządu zawodowego wymienionych w § 2 z wnioskiem o desygnowanie swoich przedstawicieli do składu Komisji.
§ 9
Zobowiązuje się Dyrektora Wydziału Architektury do zwołania inauguracyjnego posiedzenia niezwłocznie po obsadzeniu przez Prezydenta oraz stowarzyszenia zawodowego co najmniej połowy przysługujących im miejsc w Komisji - nie później jednak niż w miesiącu wrześniu 2004 roku.
§ 10
Zarządzenie podlega ogłoszeniu na stronach internetowych Prezydenta Miasta Radomia.
§ 11
Wykonanie zarządzenia powierza się Dyrektorowi Wydziału Organizacyjnego i Dyrektorowi Wydziału Architektury..
§ 12
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
§ 13
Zmiany w niniejszym zarządzeniu wymagają zarządzenia Prezydenta.
Prezydent Miasta Radomia
Załącznik do Zarządzenie Nr .................
Prezydenta Miasta Radomia
Regulamin pracy
Gminnej Komisji Urbanistyczno - Architektonicznej
§ 1
1. Gminna Komisja Urbanistyczno - Architektoniczna zwana dalej „Komisją” jest organem doradczym Prezydenta Miasta Radomia zwanego dalej „Prezydentem” w sprawach zagospodarowania przestrzennego i innych zgłoszonych przez Prezydenta.
-
Komisja powołana jest do opiniowania projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego - co najmniej na etapie koncepcji, a następnie projektu planu - oraz innych opracowań studialno - projektowych (w tym również projektów budowlanych) a także projektów decyzji o warunkach zabudowy w trybie „ bez planu miejscowego” - z wniosku Prezydenta Miasta Radomia. Komisja ponadto opiniuje oceny zmian zagospodarowania gminy.
§ 2
-
Na pierwszym zebraniu członkowie Komisji wybierają Wiceprzewodniczącego oraz Sekretarza.
-
Komisja rozpatruje problemy zgłaszane przez Prezydenta.
-
Przewodniczący i Wiceprzewodniczący Komisji odpowiadają za formułowanie ustaleń z posiedzeń Komisji oraz reprezentują ją na zewnątrz.
-
Do zadań Przewodniczącego należy:
4.1.Prowadzenie całokształtu problematyki związanej z funkcjonowaniem Komisji,
4.2.Organizowanie i przewodniczenie obradom,
4.3.Wnioskowanie o dokonanie zmian personalnych w komisji.
5. Do zadań Wiceprzewodniczącego Komisji należy:
5.1 Zastępowanie Przewodniczącego w czasie jego nieobecności
5.2 Rozpoznawanie wpływających spraw i odpowiednie ich przygotowanie na posiedzenia Komisji wraz z propozycją ich rozstrzygnięcia
6. Do zadań Sekretarza Komisji należy:
6.1 Odpowiada za merytoryczny nadzór nad całokształtem obsługi technicznej prac Komisji, utrzymywanie bieżącego kontaktu z Wydziałem Architektury zakresie przyjmowania dokumentów i materiałów, zawiadamianie członków Komisji oraz zaproszonych gości o terminie i tematyce posiedzeń, udostępnianie do wglądu materiałów, sporządzaniem protokołów z posiedzeń.
§ 3
-
Na posiedzenia Komisji mogą być zapraszani przedstawiciele właściwych samorządów terytorialnych oraz innych organów.
-
W posiedzeniach Komisji biorą udział autorzy i koreferenci opracowań rozpatrywanych na tych posiedzeniach.
§ 4
-
Terminy i tematykę posiedzeń - uwzględniając zgłoszone problemy oraz listę osób zaproszonych do uczestnictwa w posiedzeniu komisji ustala Przewodniczący Komisji - informując o tym Prezydenta.
-
Zawiadomienie członków Komisji o terminie mającego się odbyć posiedzenia oraz zaproszenia osób przewidzianych do udziału w posiedzeniach Komisji należy wysyłać co najmniej 7 dni przed terminem posiedzenia.
§ 5
-
Obecność na posiedzeniu Komisji potwierdza się podpisem złożonym na liście obecności.
-
Quorum Komisji stanowią 4 osoby. W przypadku równej liczby głosów za i przeciw decyduje głos Przewodniczącego. W sprawach szczególnej wagi konieczna jest obecność pełnego składu Komisji.
-
W głosowaniu biorą udział wyłącznie członkowie Komisji.
§ 6
-
Komisja w toku dyskusji winna wypracować istotne elementy opinii, którą przedkłada w formie pisemnej wraz z uzasadnieniem.
-
Przewodniczący i Wiceprzewodniczący Komisji łącznie upoważnieni są do przyjęcia protokołu z posiedzenia Komisji oraz zredagowania opinii w oparciu o ustalenia wynikające z przeprowadzonej dyskusji. Opinia prezentowana jest członkom Komisji na kolejnym posiedzeniu. Członkowie Komisji mogą zgłaszać uwagi do przedstawionej opinii, które zostaną odzwierciedlone w protokole.
-
W aktach Komisji pozostaje:
- protokół z rozpatrzenia i głosowania z podpisami członków Komisji
- kopia wydanej opinii
oraz w miarę potrzeby, według uznania Przewodniczącego niezbędne części rozpatrywanych planów, projektów itp.
-
W przypadku, gdy członek Komisji jest jednocześnie członkiem zespołu autorskiego rozpatrywanego opracowania, na czas dyskusji w tym zakresie podlega wyłączeniu z prac Komisji i nie bierze udziału w głosowaniu.
-
Protokół z posiedzenia Komisji podpisuje Przewodniczący lub Wiceprzewodniczący oraz Sekretarz.
-
W przypadku, gdy Komisja na posiedzeniu rozpatruje więcej niż jedno zagadnienie, protokół sporządza się dla każdego zagadnienia oddzielnie.
§ 7
-
Roczne raporty Komisji przedkładane Prezydentowi poza opiniami formułowanymi przez Komisję powinny ponadto zawierać omówienie dyskutowanych opracowań i koreferaty oraz oceny zmian zagospodarowania gminy.
§ 8
Posiedzenia Komisji zwoływane są w zależności od potrzeb i wagi poruszanych tematów na wniosek Prezydenta.
O udziale osób nie będących członkami Komisji w jej posiedzeniach decyduje Przewodniczący Komisji.
§ 9
Zasady wynagradzania członków Komisji:
1. Za udział w pracy Komisji której posiedzenie odbyło się w danym miesiącu ustala się dla jej członków miesięczne zryczałtowane wynagrodzenie w wysokości: 600 zł brutto dla Przewodniczącego a 450 zł brutto dla członka Komisji. Za nieobecność na posiedzeniu Komisji wynagrodzenie podlega obniżeniu w sposób podany w ust. 2.
2. Potrącenie wynagrodzenia za nieobecność w posiedzeniach komisji oblicza się wg następującego algorytmu:
- kwota potrącenia = 100% miesięcznego wynagrodzenia x ilość nieobecności na posiedzeniach
ilość posiedzeń w miesiącu
-
Wynagrodzenie wyliczone w oparciu o listę obecności wypłaca się miesięcznie z dołu w terminie do 10 -tego dnia następnego miesiąca kalendarzowego.
§ 10
Sprawy nieuregulowane niniejszym regulaminem, a dotyczące funkcjonowania Komisji ustala Prezydent na wniosek Przewodniczącego.
Zmiany w niniejszym regulaminie wymagają zarządzenia Prezydenta.