Urząd Miejski w Radomiu

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Nr 311/2004 w sprawie powołania Gminnej Komisji Urbanistyczno - Architektonicznej.

 

 

 

Zarządzenie Nr 311/2004

 

Prezydenta Miasta Radomia

 

z dnia 23 sierpnia 2004 r.

 

w sprawie powołania Gminnej Komisji Urbanistyczno - Architektonicznej.

 

 

 

Na podstawie art. 8 ust. 3 ustawy z dnia 27 marca 2003 roku „O planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym” ( Dz.U. z 2003 roku Nr 80, poz. 717 z późn. zm.) oraz art. 7 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku „O samorządzie gminnym” ( Dz.U. z 2001 roku, Nr 142, poz. 1591 z późn. zmianami) i § 4 ust. 8 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Radomiu ustalonego Zarządzeniem Nr 396/03 Prezydenta Miasta Radomia z dnia 31 grudnia 2003 roku - Prezydent Miasta Radomia zarządza, co następuje:

 

 

 

§ 1

 

 

 

1. Powołuje się Gminną Komisję Urbanistyczno - Architektoniczną, zwaną dalej „Komisją”, jako organ doradczy Prezydenta w sprawach zagospodarowania przestrzennego.

  1.  

    Komisja składa się z 6 członków powołanych przez Prezydenta Miasta Radomia, zwanego dalej „Prezydentem” na trzyletnią kadencję.

  2.  

    Na mocy stosownych porozumień za zgodą Prezydenta Miasta Radomia właściwością Komisji mogą być objęte obszary innych gmin.

 

 

 

§ 2

 

 

  1.  

    Przewodniczącego oraz 5 specjalistów z dziedziny planowania przestrzennego, urbanistyki i architektury desygnowanych przez stowarzyszenia branżowe, samorządy zawodowe powołuje i odwołuje Prezydent Miasta Radomia - według zasad określonych w ust. 2.

 

2.1 Przewodniczącego oraz jednego członka Komisji powołuje Prezydent

 

2.2 Jednego członka Komisji desygnuje stowarzyszenie branżowe

 

- Stowarzyszenie Architektów Polskich ( SARP) z siedzibą w Radomiu -1 osoba

 

2.3Trzech członków Komisji desygnują izby samorządu zawodowego:

 

- Mazowiecka Okręgowa Izba Architektów - 1 osoba

 

- Okręgowa Izba Urbanistów z siedzibą w Warszawie - 1 osoba

 

- Mazowiecka Okręgowa Izba Inżynierów Budownictwa - 1 osoba

 

3. W przypadku wystąpienia sytuacji powodujących długotrwałą absencję w pracach Komisji ( np. z powodu wyjazdu lub choroby) podmioty wskazane w ust. 2 na czas absencji mogą desygnować inne osoby.

  1.  

    Prezydent Miasta Radomia stosownie do okoliczności wynikających z oceny działalności Przewodniczącego Komisji oraz jej członków, a także wydarzeń losowych lub złożonych rezygnacji dokonuje niezbędnych zmian w trakcie trwania kadencji Komisji.

 

 

 

§ 3

 

 

 

1. Siedzibą Komisji jest budynek Urzędu Miejskiego w Radomiu ul. Kilińskiego 30

 

2. Posiedzenia Komisji (jedno lub dwa w miesiącu) w tym połączone z dyskusją społeczną odbywać się będą w/w siedzibie Urzędu.

 

3. Dyrektor Wydziału Architektury lub osoba przez niego upoważniona z urzędu bierze udział w pracach Komisji.

 

 

 

§ 4

 

 

  1.  

    Przewodniczącemu i członkom Komisji za udział w pracach Komisji przysługuje wynagrodzenie. Zasady wygradzania reguluje regulamin pracy Komisji.

 

 

 

§ 5

 

 

  1.  

    Organizację oraz zasady działania Komisji określa regulamin stanowiący załącznik do niniejszego Zarządzenia.

  2.  

    Rezultaty prac Komisji są publikowane w formie rocznych raportów.

 

 

 

§ 6

 

 

 

Obsługę organizacyjno - techniczną dla działalności Komisji zapewnia Dyrektora Wydziału Organizacyjnego.

 

 

 

§ 7

 

 

 

Upoważnia się Dyrektora Wydziału Architektury do przedstawiania Komisji wykazów decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz decyzji o pozwoleniu na budowę niezbędnych do podjęcia opinii.

 

 

 

§ 8

 

 

 

Zobowiązuje się Dyrektora Wydziału Architektury do wystąpienia w imieniu Prezydenta - najpóźniej w terminie dwóch tygodni od daty wydania niniejszego Zarządzenia - do stowarzyszeń zawodowych i izb samorządu zawodowego wymienionych w § 2 z wnioskiem o desygnowanie swoich przedstawicieli do składu Komisji.

 

§ 9

 

 

 

Zobowiązuje się Dyrektora Wydziału Architektury do zwołania inauguracyjnego posiedzenia niezwłocznie po obsadzeniu przez Prezydenta oraz stowarzyszenia zawodowego co najmniej połowy przysługujących im miejsc w Komisji - nie później jednak niż w miesiącu wrześniu 2004 roku.

 

 

 

§ 10

 

 

 

Zarządzenie podlega ogłoszeniu na stronach internetowych Prezydenta Miasta Radomia.

 

§ 11

 

 

 

Wykonanie zarządzenia powierza się Dyrektorowi Wydziału Organizacyjnego i Dyrektorowi Wydziału Architektury..

 

 

 

 

 

§ 12

 

 

 

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

 

§ 13

 

 

 

Zmiany w niniejszym zarządzeniu wymagają zarządzenia Prezydenta.

 

 

 

 

 

 

 

Prezydent Miasta Radomia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik do Zarządzenie Nr .................

 

Prezydenta Miasta Radomia

 

 

 

 

 

Regulamin pracy

 

Gminnej Komisji Urbanistyczno - Architektonicznej

 

 

 

§ 1

 

 

 

1. Gminna Komisja Urbanistyczno - Architektoniczna zwana dalej „Komisją” jest organem doradczym Prezydenta Miasta Radomia zwanego dalej „Prezydentem” w sprawach zagospodarowania przestrzennego i innych zgłoszonych przez Prezydenta.

  1.  

    Komisja powołana jest do opiniowania projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego - co najmniej na etapie koncepcji, a następnie projektu planu - oraz innych opracowań studialno - projektowych (w tym również projektów budowlanych) a także projektów decyzji o warunkach zabudowy w trybie „ bez planu miejscowego” - z wniosku Prezydenta Miasta Radomia. Komisja ponadto opiniuje oceny zmian zagospodarowania gminy.

 

 

 

§ 2

 

 

  1.  

    Na pierwszym zebraniu członkowie Komisji wybierają Wiceprzewodniczącego oraz Sekretarza.

  2.  

    Komisja rozpatruje problemy zgłaszane przez Prezydenta.

  3.  

    Przewodniczący i Wiceprzewodniczący Komisji odpowiadają za formułowanie ustaleń z posiedzeń Komisji oraz reprezentują ją na zewnątrz.

  4.  

    Do zadań Przewodniczącego należy:

 

4.1.Prowadzenie całokształtu problematyki związanej z funkcjonowaniem Komisji,

 

4.2.Organizowanie i przewodniczenie obradom,

 

4.3.Wnioskowanie o dokonanie zmian personalnych w komisji.

 

5. Do zadań Wiceprzewodniczącego Komisji należy:

 

5.1 Zastępowanie Przewodniczącego w czasie jego nieobecności

 

5.2 Rozpoznawanie wpływających spraw i odpowiednie ich przygotowanie na posiedzenia Komisji wraz z propozycją ich rozstrzygnięcia

 

6. Do zadań Sekretarza Komisji należy:

 

6.1 Odpowiada za merytoryczny nadzór nad całokształtem obsługi technicznej prac Komisji, utrzymywanie bieżącego kontaktu z Wydziałem Architektury zakresie przyjmowania dokumentów i materiałów, zawiadamianie członków Komisji oraz zaproszonych gości o terminie i tematyce posiedzeń, udostępnianie do wglądu materiałów, sporządzaniem protokołów z posiedzeń.

 

 

 

§ 3

 

 

  1.  

    Na posiedzenia Komisji mogą być zapraszani przedstawiciele właściwych samorządów terytorialnych oraz innych organów.

  2.  

    W posiedzeniach Komisji biorą udział autorzy i koreferenci opracowań rozpatrywanych na tych posiedzeniach.

 

 

 

§ 4

 

 

  1.  

    Terminy i tematykę posiedzeń - uwzględniając zgłoszone problemy oraz listę osób zaproszonych do uczestnictwa w posiedzeniu komisji ustala Przewodniczący Komisji - informując o tym Prezydenta.

  2.  

    Zawiadomienie członków Komisji o terminie mającego się odbyć posiedzenia oraz zaproszenia osób przewidzianych do udziału w posiedzeniach Komisji należy wysyłać co najmniej 7 dni przed terminem posiedzenia.

 

 

 

§ 5

 

 

  1.  

    Obecność na posiedzeniu Komisji potwierdza się podpisem złożonym na liście obecności.

  2.  

    Quorum Komisji stanowią 4 osoby. W przypadku równej liczby głosów za i przeciw decyduje głos Przewodniczącego. W sprawach szczególnej wagi konieczna jest obecność pełnego składu Komisji.

  3.  

    W głosowaniu biorą udział wyłącznie członkowie Komisji.

 

 

 

§ 6

 

 

  1.  

    Komisja w toku dyskusji winna wypracować istotne elementy opinii, którą przedkłada w formie pisemnej wraz z uzasadnieniem.

  2.  

    Przewodniczący i Wiceprzewodniczący Komisji łącznie upoważnieni są do przyjęcia protokołu z posiedzenia Komisji oraz zredagowania opinii w oparciu o ustalenia wynikające z przeprowadzonej dyskusji. Opinia prezentowana jest członkom Komisji na kolejnym posiedzeniu. Członkowie Komisji mogą zgłaszać uwagi do przedstawionej opinii, które zostaną odzwierciedlone w protokole.

  3.  

    W aktach Komisji pozostaje:

 

- protokół z rozpatrzenia i głosowania z podpisami członków Komisji

 

- kopia wydanej opinii

 

oraz w miarę potrzeby, według uznania Przewodniczącego niezbędne części rozpatrywanych planów, projektów itp.

  1.  

    W przypadku, gdy członek Komisji jest jednocześnie członkiem zespołu autorskiego rozpatrywanego opracowania, na czas dyskusji w tym zakresie podlega wyłączeniu z prac Komisji i nie bierze udziału w głosowaniu.

  2.  

    Protokół z posiedzenia Komisji podpisuje Przewodniczący lub Wiceprzewodniczący oraz Sekretarz.

  3.  

    W przypadku, gdy Komisja na posiedzeniu rozpatruje więcej niż jedno zagadnienie, protokół sporządza się dla każdego zagadnienia oddzielnie.

 

 

 

§ 7

 

 

  1.  

    Roczne raporty Komisji przedkładane Prezydentowi poza opiniami formułowanymi przez Komisję powinny ponadto zawierać omówienie dyskutowanych opracowań i koreferaty oraz oceny zmian zagospodarowania gminy.

 

 

 

 

 

 

 

§ 8

 

 

 

Posiedzenia Komisji zwoływane są w zależności od potrzeb i wagi poruszanych tematów na wniosek Prezydenta.

 

O udziale osób nie będących członkami Komisji w jej posiedzeniach decyduje Przewodniczący Komisji.

 

 

 

§ 9

 

 

 

Zasady wynagradzania członków Komisji:

 

1. Za udział w pracy Komisji której posiedzenie odbyło się w danym miesiącu ustala się dla jej członków miesięczne zryczałtowane wynagrodzenie w wysokości: 600 zł brutto dla Przewodniczącego a 450 zł brutto dla członka Komisji. Za nieobecność na posiedzeniu Komisji wynagrodzenie podlega obniżeniu w sposób podany w ust. 2.

 

2. Potrącenie wynagrodzenia za nieobecność w posiedzeniach komisji oblicza się wg następującego algorytmu:

 

 

 

- kwota potrącenia = 100% miesięcznego wynagrodzenia x ilość nieobecności na posiedzeniach

 

ilość posiedzeń w miesiącu

  1.  

    Wynagrodzenie wyliczone w oparciu o listę obecności wypłaca się miesięcznie z dołu w terminie do 10 -tego dnia następnego miesiąca kalendarzowego.

 

 

 

§ 10

 

 

 

Sprawy nieuregulowane niniejszym regulaminem, a dotyczące funkcjonowania Komisji ustala Prezydent na wniosek Przewodniczącego.

 

Zmiany w niniejszym regulaminie wymagają zarządzenia Prezydenta.

 

 

 

 

Metadane

Data publikacji : 09.09.2004
Data modyfikacji : 13.03.2015
Obowiązuje od : 09.09.2004
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Radomiu
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Wydział Architektury, osoba odpowiedzialna Dyrektor Robert Kornatka
Osoba udostępniająca informację:
Justyna Kacprzak
Osoba modyfikująca informację:
Justyna Kacprzak

Opcje strony

do góry