Urząd Miejski w Radomiu

Aktualnie znajdujesz się na:

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Uchwała nr 73 w sprawie szczegółowych zasad i trybu umarzania oraz udzielania innych ulg w spłacie należności pieniężnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy – Ordynacja Podatkowa.


druk Nr 45

Uchwała Nr 73/2007

Rady Miejskiej w Radomiu

z dnia 26.03.2007 roku

w sprawie szczegółowych zasad i trybu umarzania oraz udzielania innych ulg w spłacie należności pieniężnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy - Ordynacja Podatkowa.

Na podstawie art. 18 ust 2 pkt. 15 ustawy z dnia 08.03.1990 r. o samorządzie gminnym ( tekst jedn. Dz. U z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 z póź. zm. ) i art. 43 ustawy z dnia 30.06.2005 r. o finansach publicznych ( Dz. U Nr 249 poz. 2104 z póź. zm. ) uchwala się, co następuje:

0x01 graphic
§ 1

1. Uchwała określa szczegółowe zasady i tryb umarzania, odraczania lub rozkładania na raty spłaty należności pieniężnych, w tym cywilnoprawnych, zwanych dalej „należnościami”, do których nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 29.08.1997 r. - Ordynacja Podatkowa ( Dz. U Nr 137 poz. 926 z póź. zm. ), w tym także wynikających z realizacji przez Gminę zadań powiatowych, przypadających na podstawie przepisów szczególnych lub umów zawartych na podstawie prawa cywilnego, od osób fizycznych, osób prawnych i jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej, zwanych dalej „dłużnikami”, następującym jednostkom Gminy Miasta Radomia, a mianowicie :

1) Gminie Miasta Radomia oraz jednostce Urząd Miejski w Radomiu, w zakresie należności objętych ewidencją księgową Urzędu Miejskiego w Radomiu,

2) gminnym jednostkom budżetowym,

3) gminnym zakładom budżetowym,

4) gospodarstwom pomocniczym gminnych jednostek budżetowych,

5) gminnym i powiatowym funduszom celowym.

2. Przepisów uchwały - z zastrzeżeniem § 7 ust 2 - nie stosuje się do należności przypadających na rzecz wyżej wymienionych jednostek Gminy Miasta Radomia, których szczegółowe zasady, tryb umarzania i odraczania spłaty oraz rozkładania należności na raty określają odrębne przepisy, a także do należności, które zgodnie z przepisami prawa lub zawartymi przez Gminę porozumieniami, stanowią dochód Skarbu lub Budżetu Państwa.

3. Do stosowania ulg w zakresie należności pieniężnych, przypadających Gminie Miasta Radomia i jej jednostkom organizacyjnym z tytułu realizacji zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami, stosuje się przepisy Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29.06.2006r w sprawie sposobu i trybu umarzania, odraczania lub rozkładania na raty należności pieniężnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy - Ordynacja podatkowa (Dz. U Nr 117 poz. 791).

4. Przepisy niniejszej uchwały stosuje się z zachowaniem również przepisów ustawy z dnia 30.04.2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej ( Dz. U Nr 123 poz. 1291 ).

§ 2

1. Należności pieniężne mogą być umarzane w całości lub w części, w przypadku ich całkowitej nieściągalności, która następuje w szczególności, gdy :

a) dłużnik - osoba fizyczna - zmarł, nie pozostawiając majątku, z którego można by skutecznie dochodzić należności w postępowaniu egzekucyjnym,

b) dłużnik - osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, został wykreślony z właściwego rejestru przy braku jednocześnie majątku, z którego można by egzekwować należność, a odpowiedzialność z tytułu tej należności nie przechodzi z mocy prawa na osoby trzecie,

c) sąd oddalił wniosek o ogłoszenie upadłości dłużnika lub umorzył postępowanie upadłościowe z powodu, iż nieobciążony majątek dłużnika nie wystarcza nawet na zaspokojenie kosztów postępowania,

d) zachodzi uzasadnione przypuszczenie, poparte określonymi dowodami lub wyliczeniami, że w postępowaniu egzekucyjnym nie uzyska się kwoty wyższej od kosztów dochodzenia i egzekucji tej należności, albo gdy postępowanie egzekucyjne okazało się nieskuteczne,

e) należności pieniężne nie zostały uregulowane w całości lub w części w wyniku postępowania upadłościowego zakończonego prawomocnym orzeczeniem Sądu.

2. Umarzanie należności Gminy Miasta Radomia i jej jednostek organizacyjnych o charakterze cywilnoprawnym w przypadku, gdy oprócz dłużnika głównego są zobowiązane inne osoby, może nastąpić tylko wtedy, gdy warunki umarzania zachodzą wobec wszystkich zobowiązanych.

§ 3

W przypadkach uzasadnionych względami społecznymi lub gospodarczymi oraz przy uwzględnieniu przepisów ustawy powołanej w § 1 ust 3, Prezydent Miasta Radomia oraz upoważnieni jego zastępcy, a także kierownicy jednostek budżetowych Gminy Miasta Radomia oraz kierownicy gminnych zakładów budżetowych, na pisemny i uzasadniony wniosek dłużnika, mogą odroczyć termin spłaty całości lub części należności albo rozłożyć płatność całości lub części należności na raty, biorąc jednakże pod uwagę aktualne i przyszłe możliwości płatnicze dłużnika, sprawdzone na podstawie przedłożonych sprawozdań o sytuacji ekonomiczno - finansowej lub zaświadczeń o dochodach osobistych oraz uzasadniony interes kierowanego przez siebie gminnego podmiotu oraz całego budżetu Gminy Miasta Radomia.

§ 4

1. Jeżeli wartość należności głównej wraz z należnymi odsetkami i kwotami dodatkowymi, na dzień złożenia wniosku przez dłużnika, nie przekracza pięciokrotności kwoty przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w poprzednim roku kalendarzowym, ogłoszonego przez prezesa GUS w Monitorze Polskim do celów naliczania odpisów na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych, do umarzania, odraczania terminu płatności lub rozkładania na raty spłaty należności są uprawnieni:

a) Prezydent Miasta Radomia lub upoważnieni na piśmie jego zastępcy - w odniesieniu do należności przypadających Gminie Miasta Radomia oraz jednostce Urząd Miejski w Radomiu, objętych ewidencją rozrachunków w księgach rachunkowych Urzędu Miejskiego, a także należności przypadających gospodarstwom pomocniczym utworzonym przy Urzędzie Miejskim w Radomiu,

b) kierownicy jednostek budżetowych Gminy Miasta Radomia - w odniesieniu do należności przypadających jednostkom, o których mowa w § 1 ust 1 pkt. 2 i 4,

c) kierownicy zakładów budżetowych - w odniesieniu do należności przypadających jednostkom, o których mowa w § 1 ust 1 pkt. 3.

2. Jeżeli wartość należności głównej jest wyższa niż kwota, o której mowa w ust 1, a także w odniesieniu do wszystkich - bez względu na wysokość - należności przypadających gminnym i powiatowym funduszom celowym, do umarzania, odraczania terminu płatności lub rozkładania na raty spłaty należności uprawniony jest wyłącznie Prezydent Miasta Radomia.

§ 5

Prezydent Miasta Radomia i jego zastępcy oraz kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy Miasta Radomia, właściwi do umarzania, odraczania lub rozkładania na raty spłaty należności głównej są również uprawnieni do umarzania, odraczania terminu płatności lub rozkładania na raty spłaty odsetek za zwłokę w płatności tych należności oraz do umarzania, odraczania terminu płatności lub rozkładania na raty spłaty innych należności ubocznych na zasadach określonych w niniejszej uchwale.

§ 6

Umorzenie należności oraz odroczenie terminu spłaty całości lub części należności albo rozłożenie płatności całości lub części należności na raty następuje:

a) w odniesieniu do należności o charakterze administracyjnym, na podstawie stosownej decyzji Prezydenta Miasta Radomia albo właściwego kierownika jednostki budżetowej lub kierownika zakładu budżetowego,

b) w odniesieniu do należności o charakterze cywilnoprawnym na podstawie przepisów prawa cywilnego lub w drodze pisemnego zawiadomienia dłużnika o wyniku rozpatrzenia jego wniosku.

§ 7

1. Kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy Miasta Radomia uprawnieni do umarzania, odraczania lub rozkładania na raty spłaty należności pieniężnych na podstawie niniejszej uchwały, a także kierownicy komórek organizacyjnych Urzędu Miejskiego, w odniesieniu do wniosków dłużników dotyczących należności Urzędu Miejskiego, przedstawiają Prezydentowi Miasta Radomia - za pośrednictwem Skarbnika Miasta - sprawozdania dotyczące zakresu umorzonych należności oraz odroczenia terminu spłaty całości lub części należności na raty, udzielonych na podstawie niniejszej uchwały, zgodnie ze wzorem podanym w załączniku nr 1 do uchwały.

2. Kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy Miasta Radomia uprawnieni do umarzania i stosowania innych ulg w spłacie należności pieniężnych, stanowiących dochody budżetu gminy, na podstawie obowiązujących odrębnych - od niniejszej uchwały - przepisów, a także kierownicy komórek organizacyjnych Urzędu Miejskiego, w odniesieniu do wniosków dłużników dotyczących tego rodzaju należności Urzędu Miejskiego, przedstawiają również Prezydentowi Miasta Radomia - za pośrednictwem Skarbnika Miasta - sprawozdania dotyczące zakresu umorzonych należności oraz odroczenia terminu spłaty całości lub części należności na raty, udzielonych na podstawie odrębnych przepisów, o których mowa w § 1 ust 2 uchwały , zgodnie ze wzorem podanym w załączniku nr 2 do uchwały.

3. Sprawozdania, o których mowa w ust 1 i 2, są sporządzane wg stanu na dzień 30 czerwca i na dzień 31 grudnia każdego roku kalendarzowego w terminie 45 dni, a zbiorcze wyniki w tym zakresie Prezydent Miasta Radomia przedstawia Radzie Miejskiej w sprawozdaniu z wykonania budżetu miasta odpowiednio za I - sze półrocze i cały rok budżetowy.

§ 8

Traci moc uchwała Nr 211/2003 Rady Miejskiej w Radomiu z dnia 07.07.2003 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu umarzania, odraczania lub rozkładania na raty spłat należności pieniężnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy - Ordynacja Podatkowa.

§ 9

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodniczący Rady Miejskiej

Wojciech Skurkiewicz

Metadane

Data publikacji : 28.03.2007
Data modyfikacji : 23.02.2010
Obowiązuje od : 26.03.2007
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Radomiu
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Wydz. Księgowości Urzędu
Osoba udostępniająca informację:
Agata Gierczak

Opcje strony

do góry