Uchwała nr 880
Druk nr 905
Uchwała Nr 880/2006
Rady Miejskiej w Radomiu
z dnia 25.09.2006 r.
w sprawie określenia zasad i trybu udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków
Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt. 9, art. 18 ust. 2 pkt. 15
ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591
z późn. zm.), art. 81 ust. 1 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. nr 162, poz. 1568) Rada Miejska w Radomiu uchwala, co następuje:
§ 1
Uchwała określa zasady i tryb postępowania o udzielanie dotacji z budżetu Gminy Miasta Radomia na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru znajdujących się w granicach administracyjnych miasta Radomia.
§ 2
1. Dotacja może zostać udzielona:
1) osobie fizycznej lub jednostce organizacyjnej posiadającej tytuł prawny do zabytku
wynikający z prawa własności, użytkowania wieczystego, trwałego zarządu,
ograniczonego prawa rzeczowego albo stosunku zobowiązaniowego,
2) na dofinansowanie nakładów określonych w art. 77 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r.
o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami,
3) w wysokości do 50% nakładów koniecznych na wykonanie prac konserwatorskich,
restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru,
4) w wysokości do 100% nakładów koniecznych na wykonanie prac konserwatorskich,
restauratorskich lub robót budowlanych, jeżeli zabytek, o którym mowa w ust.1 posiada
wyjątkową wartość historyczną, artystyczną bądź naukową lub w przypadku, gdy jego stan
zachowania wymaga niezwłocznego wykonania tych prac,
2. Łączna wysokość dotacji udzielonych z budżetu Gminy Miasta Radomia oraz innych
źródeł nie może przekraczać wysokości 100% nakładów koniecznych na wykonanie prac
konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych.
§ 3
1. Udzielenie dotacji następuje na podstawie złożonego wniosku, który składa się osobno
na każdy zabytek.
2. Wnioski o udzielenie dotacji składa się do dnia 15 września każdego roku
poprzedzającego rok budżetowy, a na 2007 r. do 31 grudnia 2006 r.
3. Wzór wniosku określony jest w załączniku do niniejszej uchwały.
§ 4
1. Wysokość dotacji zostaje każdorazowo zapisana w budżecie Gminy Miasta Radomia
na dany rok budżetowy.
2. Wykaz udzielonych dotacji, ze wskazaniem podmiotów, które je otrzymały, podaje się
do publicznej wiadomości w sposób zwyczajowo przyjęty.
§ 5
1. Warunkiem udzielenia dotacji jest zawarcie pisemnej umowy pomiędzy Gminą Miasta
Radomia, a wnioskodawcą któremu została przyznana dotacja, na czas nie dłuższy niż rok
budżetowy.
2. Szczegółowe warunki przyznania dotacji, sposobu i terminu jej rozliczenia oraz zasady
zwrotu niewykorzystanej części dotacji lub wykorzystanej na inne cele zostaną określone
w umowie.
§ 6
1. W trakcie realizacji prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych Gmina
Miasta Radomia ma prawo kontroli wykonywania zadania, w tym żądania informacji,
wglądu do dokumentacji zadania oraz sporządzania odpisów dokumentów.
2. Kontrola winna obejmować w szczególności:
1) stan realizacji zadania,
2) efektywność, rzetelność i jakość wykonania zadania,
3) prowadzoną dokumentację realizacji zadania.
§ 7
Podstawą rozliczenia dotacji jest komisyjny odbiór wykonywanych prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych z udziałem przedstawiciela Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków i przedstawiciela Gminy Miasta Radomia oraz sprawozdanie
z wykonania prac lub robót, na które została udzielona dotacja, składane w terminie i według wzoru określonego w umowie.
§ 8
Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Radomia.
§ 9
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Tadeusz Henryk Derlatka
Załącznik
do Uchwały Nr 880/2006
Rady Miejskiej w Radomiu
z dnia 25.09.2006 r.
WNIOSEK O UDZIELENIE DOTACJI NA PRACE KONSERWATORSKIE,
RESTAURATORSKIE LUB ROBOTY BUDOWLANE
PRZY ZABYTKU WPISANYM DO REJESTRU ZABYTKÓW
I. PODSTAWOWE INFORMACJE O ZABYTKU I WNIOSKODAWCY
|
||||||||
|
A. DANE O ZABYTKU:
|
|||||||
|
|
1. NAZWA ZABYTKU
|
||||||
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|||||
|
|
2. DANE O ZABYTKU
|
||||||
|
|
|
Nr w rejestrze zabytków |
|||||
|
|
|
Wpis z dnia |
|||||
|
|
3. ADRES ZABYTKU
|
||||||
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|||||
|
B. WNIOSKODAWCA: |
|||||||
|
|
1. PEŁNA NAZWA |
||||||
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|||||
|
|
2. ADRES / SIEDZIBA |
||||||
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|||||
|
|
3. NR NIP: |
||||||
|
|
4. INNE DANE (dot. jednostek organizacyjnych): |
||||||
|
|
|
1) FORMA PRAWNA |
|||||
|
|
|
2) NAZWA I NR REJESTRU |
|||||
|
|
|
DATA WPISU DO REJESTRU / EWIDENCJI |
|||||
|
|
|
NR REGON: |
|||||
|
|
|
OSOBY UPOWAŻNIONE DO REPREZENTOWANIA WNIOSKODAWCY (zgodnie z danymi rejestrowymi): |
|||||
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|||||
|
|
5. BANK (nazwa, adres) i Nr KONTA WNIOSKODAWCY:
|
||||||
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|||||
|
C. TYTUŁ DO WŁADANIA ZABYTKIEM:
|
|||||||
|
|
|
(własność, użytkowanie wieczyste, dzierżawa, inne)
|
|||||
|
|
|
Dla nieruchomości prowadzona jest przez Sąd ...............................................................................................................................
|
|||||
|
|
|
księga wieczysta nr ...............................................................
|
|||||
|
D. UZYSKANE POZWOLENIA:
|
|||||||
|
|
1. Pozwolenie na przeprowadzenie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku
|
||||||
|
|
|
wydane przez:
|
|||||
|
|
|
z dnia:
|
nr zezwolenia:
|
||||
|
|
|
2. Pozwolenie na budowę
|
|||||
|
|
|
wydane przez:
|
|||||
|
|
|
z dnia:
|
nr zezwolenia:
|
||||
II. SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE O PRACACH LUB ROBOTACH
|
||||||||
|
A. ZAKRES RZECZOWY PRAC LUB ROBÓT I PRZEWIDYWANE KOSZTY REALIZACJI (KOSZTORYS) :
|
|||||||
|
Nr pozycji kosztorysu |
Planowany zakres rzeczowy |
Przewidywane koszty |
|||||
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|||||
|
B. UZASADNIENIE CELOWOŚCI PRAC LUB ROBÓT I ZAKŁADANE W ICH WYNIKU REZULTATY :
|
|||||||
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|||||
|
C. TERMIN REALIZACJI: (PLANOWANY TERMIN ROZPOCZĘCIA I ZAKOŃCZENIA PRAC LUB ROBÓT)
|
|||||||
|
|
|
||||||
|
|
|
||||||
|
|
|
||||||
|
D. PRZEWIDYWANE ZRÓDŁA SFINANSOWANIA PRAC LUB ROBÓT:
|
|||||||
|
źródła sfinansowania prac lub robót
|
kwota
|
Udział w całości kosztów (w %) |
|||||
|
ogółem
|
|
|
|||||
|
kwota wnioskowanego dofinansowania ze środków Gminy Miasta Radomia
|
|
|
|||||
|
udział środków własnych
|
|
|
|||||
|
udział środków z:
|
|
|
|||||
|
đ budżetu państwa
|
|
|
|||||
|
đ innych źródeł
|
|
|
Dodatkowe informacje:
III.WYKAZ DOKUMENTÓW WYMAGANYCH PRZY SKŁADANIU WNIOSKU:
decyzja o wpisie zabytku do rejestru zabytków lub potwierdzenie powyższego wydana przez konserwatora zabytków,
dokument potwierdzający posiadanie przez wnioskodawcę tytułu prawnego do zabytku - aktualny odpis z księgi wieczystej oraz zgoda właściciela (współwłaściciela) zabytku nieruchomego lub użytkownika wieczystego nieruchomości gruntowej na przeprowadzenie prac, w przypadku gdy wnioskodawcą jest współwłaściciel, jednostka organizacyjna na rzecz której jest ustanowiony trwały zarząd lub dzierżawa
harmonogram i kosztorys przewidywanych prac lub robót ze wskazaniem źródeł ich finansowania,
Zlecenia konserwatorskie określające zakres i sposób prowadzenia planowanych przy zabytku prac,
Informacja o wnioskach o udzielenie dotacji na prace objęte wnioskiem, skierowanych
do innych instytucji.
Dotacje przyznawane są na zasadach określonych w uchwale Nr Rady Miejskiej w Radomiu z dnia …………. w sprawie określenia zasad i trybu udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków
IV. OŚWIADCZENIA
Niniejszym oświadczam, że pokryję pozostałą cześć kosztów prac, na które ma być udzielona dotacja.
Niniejszym oświadczam, że wszystkie dane ujęte we wniosku i załącznikach są zgodne ze stanem faktycznym, a także że znana mi jest odpowiedzialność karna z art. 233 kodeksu karnego.
V. PODPISY
W przypadku otrzymania dotacji zobowiązuję się do wydatkowania przyznanych środków na realizację wskazanego zadania zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. Nr 19, poz. 177 z późn. zm.).
1. Podpis osób uprawnionych do reprezentowania Wnioskodawcy |
||
|
(podpis) |
(pieczęć wnioskodawcy) |
|
miejscowość, data………………………………………… |
|