Urząd Miejski w Radomiu

Aktualnie znajdujesz się na:

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Uchwała nr 729


Druk nr 761

UCHWAŁA NR 729/2005

RADY MIEJSKIEJ W RADOMIU

z dnia 19.12.2005 r.

w sprawie uchwalenia Statutu zakładu budżetowego pod nazwą Miejski Zarząd Dróg
i Komunikacji w Radomiu

Na podstawie art. 40 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami) Rada Miejska
w Radomiu uchwala, co następuje:

§ 1.

Uchwala się Statut zakładu budżetowego pod nazwą Miejski Zarząd Dróg
i Komunikacji w Radomiu, w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.

§ 2.

Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Radomia.

§ 3.

Traci moc załącznik nr 1 - Statut Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji, do uchwały nr 499/2001 Rady Miejskiej w Radomiu z dnia 15 stycznia 2001 r. w sprawie reorganizacji zakładu budżetowego pod nazwą Zarząd Transportu Miejskiego w Radomiu oraz o zmianie uchwały nr 535/93 Rady Miejskiej w Radomiu z dnia 26 sierpnia 1993 r.
w sprawie powołania zakładu budżetowego pod nazwą Zarząd Transportu Miejskiego
w Radomiu (zmieniony uchwałą nr 155/2003 Rady Miejskiej w Radomiu z dnia
19 maja 2003 r., uchwałą nr 316/2003 Rady Miejskiej w Radomiu z dnia 15 grudnia 2003 r. oraz uchwałą nr 704/2005 Rady Miejskiej w Radomiu z dnia 24 października 2005 r.).

§ 4.

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.

Przewodniczący Rady Miejskiej

Tadeusz Henryk Derlatka

ZAŁĄCZNIK NR 1

do uchwały nr 729/2005

Rady Miejskiej w Radomiu

z dnia 19.12.2005 r.

S T A T U T

ZAKŁADU BUDŻETOWEGO POD NAZWĄ

MIEJSKI ZARZĄD DRÓG I KOMUNIKACJI

W RADOMIU

ROZDZIAŁ I

POSTANOWIENIA OGÓLNE

§ 1.

  1. Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu, zwany w dalszej części „Zarządem”, jest wyodrębnioną jednostką organizacyjną Gminy Miasta Radomia, działającą
    w formie zakładu budżetowego.

  2. Siedzibą Zarządu jest miasto Radom.

ROZDZIAŁ II

PODSTAWA PRAWNA

§ 2.

Zarząd działa na podstawie:

  1. ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142,
    poz. 1591 z późniejszymi zmianami),

  2. ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148 z późniejszymi zmianami),

  3. ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2004 r. Nr 204,
    poz. 2086 z późniejszymi zmianami),

  4. ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r.
    Nr 108, poz. 908 z późniejszymi zmianami),

  5. ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne (Dz. U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1504 z późniejszymi zmianami),

  6. ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. - Prawo przewozowe (Dz. U. z 2000 r. Nr 50,
    poz. 601 z późniejszymi zmianami),

  7. ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2004 r. Nr 204, poz. 2088 z późniejszymi zmianami).

ROZDZIAŁ III

PRZEDMIOT I ZAKRES DZIAŁANIA

§ 3.

Przedmiotem działania Zarządu jest:

  1. pełnienie funkcji zarządu dróg w zakresie:

  1. planowania, budowy, przebudowy, remontu, utrzymania i ochrony dróg krajowych, wojewódzkich, powiatowych i gminnych, w granicach administracyjnych miasta Radomia,

  2. budowy, przebudowy, remontu, utrzymania, ochrony i oznakowania dróg wewnętrznych, dla których Gmina Miasta Radomia jest zarządcą terenu oraz zarządzania nimi - w granicach administracyjnych miasta Radomia,

  1. wykonywanie działań w zakresie zarządzania ruchem na drogach,

  1. organizacja komunikacji miejskiej,

  2. transport osób niepełnosprawnych.

§ 4.

Zakres działania Zarządu, o którym mowa w § 3 pkt 1 i 2, obejmuje w szczególności:

  1. finansowanie, planowanie, budowę przebudowę i remont sieci drogowej oraz drogowych obiektów inżynierskich,

  2. utrzymanie sieci drogowej i drogowych obiektów inżynierskich, z wyłączeniem utrzymania czystości,

  3. przygotowywanie infrastruktury drogowej dla potrzeb obronnych oraz wykonywanie innych zadań na rzecz obronności kraju,

  4. wykonywanie działań w zakresie zarządzania ruchem na drogach,

  5. wprowadzanie ograniczeń lub zamykanie dróg i drogowych obiektów mostowych dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia,

  6. planowanie, budowę i utrzymanie oświetlenia ulicznego,

  7. zapewnienie dokumentacji projektowej dla obiektów planowanych do realizacji,

  8. określanie warunków technicznych i opiniowanie dokumentacji projektowej budowy, przebudowy i remontu dróg, określonych w § 3 pkt 1, oraz drogowych obiektów inżynierskich leżących w ich ciągu,

  9. określanie warunków technicznych i uzgadnianie projektu budowlanego zjazdu oraz określanie warunków technicznych przebudowy zjazdu,

  10. utrzymanie zieleni przydrożnej, w tym sadzenie i usuwanie drzew oraz krzewów,

  11. budowę kanalizacji deszczowej w zakresie odwodnienia pasa drogowego oraz utrzymanie, konserwację i eksploatację wpustów ulicznych i przykanalików od nich oraz ich wysokościową regulację,

  12. utrzymanie dróg w okresie zimowym,

  13. prowadzenie ewidencji dróg, drogowych obiektów inżynierskich i urządzeń związanych z drogą, znajdujących się w pasie drogowym,

  14. organizację badań obciążenia ruchem sieci drogowej,

  15. udział w pracach związanych z prognozowaniem i planowaniem rozwoju sieci drogowej,

  16. przeciwdziałanie niekorzystnym przeobrażeniom środowiska mogącym powstać lub powstającym w następstwie budowy lub utrzymania dróg,

  17. prowadzenie spraw z zakresu zajęcia pasa drogowego oraz ustalanie opłat z tego tytułu,

  18. prowadzenie spraw z zakresu przywrócenia do stanu poprzedniego pasa drogowego oraz ustalanie kar pieniężnych z tego tytułu

  19. sprawowanie nieodpłatnego trwałego zarządu gruntami w pasie drogowym,

  20. oddawanie w najem, dzierżawę albo użyczanie gruntów, o których mowa w pkt 19, na cele określone w art. 22 ust. 2 i 2a ustawy o drogach publicznych,

  21. prowadzenie postępowań o podział lub scalenie i podział nieruchomości pod planowane inwestycje drogowe,

  22. prowadzenie laboratorium drogowego,

  23. opracowywanie planów rzeczowo-finansowych na rok budżetowy w zakresie działania Zarządu, do projektu budżetu miasta Radomia,

  24. prowadzenie spraw z zakresu odszkodowań za szkody z tytułu nienależytego utrzymania dróg,

  25. przygotowywanie postępowań z zakresu egzekucji należności z tytułu nie uiszczenia opłat za parkowanie pojazdów na drogach.

§ 5.

  1. Zakres działania Zarządu, o którym mowa w § 3 pkt 3, obejmuje w szczególności:

  1. badanie rynku komunikacji miejskiej,

  2. planowanie rozwoju komunikacji miejskiej,

  3. sprzedaż biletów za usługi komunikacji miejskiej na zasadzie wyłączności,

  4. kontrolę biletową,

  5. promocję sprzedaży usług komunikacji miejskiej,

  6. badanie efektywności ekonomicznej funkcjonowania poszczególnych linii komunikacyjnych,

  7. przygotowywanie założeń i projektów taryfowych,

  8. zawieranie umów z przewoźnikami na świadczenie usług przewozowych
    w zakresie komunikacji miejskiej,

  9. realizację płatności za świadczone usługi przewozowe,

  10. kontrolę realizowania umów pod względem ilościowym i jakościowym,

  11. przygotowywanie i udostępnianie informacji o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej,

  12. budowę i utrzymanie przystanków,

  13. utrzymanie przystanków w okresie zimowym,

  14. utrzymanie przystanków w czystości,

  15. prowadzenie działalności reklamowej na urządzeniach komunikacji miejskiej poza środkami komunikacyjnymi,

  16. oddziaływanie na politykę odnowy taboru komunikacji miejskiej,

  17. ankietyzację użytkowników komunikacji miejskiej w kwestii stawianych jej wymagań oraz stopnia ich realizacji.

    1. Zakres działania, o którym mowa w ust. 1, obejmuje miasto Radom oraz inne gminy,
      z którymi zawarte zostały porozumienia w sprawie wspólnej realizacji komunikacji na swoim obszarze.

§ 6.

Zarząd może świadczyć dodatkowe usługi w zakresie prac koncepcyjnych
i doradczych, w dziedzinie technicznej i technologicznej budowy i utrzymania ulic, organizacji ruchu i inżynierii miejskiej oraz w dziedzinie komunikacji miejskiej i transportu pasażerskiego.

ROZDZIAŁ IV

ORGANIZACJA ZARZĄDU

§ 7.

  1. Zarządem kieruje oraz reprezentuje go na zewnątrz Dyrektor.

  2. Dyrektora powołuje i odwołuje Prezydent Miasta.

  3. Dyrektor kieruje działalnością Zarządu na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Prezydenta Miasta. Udzielenie pełnomocnictwa wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.

  4. Do wykonywania czynności prawnych przekraczających zakres udzielonego pełnomocnictwa ogólnego wymagane jest pełnomocnictwo szczególne.

  5. Dyrektor wykonuje czynności z zakresu prawa pracy wobec pracowników Zarządu.

  6. Szczegółową strukturę organizacyjną oraz tryb pracy Zarządu określa Regulamin Organizacyjny, zatwierdzany przez Prezydenta Miasta na wniosek Dyrektora Zarządu.

ROZDZIAŁ V

GOSPODARKA FINANSOWA

§ 8.

  1. Zarząd prowadzi działalność na zasadach obowiązującego systemu finansowego, zgodnie z ustawą z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych oraz rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 26 stycznia 2005 r. w sprawie gospodarki finansowej jednostek budżetowych, zakładów budżetowych i gospodarstw pomocniczych jednostek budżetowych oraz zasad i terminów rocznych rozliczeń
    i wpłat do budżetu (Dz. U. Nr 23, poz. 190).

  2. Zarząd gospodaruje posiadanym mieniem przy zachowaniu wymogów określonych
    w odrębnych przepisach.

  3. Zarząd posiada odrębny rachunek bankowy.

  4. Działalność Zarządu finansowana jest z przychodów własnych i dotacji.

  5. Przychodami własnymi Zarządu są:

  1. wpływy ze sprzedaży biletów komunikacji miejskiej,

  2. środki finansowe otrzymywane z budżetu Gminy Miasta Radomia z tytułu wykupu obowiązujących ulgowych i bezpłatnych przejazdów środkami komunikacji miejskiej w Radomiu,

  3. wpływy z działalności reklamowej na urządzeniach komunikacji miejskiej poza środkami komunikacyjnymi,

  4. wpływy z opłat dodatkowych i opłat manipulacyjnych obowiązujących
    w przewozach środkami komunikacji miejskiej,

  5. środki finansowe otrzymywane od gmin, w ramach porozumień zawartych
    z Gminą Miasta Radom, w sprawie wspólnej realizacji komunikacji na swoim obszarze,

  6. wpływy z usług przewozowych świadczonych pojazdami do przewozu osób niepełnosprawnych,

  7. inne.

  1. Zarząd prowadzi księgowość ustaloną dla zakładów budżetowych oraz sporządza na jej podstawie sprawozdania, zgodnie z obowiązującymi przepisami z zakresu rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej.

ROZDZIAŁ VI

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

§ 9.

Nadzór nad działalnością Zarządu sprawuje Prezydent Miasta.

§ 10.

Zmiana Statutu następuje w trybie przewidzianym dla jego uchwalenia.

Metadane

Data publikacji : 22.12.2005
Data modyfikacji : 04.07.2007
Obowiązuje od : 19.12.2005
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Radomiu
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Wydz. Infrastruktury
Osoba udostępniająca informację:
Agata Gierczak

Opcje strony

do góry