Urząd Miejski w Radomiu

Aktualnie znajdujesz się na:

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Uchwała nr 477


Druk Nr 497

Uchwała Nr 477/2004

Rady Miejskiej w Radomiu

z dnia 6.09.2004 r.

w sprawie : utworzenia Publicznej Szkoły Specjalnej Przysposabiającej do Pracy dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi w Radomiu

ul. Grzecznarowskiego 15

Na podstawie art. 7 ust.1 pkt 8 oraz art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. h ustawy z dnia 8 marca 1990 r .o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r.

nr. 142 poz 1591 z póź. zm.), art. 58 ust. 1 i 6 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty ( Dz. U. z 1996 r. Nr. 67, poz 329

z póź. zm.) rt. 18 ust.3 pkt 2 ustawy o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15 poz 148 z póź. zm.),

§ 1 ust.1 pkt 5f i § 2 ust.1 Rozporządzenia MENiS z dnia 26 marca 2004 zmieniającego rozporządzenie w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (Dz U, z 2004 roku Nr 66 poz.606) oraz § 1 ust.1 litera i

Rozporządzenia MENiS z dnia 26 lutego 2004 zmieniającego rozporządzenie w sprawie ramowych planow nauczania w szkołach publicznych (Dz.U z 2004 roku Nr 43 poz.393 uchwala się co następuje:

§ 1

Z dniem 1.września .2004 r. tworzy się Publiczną Szkołę Specjalną Przysposabiającą do Pracy dla uczniów z upośledzeniem umysłowymw stopniu umiarkowanym i znacznym oraz z dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi z siedzibą w Radomiu

ul. Grzecznarowskiego 15, zwaną dalej „Szkołą”której nadaje się akt założycielski stanowiący załącznik Nr 1 do uchwały

oraz statut stanowiący załącznik Nr 2 do uchwały

§ 2

Z dniem 1września 2004 r. Szkołę włącza się w skład Ośrodka Szkolno -Wychowawczego im.J.Korczaka w Radomiu

ul. Grzecznarowskiego 15.

§ 3

Na rok szkolny 2004/2005 nie prowadzi się rekrutacji do oddziałów przysposabiających do pracy dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym w zasadniczych szkołach zawodowych specjalnych dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim.

Funkcjonujące dotychczas oddziały przysposabiające do pracy dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znaczmy zorganizowane w zasadniczych szkołach zawodowych specjalnych dla uczniów

z upośledzeniem w stopniu lekkim są prowadzone do czasu zakończenia cyklu kształcenia w tych oddziałach.

§ 4

Szkoła prowadzi gospodarkę finansową na zasadach określonych dla jednostek budżetowych.

§ 5

Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta.

§ 6

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 .września.2004r.

Przewodniczący Rady Miejskiej

Tadeusz Henryk Derlatka

Załącznik nr.1

do Uchwały Rady Miejskiej w Radomiu

Nr 477/2004 z dnia 6.09.2004

AKT ZAŁOŻYCIELSKI

Na podstawie art. 7 ust.1 pkt 8 oraz art. 18 ust. 2 pkt 9 lit h ustawy

z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz 1591 z póź. zm., art. 58 ust 1 i 6 ustawy o systemie oświaty ( Dz. U. z 1996 r. Nr 67 poz 329 z póź. zm. ) oraz Uchwały Nr 477/04 Rady Miejskiej w Radomiu z dnia 6.09.04 w sprawie utworzenia Szkoły Specjalnej Przysposabiającej do pracy w Radomiu ul. Grzecznarowskiego 15

z a k ł a d a s i ę

z dniem 1 września 2004 r.

szkołę ponadgimnazjalną o nazwie

Szkoła Specjalna Przysposabiająca do Pracy

o 3 letnim okresie nauczania

z siedzibą w Radomiu przy ul. Grzecznarowskiego 15

Załącznik Nr 2

do Uchwały Rady Miejskiej Nr 477/2004

z dnia 6.09.2004

Statut Publicznej Szkoły Specjalnej Przysposabiającej do Pracy dla uczniów

z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz

dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi

w Ośrodku Szkolno -Wychowawczym w Radomiu

§ 1

1. Szkoła Specjalna Przysposabiająca do Pracy dla uczniów z upośledzeniem umysłowym

w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz dla uczniów

z niepełnosprawnościami sprzężonymi wchodząca w skład Ośrodka

Szkolno -Wychowawczego im .J. Korczaka ma swoją siedzibę w Radomiu przy

ul. Grzecznarowskiego 15.

2. Organem prowadzącym jest Gmina Miasta Radomia.

3. Organem nadzorującym jest Mazowiecki Kurator Oświaty.

4. Nazwa Szkoły Specjalnej Przysposabiającej do pracy dla uczniów z upośledzeniem

umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz dla uczniów

z niepełnosprawnościami sprzężonymi wchodząca w skład Ośrodka Szkolno -

Wychowawczego im. J. Korczaka, składa się z nazwy Ośrodka nazwy Szkoły

Specjalnej Przysposabiającej do Pracy.

5. Nazwa Szkoły Specjalnej Przysposabiającej do Pracy używana jest w pełnym

brzmieniu. Na pieczęciach może być używany skrót nazwy.

§ 2

Cele i zadania Szkoły Specjalnej Przysposabiającej do Pracy

1. Cele i zadania Szkoły Specjalnej Przysposabiającej do Pracy

  1. Zapewnia uczniom możliwość przygotowania do życia

  2. Zaradność w miarę własnych możliwości

  3. Umiejętność sterowania własnym zachowaniem poprzez przestrzeganie norm społecznych

  4. Ponadto Szkoła Specjalna Przysposabiająca. do Pracy zapewnia: wykonywanie prostych prac pod kierunkiem fachowego personelu i zdobywanie umiejętności w tym zakresie.

2. Program wychowawczy Szkoły Specjalnej Przysposabiającej do Pracy i program

profilaktyki, dostosowany do potrzeb rozwojowych uczniów oraz potrzeb

środowiska, uchwalany przez radę pedagogiczną, po zasięgnięciu opinii rady

rodziców określa dyrektor Szkoły Specjalnej Przysposabiającej do Pracy.

  1. Obowiązujące w Szkole Specjalnej Przysposabiającej do Pracy programy nauczania, program wychowawczy i program profilaktyki powinny stanowić spójną całość.

  2. Szkoła Specjalna Przysposabiająca do Pracy kształci w zawodach zgodnie

z klasyfikacją zawodów.

  1. Sposób wykonywania zadań Szkoły Specjalnej Przysposabiającej do Pracy

z uwzględnieniem wspomagania ucznia w  jego wszechstronnym rozwoju

i tworzenia pozytywnie oddziaływującego środowiska wychowawczego, określa

dyrektor Szkoły Specjalnej Przysposabiającej do Pracy.

  1. Zadania nauczycieli i innych pracowników Szkoły Specjalnej Przysposabiającej do Pracy, a także zespołów nauczycielskich, w tym zespołów wychowawczych, zespołów przedmiotowych lub  innych zespołów problemowo-zadaniowych utworzonych przez dyrektora Szkoły Specjalnej Przysposabiającej do Pracy określi dyrektor szkoły.

  2. W szkole dokonywana jest opisowa ocena postępów uczniów.

  3. Zajęcia dodatkowe organizowane są dla uczniów z uwzględnieniem ich potrzeb rozwojowych i zainteresowań.

  4. Szkoła podejmuje w miarę potrzeb współdziałania z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, w tym poradniami specjalistycznymi oraz innymi instytucjami świadczącymi poradnictwo i specjalistyczną pomoc uczniom i rodzicom zgodnie z odrębnymi przepisami.

  5. Szkołą Specjalna Przysposabiająca do Pracy może prowadzić działalność innowacyjną i eksperymentalną, zgodnie z odrębnymi przepisami.

  6. Szkoła Specjalna Przysposabiająca do Pracy zapewnia opiekę i pomoc uczniom, którym z przyczyn rozwojowych, rodzinnych lub losowych potrzebna jest pomoc i wsparcie, w tym pomoc materialna, w miarę posiadanych środków.

§ 3

Organy Szkoły Specjalnej Przysposabiającej do Pracy

1. Organami Szkoły Specjalnej Przysposabiająca do Pracy są:

  1. dyrektor (Ośrodka Szkolno -Wychowawczego im J. Korczaka )

  2. rada pedagogiczna tegoż Ośrodka

  3. rada szkoły lub rada rodziców jeżeli zostały utworzone w tymże Ośrodku

Ad. a. Kompetencje dyrektora szkoły:

  • kieruje działalnością szkoły oraz reprezentuje ją na zewnątrz,

  • sprawuje nadzór pedagogiczny nad nauczycielami zatrudnionymi w szkole,

  • sprawuje opiekę nad uczniami oraz stwarza warunki harmonijnego ich rozwoju,

  • realizuje uchwały rady szkoły oraz rady pedagogicznej, podjęte w ramach ich kompetencji stanowiących,

  • dysponuje środkami określonymi w planie finansowym szkoły zaopiniowanym przez radę szkoły i ponosi odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie, a także może organizować administracyjną, finansową i gospodarczą obsługę szkoły,

  • wykonuje inne zadania wynikające z przepisów szczególnych,

  • może w drodze decyzji, skreślić ucznia z listy uczniów zgodnie z odrębnymi przepisami. Skreślenie następuje na podstawie uchwały rady pedagogicznej,

  • jest kierownikiem zakładu dla nauczycieli zatrudnionych w szkole i pracowników nie będących nauczycielami,

  • w wykonywaniu swoich zadań współpracuje z radą szkoły , radą pedagogiczną

  • w porozumieniu z organem prowadzącym szkołę i po zasięgnięciu opinii kuratora oświaty oraz opinii odpowiednio wojewódzkiej lub powiatowej rady zatrudnienia ustala zawody, w których kształci szkoła,

  • wstrzymuje wykonanie uchwał niezgodnych z przepisami prawa,o wstrzymaniu wykonania uchwały dyrektor niezwłocznie zawiadamia organ prowadzący szkołę oraz organ sprawujący nadzór pedagogiczny,

  • w przypadku nieobecności dyrektora szkoły zastępuje go wicedyrektor.

Ad. b. Kompetencje rady pedagogicznej:

Kompetencje stanowiące:

  • zatwierdzanie planów pracy szkoły po zaopiniowaniu przez radę szkoły,

  • podejmowanie uchwał w sprawie wyników klasyfikacji i promocji uczniów,

  • podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych w szkole, po zaopiniowaniu przez radę szkoły,

  • ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli szkoły,

  • podejmowanie uchwał w sprawach skreślenia z listy uczniów,

Kompetencje opiniujące:

  • opiniuje organizację pracy szkoły, w tym tygodniowy rozkład zajęć lekcyjnych,

  • opiniuje projekt planu finansowego szkoły,

  • opiniuje wnioski dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród

i innych wyróżnień,

  • opiniuje propozycje dyrektora w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.

Rada pedagogiczna przygotowuje projekt zmian w statucie szkoły

i przedstawia do uchwalenia radzie szkoły.

Rada pedagogiczna może wystąpić z wnioskiem o odwołanie nauczyciela

ze stanowiska dyrektora lub innego stanowiska kierowniczego w szkole.

Rada pedagogiczna ustala regulamin swojej działalności.

Ad. c. Rada Rodziców

  • w szkole działa rada rodziców, stanowiąca reprezentację rodziców uczniów

  • zasady tworzenia rady rodziców uchwala ogół rodziców uczniów tej szkoły

  • rada rodziców uchwala regulamin swojej działalności, który nie może być sprzeczny ze statutem szkoły,

  • rada rodziców może występować do organu prowadzącego szkołę, organu sprawującego nadzór pedagogiczny, do dyrektora, rady pedagogicznej z wnioskami i opiniami dotyczącymi wszystkich spraw szkoły,

- rada rodziców może , w celu wspierania działalności statutowej szkoły gromadzić fundusze z dobrowolnych składek i innych źródeł, zasady wydatkowania funduszy określają odrębne przepisy.

2. Zasady współdziałania między organami szkoły oraz sposoby rozwiązywania sporów.

  • wszystkie organy szkoły współpracują w duchu porozumienia, tolerancji

i wzajemnego szacunku, umożliwiają swobodne działanie i podejmowanie

decyzji w granicach swoich kompetencji,,

  • wnioski i opinie są rozpatrywane na najbliższych posiedzeniach plenarnych zainteresowanych organów, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach wymagających podjęcia szybkich decyzji w ciągu 7 dni,

  • wszystkie organy szkoły zobowiązane są do wzajemnego informowania się o podjętych lub planowanych działaniach i decyzjach w terminie 14 dni od daty ich podjęcia, w przypadku sytuacji konfliktowych, każdy z organów szkoły ma możliwość dochodzenia swoich racji:

a) w przypadku konfliktu rada pedagogiczna - dyrektor - stroną rozstrzygającą jest organ prowadzący szkołę,

b) w przypadku konfliktów personalnych pracowników szkoły mediatorem jest dyrektor, który zasięga opinii związków zawodowych.

§ 4

Organizacja Szkoły Specjalnej Przysposabiającej do Pracy

1. Podstawową jednostką organizacyjną Szkoły Specjalnej Przysposabiającej do Pracy

jest oddział.

2. Liczba uczniów w oddziale wynosi od 6 do 8 uczniów

3. W przypadku gdy co najmniej u jednego ucznia w oddziale występują

niepełnosprawności sprzężone liczbę uczniów w oddziale można obniżyć o 2.

4..Uczniowie szkoły mogą kontynuować naukę do 24 roku życia.

5. Zajęcia edukacyjne w ramach kształcenia specjalnego zawodowego, prowadzone są na

terenie placówki w dostępnych pracowniach zapewniających realizację

podstaw programowych w poszczególnych zawodach, organizowane

są w oddziałach lub zespołach międzyoddziałowych albo międzyszkolnych

z uwzględnieniem warunków bezpieczeństwa, określonych odrębnymi przepisami.

Liczbę uczestników zajęć o których mowa, określa arkusz organizacyjny

Szkoły Specjalnej Przysposabiającej do Pracy.

6. Zajęcia edukacyjne w ramach kształcenia zawodowego mogą być prowadzone

na terenie innych jednostek organizacyjnych, Centrum Kształcenia Praktycznego,

Centrum Kształcenia Ustawicznego, warsztatów terapii zajęciowej, Ośrodków

dokształcania i doskonalenia zawodowego u pracodawców w indywidualnych

gospodarstwach rolnych oraz przez pracowników tych jednostek, na podstawie

umowy zawartej pomiędzy placówką a daną jednostką.

7. Godzina lekcyjna trwa 45 minut; w uzasadnionych przypadkach w innym wymiarze,

nie dłuższym niż 60 minut, z zachowaniem ogólnego tygodniowego

czasu zajęć, ustalonego w tygodniowym rozkładzie zajęć.

8. Organizację pracowni szkolnych, w szczególności pracowni ćwiczeń praktycznych,

pracowni symulacyjnych oraz warsztatów szkolnych, określa dyrektor Szkoły

Specjalnej Przysposabiającej do Pracy.

  1. Szczegółową organizację praktycznej nauki zawodu, z uwzględnieniem odrębnych przepisów określi dyrektor Szkoły Specjalnej Przysposabiającej do Pracy.

  2. Szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacyjny Szkoły Specjalnej Przysposabiającej do Pracy opracowany przez dyrektora z  uwzględnieniem szkolnego planu nauczania,

w terminie do 30 kwietnia każdego roku. Arkusz organizacyjny zatwierdzany jest

przez organ prowadzący Szkołę Specjalną Przysposabiającą do Pracy do dnia 30

maja danego roku.

  1. W arkuszu organizacyjnym Szkoły Specjalnej Przysposabiającej do Pracy zamieszcza się w szczególności:

  • liczbę pracowników Szkoły Specjalnej Przysposabiającej do Pracy

  • liczbę godzin edukacyjnych,

  • liczbę godzin prowadzonych przez innych nauczycieli.

12. Dyrektor Ośrodka Szkolno -Wychowawczego im J Korczaka ustala tygodniowy

rozkład zajęć z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy ucznia.

§ 5

Nagrody i kary

1. Rodzaje nagród i kar stosowanych wobec uczniów, określa rada pedagogiczna

w porozumieniu z radą rodziców.

2.Skreślenia z listy uczniów dokonuje dyrektor szkoły w trybie decyzji administracyjnej,

na podstawie uchwały rady pedagogicznej.

Uczeń może być skreślony z listy za:

  • udowodnione przestępstwo o charakterze chuligańskim: rozboje, kradzież itp.

  • zachowanie nie licujące z godnością ucznia, w tym znęcanie się nad młodszymi i rówieśnikami.

  • wejście w kolizję z prawem.

  • spożywania alkoholu, narkotyków

  • rozprowadzania narkotyków na terenie szkoły

  • spowodowania fałszywego alarmu bombowego

  • stworzenia zagrożenia życia lub zdrowia uczniów lub pracowników szkoły.

Karę skreślenia z listy uczniów stosuje się ,gdy wyczerpano wszystkie inne metody oddziałujące na ucznia.

Od decyzji o wymierzeniu kary uczeń może odwołać się do: Mazowieckiego Kuratora Oświaty Delegatura w Radomiu ul. Żeromskiego 53 za pośrednictwem dyrektora szkoły w terminie 14 dni.

3. Warunki pobytu ucznia i słuchacza w Szkole Specjalnej Przysposabiającej do Pracy

zapewniające mu bezpieczeństwo i ochronę przed przejawami patologii społecznej

określi dyrektor szkoły.

§ 6

Zasady rekrutacji

1. Zasady rekrutacji do Szkoły Specjalnej Przysposabiającej do Pracy określają odrębne

przepisy.

§ 7

Prawa i obowiązki uczniów

1.Prawa i obowiązki uczniów, instytucje oraz tryb składania skarg

w przypadku nie przestrzegania praw ucznia, uwzględniające międzynarodowe

konwencje, ustalany jest wspólnie przez organy o których mowa w § 3 ust.1.

§ 8

Przepisy końcowe

1. Szkoła Specjalna Przysposabiająca do Pracy, w tym wchodząca w skład Ośrodka

Szkolno -Wychowawczego im.J.Korczaka w Radomiu, używa pieczęci zgodnie

z odrębnymi przepisami.

2. Tablice i pieczęcie Szkoły Specjalnej Przysposabiającej do Pracy o wchodzącej

w skład Ośrodka Szkolno -Wychowawczego im.J.Korczaka zawierają nazwę zespołu

i nazwę tej szkoły z zastrzeżeniem ust. 3

  1. Pieczęć urzędowa Szkoły Specjalnej Przysposabiającej do Pracy wchodzącej w skład

ośrodka zawiera nazwę ośrodka i nazwę szkoły

  1. Szkoła Specjalna Przysposabiająca do Pracy prowadzi i przechowuje dokumentację

szkolną zgodnie z odrębnymi przepisami.

5.Zasady gospodarki finansowej Szkoły Specjalnej Przysposabiającej do Pracy określają

odrębne przepisy.

4

Metadane

Data publikacji : 08.09.2004
Obowiązuje od : 06.09.2004
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Radomiu
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Wydz. Edukacji i Sportu - dyr. Adam Tomala
Osoba udostępniająca informację:
Agata Gierczak

Opcje strony

do góry