Urząd Miejski w Radomiu

Protokół z I posiedzenia XXIV Sesji Rady Miejskiej w Radomiu


P R O T O K Ó Ł N R XXIV-I/2007

z pierwszego posiedzenia dwudziestej czwartej Sesji

Rady Miejskiej w Radomiu

odbytej w dniu 29 października 2007 roku

w sali Urzędu Stanu Cywilnego w Radomiu przy ul. Moniuszki 9

Posiedzenie otworzył i na nim przewodniczył Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej w Radomiu - radny Dariusz Wójcik.

Wiceprzewodniczący na podstawie listy obecności stwierdził prawomocność obrad.

Na sesji obecni byli radni oraz goście zaproszeni według listy obecności, która stanowi załącznik do niniejszego protokółu.

Na sekretarzy obrad zgłoszono radnych: Jana Pszczołę i Kazimierza Staszewskiego. Radni wyrazili zgodę na pełnienie funkcji sekretarzy. Sekretarze zostali wybrani jednogłośnie (28 za).

Zaproponowano następujące zmiany w porządku obrad:

- Przewodniczący Rady Miejskiej Wojciech Skurkiewicz poinformował, że z dniem 29 października 2007r. rezygnuje z pełnienia funkcji Przewodniczącego Rady Miejskiej. Chciałby, aby ta rezygnacja przyjęta była w dniu dzisiejszym. Zaproponował, aby odwołanie Przewodniczącego Rady Miejskiej i powołanie nowego wprowadzić w punkcie 3 porządku obrad.

- Wniosek Prezydenta Miasta o wprowadzenie do porządku obrad projektu uchwały na druku nr 183 w sprawie utworzenia jednostki budżetowej pod nazwą Miejski Zarząd Lokalami w Radomiu.

Wiceprzewodniczący Rady Dariusz Wójcik zaproponował, aby projekt ten umieścić w punkcie 5.20.

- Wniosek Prezydenta Miasta o wprowadzenie do porządku obrad projektu uchwały na druku nr 184 w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Miasta Radomia na 2007 rok.

Wiceprzewodniczący Rady Dariusz Wójcik zaproponował, aby projekt ten umieścić w punkcie 5.2.

- Radny Mariusz Fogiel poinformował, że sprawa leasingu lodowiska jest zaplanowana w dalszej części sesji, a została już uwzględniona w projekcie uchwały dotyczącym zmian w budżecie miasta Radomia.

- Radny Jakub Kluziński zaproponował, aby punkt dotyczący interpelacji przesunąć do punktu po wyborze ławników. Sprawy te są interesujące dla mieszkańców miasta. Radny chciałby, aby tak już pozostało na stałe.

Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Dariusz Wójcik zobowiązał się, że od następnej sesji zostanie to uwzględnione.

- Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Wiesław Wędzonka zaproponował wykreślenie punktu 5.1. porządku, czyli rozpatrzenie projektów uchwał na drukach 139, 140, 141, 142, a także wykreślenie w sprawach różnych sprawy odwołania Przewodniczącego Komisji Bezpieczeństwa. Ponadto zaproponował, aby rozpatrzenie rezygnacji Przewodniczącego Rady oraz wybór nowego Przewodniczącego Rada Miejska rozpatrywała już w nowym składzie.

- Radny Krzysztof Sońta podziękował za 10-cio letnią współpracę w Radzie Miejskiej. Ponadto wycofał złożony przez siebie na poprzedniej sesji wniosek o odwołanie Przewodniczącego Komisji Bezpieczeństwa.

Przewodniczący Rady Wojciech Skurkiewicz podtrzymał wniosek, aby sprawa odwołania i powołania Przewodniczącego Rady była rozpatrywana w punkcie 3. porządku obrad.

Przystąpiono do przegłosowania zaproponowanych zmian do porządku obrad.

- Odwołanie i powołanie Przewodniczącego Rady Miejskiej w punkcie 3 porządku obrad.

Radny Bohdan Karaś poprosił o 15 minut przerwy.

Przerwa została ogłoszona do godz. 9.45.

Za wnioskiem głosowało 14 radnych, 11 było przeciw, 3 wstrzymało się od głosowania.

Radny Kazimierz Woźniak stwierdził, że to głosowanie budziło wątpliwości, dlatego złożył wniosek następującej treści: „Zgodnie z § 45 pkt. 1, 2 Regulaminu Obrad Rady Miejskiej w Radomiu wnoszę o ponowne głosowanie w sprawie przyjęcia porządku obrad”.

Za wnioskiem zgłoszonym przez radnego Kazimierza Woźniaka głosowało 23 radnych, 5 wstrzymało się od głosowania. Wniosek został przyjęty.

Przystąpiono do ponownego przegłosowania wniosku o wprowadzenie do porządku obrad w punkcie 3 sprawy odwołania i powołania Przewodniczącego Rady Miejskiej.

Za wnioskiem zgłosowało 23 radnych, 5 wstrzymało się od głosowania. Wniosek został przyjęty i sprawa będzie omawiana w punkcie 3. W związku z tym ulegnie zmianie numeracja kolejnych punktów porządku obrad.

- Wniosek o wprowadzenie do porządku obrad projektu uchwały na druku nr 183 (podlega przegłosowaniu bezwzględną większością głosów ustawowego składu Rady - 15 za).

Za wnioskiem głosowało 27 radnych, 1 wstrzymał się od głosowania. Projekt uchwały zostanie rozpatrzony w punkcie 6.20.

- Wniosek o wprowadzenie do porządku obrad projektu uchwały na druku nr 184 (podlega przegłosowaniu bezwzględną większością głosów ustawowego składu Rady - 15 za).

Wniosek został przyjęty jednogłośnie (28 za). Projekt będzie rozpatrzony w punkcie 6.2.

- Wiceprzewodniczący Rady Dariusz Wójcik zgłosił wniosek o wykreślenie z porządku obrad punktu 6.1. - rozpatrzenie projektów uchwał na drukach nr: 139, 140, 141, 142.

Wniosek został przyjęty jednogłośnie. W związku z tym ulegnie zmianie numeracja podpunktów w punkcie 6 porządku obrad.

Porządek Sesji:

1. Przyjęcie protokołów z XVII, XVIII, XIX, XX, XXI, XXII Sesji Rady

Miejskiej w Radomiu.

2. Sprawozdanie z realizacji uchwał Rady Miejskiej.

3. Przyjęcie rezygnacji Przewodniczącego Rady Miejskiej oraz wybór nowego

Przewodniczącego.

4. Informacja z wykonania budżetu Miasta Radomia za I półrocze 2007r.

5. Wybory ławników do Sądu Okręgowego i Rejonowego w Radomiu.

6. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach:

1) wprowadzenia zmian w budżecie miasta Radomia na 2007r. - druk nr

182, 184,

2) sprostowania oczywistej omyłki pisarskiej w Uchwale Nr 183/2007 - druk

nr 179,

3) zaciągnięcia kredytu długoterminowego w kwocie 20.000.000 zł na sfinan-

sowanie deficytu budżetowego w 2007r. - druk nr 180,

4) zmiany uchwały nr 73/2007 w sprawie szczegółowych zasad i trybu

umarzania, odraczania lub rozkładania na raty spłat należności pieniężnych,

do których nie stosuje się przepisów ustawy - Ordynacja podatkowa -

druk nr 170,

5) ustalenia stawki procentowej opłat adiacenckich z tytułu wzrostu wartości

nieruchomości położonych na terenie miasta Radomia w związku z ich

podziałem - druk nr 178,

6) wyrażenia woli utworzenia w Radomiu Państwowej Wyższej Szkoły

Zawodowej i darowizny nieruchomości na rzecz tej szkoły - druk nr 161,

7) zmiany Uchwały Nr 380/2004 dotyczącej zasad gospodarowania

nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy Miasta Radomia -

druk nr 174,

8) gospodarowania nieruchomościami - druki nr: 154, 163, 172, 173, 181,

9) zmiany Uchwały nr 635/2005 dotyczącej zasad udzielania bonifikaty przy

sprzedaży lokali mieszkalnych stanowiących własność Gminy Miasta

Radomia w budynkach przeznaczonych do przekazania aportem do RTBS

„Administrator” Sp. z o.o. - druk nr 175,

10) ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego oraz wartości jednego

punktu w złotych w jednostce budżetowej pn. MZDiK - druk nr 159,

11) ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego oraz wartości jednego

punktu w złotych w jednostce budżetowej pn. MOSiR - druk nr 167,

12) Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów

Alkoholowych na 2008r. - druk nr 177,

13) zmiany podziału środków PFRON na realizację zadań przez powiat

w 2007r. - druk nr 176,

14) utworzenia Placówek Rodzinnych Nr 9 i Nr 10 oraz nadania im statutów -

druki nr 168, 169,

15) wprowadzenia zmian w Statucie Domu Pomocy Społecznej Weterana

Walki i Pracy w Radomiu stanowiącym zał. Nr 8 do Uchwały Nr 839/2006

- druk nr 127a,

16) zezwolenia na zaciągnięcie zobowiązania - zawarcie umowy leasingu

celem zakupu sztucznego lodowiska - druk nr 158,

17) ustanowienia znaku graficznego Gminy Miasta Radomia - druk nr 147,

18) nadania nazwy ulicy - druk nr 162,

19) utworzenia jednostki budżetowej pn. Miejski Zarząd Lokalami - druk

nr 183.

7. Informacja o pracy Komisji Rewizyjnej.

8. Sprawozdanie delegata Miasta Radomia z posiedzenia Związku Miast

Polskich.

9. Interpelacje i zapytania radnych oraz odpowiedzi Prezydenta Miasta.

10. Sprawy różne i wolne wnioski.

1) informacja o złożonych oświadczeniach majątkowych za 2006r.,

2) Informacja nt. projektów unijnych Gminy Miasta Radomia.

3) wniosek firmy Casino Gold Sp. z o.o. o wydanie opinii o lokalizacji

salonu gier na automatach w Radomiu przy ul. Marywilskiej - druk

nr 171,

4) pismo Prezydenta Miasta z prośbą o zajęcie stanowiska w przedmiocie

lokalizacji galerii handlowej wraz z infrastrukturą techniczną w rejonie

ulic: Żółkiewskiego, Energetyków, Terenowej,

5) sprawozdanie z realizacji „Powiatowego Planu Gospodarki Odpadami dla

Miasta Radomia na lata 2004 - 2007” za okres od 26 kwietnia 2004r.

do 31 grudnia 2006r.,

7) informacja z realizacji programu „Bezpieczny Radom” za okres od

01.03.2007 - 31.08.2007.

Ad. 1. Przyjęcie protokołów z XVII, XVIII, XIX, XX, XXI, XXII Sesji Rady Miejskiej w Radomiu.

Protokóły były wyłożone do wglądu w Biurze Rady Miejskiej. Nikt nie zgłosił uwag do protokółów.

Radny Jakub Kluziński przypomniał, że na poprzedniej sesji zgłosił wniosek o publikowanie przyjętych protokółów z sesji oraz interpelacji w internecie. Zapytał, kiedy to by było możliwe.

Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Dariusz Wójcik poinformował, że wniosek ten będzie rozpatrywany w sprawach różnych.

Protokół z XVII nadzwyczajnej sesji Rady Miejskiej w Radomiu odbytej w dniu 21.08.2007r. został przyjęty jednogłośnie (27 za).

Protokół z I posiedzenia XVIII sesji Rady Miejskiej w Radomiu odbytego w dniu 27.08.2007r. został przyjęty jednogłośnie (27 za).

Protokół z II posiedzenia XVIII sesji Rady Miejskiej w Radomiu odbytego w dniu 28.08.2007r. został przyjęty jednogłośnie (27 za).

Protokół z III posiedzenia XVIII sesji Rady Miejskiej w Radomiu odbytego w dniu 29.08.2007r. został przyjęty jednogłośnie (27 za).

Protokół z XIX nadzwyczajnej sesji Rady Miejskiej w Radomiu odbytej w dniu 10.09.2007r. został przyjęty jednogłośnie (26 za).

Protokół z XX nadzwyczajnej sesji Rady Miejskiej w Radomiu odbytej w dniu 24.09.2007r. został przyjęty jednogłośnie (27 za).

Protokół z XXI nadzwyczajnej sesji Rady Miejskiej w Radomiu odbytej w dniu 24.09.2007r. został przyjęty jednogłośnie (27 za).

Protokół z XXII nadzwyczajnej sesji Rady Miejskiej w Radomiu odbytej w dniu 28.09.2007r. został przyjęty jednogłośnie (27 za).

Ad. 2. Sprawozdanie z realizacji uchwał Rady Miejskiej.

Sprawozdanie z realizacji uchwał radni otrzymali wraz z materiałami na sesję.

Ich treść została dołączona do materiałów z sesji.

Nikt nie zgłosił uwag do przedłożonych sprawozdań.

Ad. 3. Przyjęcie rezygnacji Przewodniczącego Rady Miejskiej oraz wybór nowego Przewodniczącego.

Przewodniczący Rady Miejskiej Wojciech Skurkiewicz poinformował, że złożył rezygnację z funkcji Przewodniczącego, gdy głosami blisko 83.000 mieszkańców Ziemi Radomskiej został wybrany senatorem RP. Podziękował wszystkim za blisko roczną współpracę w Radzie Miejskiej w Radomiu. Były różne chwile. Były nieporozumienia i były też chwile radości, ale taka jest praca w samorządzie. Za to wszystko, co było niekorzystne, złe przeprosił mieszkańców Radomia i zebranych. O wiele więcej było chwil przyjemnych, do których będzie wielokrotnie wracał. Podziękował również gorąco współpracownikom w Biurze Rady Miejskiej, którzy służyli i radnym i Przewodniczącemu zawsze i dobrym słowem i dobrą radą. Poprosił o przyjęcie wniosku o rezygnację z Przewodniczącego Rady Miejskiej.

Przystąpiono do wyboru Komisji Skrutacyjnej:

Do Komisji Skrutacyjnej zgłoszono następujące kandydatury: Jakuba Kowalskiego, Agnieszki Lisieckiej - Kowalczyk, Karola Sońty i Krzysztofa Gajewskiego. Radni wyrazili zgodę na pracę w tej Komisji.

Powyższy skład Komisji Skrutacyjnej został przyjęty jednogłośnie (28 za).

Została ogłoszona przerwa na ukonstytuowanie się Komisji Skrutacyjnej.

Po przerwie Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej - radny Jakub Kowalski omówił procedurę głosowania i przeprowadził głosowanie.

Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Dariusz Wójcik ogłosił 5 minut przerwy w celu ustalenia wyników głosowania.

Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej Jakub Kowalski odczytał protokół z przeprowadzonego głosowania w sprawie odwołania Przewodniczącego Rady Miejskiej, z którego wynika, że za odwołaniem pana Wojciecha Skurkiewicza głosowało 28 radnych, 0 przeciw, o wstrzymujących się.

W wyniku przeprowadzonego głosowania tajnego Rada Miejska w Radomiu podjęła

Uchwałę nr 184/2007

w sprawie stwierdzenia odwołania Przewodniczącego Rady Miejskiej w Radomiu.

Przystąpiono do wyboru Przewodniczącego Rady Miejskiej.

Radny Wojciech Skurkiewicz zgłosił na Przewodniczącego Rady Miejskiej kandydaturę Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej - Dariusza Wójcika. Jest to osoba, która jest Przewodniczącym Klubu Prawa i Sprawiedliwości. Jest przekonany, że będzie godnie reprezentował i radnych i Radę Miejską, jak również sprawdzi się na tym stanowisku.

Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Dariusz Wójcik wyraził zgodę na kandydowanie.

Radny Krzysztof Gajewski zapytał, czy to zgłoszenie nie powinno być na piśmie?

Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Dariusz Wójcik zaproponował, aby Komisja Skrutacyjna pracowała w tym samym składzie: Jakub Kowalski, Agnieszka Lisiecka - Kowalczyk, Karol Sońta, Krzysztof Gajewski.

Komisja Skrutacyjna w powyższym składzie została wybrana jednogłośnie (28 za).

Radca prawny Anna Gront poinformowała, że w ustawie nie ma żadnych wymogów i nie ma ich tym samym w Statucie i Regulaminie Obrad co do zgłaszania kandydatur. Zgłaszanie kandydatur może nastąpić w każdej dopuszczalnej formie. Może być ustne, może być pisemne, może się podpisać pod nim iluś radnych, byle było zgłoszenie.

Prowadzenie obrad przejęła Wiceprzewodnicząca Rady Miejskiej - Jolanta Korpetta - Zych.

Wiceprzewodnicząca Rady ogłosiła 5 minut przerwy na przygotowanie kart do głosowania.

Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej - radny Jakub Kowalski omówił procedurę głosowania i przeprowadził je.

Wiceprzewodnicząca Rady Jolanta Korpetta - Zych ogłosiła 5 minut przerwy w celu ustalenia przez Komisję Skrutacyjną wyników głosowania.

Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej Jakub Kowalski odczytał protokół Komisji Skrutacyjnej z przeprowadzonego głosowania w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Miejskiej, z którego wynika, że za wyborem pana Dariusza Wójcika na Przewodniczącego Rady Miejskiej głosowało 15 radnych, 13 było przeciw, 0 wstrzymało się od głosowania.

W wyniku przeprowadzonego głosowania tajnego Rada Miejska w Radomiu podjęła

Uchwałę nr 185/2007

w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Miejskiej.

Przewodniczący Rady Miejskiej Dariusz Wójcik podziękował za oddanie na niego głosów. Obiecał, że obrady będzie prowadził zgodnie z Regulaminem i będzie się starał być obiektywny. Jeżeli coś będzie nie tak, to prosi o uwagi.

Radny Krzysztof Sońta pogratulował Przewodniczącemu Wójcikowi wyboru i podziękował panu Wiesławowi Wędzonce za oddanie głosu na Przewodniczącego Rady Miejskiej.

Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Wiesław Wędzonka pogratulował panu Wójcikowi wyniku i tego, że został Przewodniczącym. Faktem jest, że Przewodniczący nie jest Przewodniczącym z jego bajki, ale na pewno będą współpracować i ma nadzieję, że dla dobra miasta wyjdzie to przynajmniej na jakiś okres bardzo dobrze. Zwrócił się również do posła Krzysztofa Sońty, że przykro, ale nie głosował na pana Wójcika.

Radny Mariusz Fogiel pogratulował wyboru i poprosił o 10 minut przerwy.

Radny Bohdan Karaś stwierdził, że Prawo i Sprawiedliwość od początku zapowiadało, że nie będzie współpracowało z LiD, ale radny chce pogratulować panu Dariuszowi Wójcikowi wyboru i ma nadzieję, że zmieni zdanie po tym roku.

Wiceprzewodnicząca Rady Miejskiej ogłosiła 10 minut przerwy do godz. 12.15.

Ad. 4. Informacja z wykonania budżetu Miasta Radomia za I półrocze 2007r.

Informację z wykonania budżetu za I półrocze 2007r. omówiła Skarbnik Miasta - Krystyna Dadej. Podkreśliła, że zostało ono złożone do Rady Miejskiej zgodnie z wymaganym terminem. Regionalna Izba Obrachunkowa wydała opinię o przedłożonej informacji. Podkreśliła, że sprawozdanie za I półrocze uległo już zmianie i cofanie się o jeden kwartał i omawianie wyników, które miały miejsce prawie 4 miesiące, to przestało być aktualne. W tej chwili jest już inna sytuacja finansowa i jest już inny wynik jeżeli chodzi o dochody i wydatki, a także deficyt budżetowy. Zmieniło się to i to na korzyść. Ponadto odczytała opinię RIO do sprawozdania.

Informacja z wykonania budżetu za I półrocze 2007r. oraz opinia RIO została dołączona do materiałów z sesji.

Radny Jakub Kluziński poinformował, że informacja nie była przedmiotem obrad Komisji Budżetowej i zapytał, czy nie powinna? Zapytał, jak wygląda na dzień dzisiejszy sytuacja na przykład inwestycji?

Radny Mirosław Rejczak stwierdził, że ta kadencja otrzymała w spuściźnie projekt budżetu na 2007r. i tylko przyjmowała budżet w lutym tego roku w pełni nie mogła go przedstawić jako swojego. Uważa, że wybory do rad miejskich powinny odbywać się na wiosnę i wtedy można w pełni odpowiadać za budżet przygotowany przez siebie. Był to budżet, gdzie wprowadzili ogromne poprawki w zakresie inwestowania. Po raz pierwszy są tak wysokie inwestycje w mieście. Poprosił, aby pani Skarbnik pogłębiła informacje dotyczące deficytu budżetowego.

Radny Zdzisław Marcinkowski stwierdził, że wypowiedź poprzednika jest trochę dziwna. Przede wszystkim obecne władze pracowały prawie trzy miesiące nad obecnym budżetem. Był on już zmieniany kilkanaście razy i wracanie do tego, że coś zostawiły poprzednie władze jest jakimś nieporozumieniem. Proponuje, aby Przewodniczący, który właśnie zajmował się budżetem nie opowiadał takich rzeczy mieszkańcom.

Skarbnik Miasta Krystyna Dadej udzieliła odpowiedzi na pytania postawione w trakcie dyskusji.

Ad. 5. Wybory ławników do Sądu Okręgowego i Rejonowego w Radomiu.

Przewodnicząca Komisji Doraźnej ds. Wyboru Ławników Jolanta Koszałka omówiła pracę Komisji oraz uwagi dotyczące niektórych kandydatów do poszczególnych sądów:

„Doraźna Komisja ds. Wyboru Ławników zgodnie z decyzją Rady Miejskiej pracowała w składzie: Jolanta Koszałka - Przewodnicząca Komisji, Adam Bocheński, Agnieszka Lisiecka-Kowalczyk, Jan Maniak, Kazimierz Woźniak.

Komisja odbyła trzy posiedzenia: 3 września, 28 września i 19 października. Komisja zapoznała się z kartami zgłoszeń kandydatów na ławników do poszczególnych Sądów, omówiła poszczególne uwagi i opinie o kandydatach zgłoszone przez Policję oraz wynikające z kart zgłoszeń kandydatów i przygotowała dla radnych wykazy z najistotniejszymi informacjami o poszczególnych kandydatach.

Do Sądu Okręgowego zgłosiło się 120 kandydatów - zapotrzebowanie Sądu 79 ławników. Zgodnie z wykazem jedna osoba (poz. 23 - Górnicki Tadeusz) została przez Komisję zaopiniowana negatywnie z uwagi na fakt notowania w Krajowym Systemie Informacji Policji za przestępstwa gospodarcze. Ponadto Komisja umieściła w wykazie następujące uwagi:

- jedna osoba (poz. 5 - Billip Teresa) dołączyła aktualną informację z KRK z lipca br.,

- jedna osoba (poz. 85 - Religa-Kijanka Lidia) była dwukrotnie karana grzywną przez Kolegium za wykroczenia drogowe,

- jedna osoba (poz. 112 - Włodarczyk Teresa) była notowana w Krajowym Systemie Informacji Policji.

Do pozostałych kandydatów na ławników uwag nie zgłoszono.

Do Sądu Okręgowego - Wydział Pracy zgłosiło się 7 kandydatów - zapotrzebowanie Sądu 12 ławników. Jedna osoba nie spełniała ustawowego kryterium wykształcenia (Czubak Irena - wykształcenie zawodowe - wymagane co najmniej wykształcenie średnie) i została wykreślona z listy kandydatów na ławników. Do pozostałych kandydatów uwag nie zgłoszono.

Do Sądu Rejonowego zgłosiło się 139 kandydatów - zapotrzebowanie Sądu 58 ławników. Zgodnie z wykazem trzy kandydatury zostały przez Komisję zaopiniowane negatywnie:

- jedna osoba (poz. 47 - Kibler Urszula) notowana przez policję, zarejestrowana procesowo, zawieszone postępowanie w prokuraturze,

- jedna osoba (poz. 83 - Pawęzka-Dorsz Bernarda) karana zgodnie z informacją z KRK,

- jedna osoba (poz. 109 - Stanik Teresa) rejestrowana procesowo (przechodziła w materiałach sprawy prowadzonej przez Komisariat Policji I w Radomiu).

Ponadto Komisja umieściła w wykazie następujące uwagi:

- 6 osób było notowanych przez policję (poz. 14 - Dębek-Grzmil Maria, poz. 29 - Grządka Anna, poz. 66 - Michałkiewicz Alina, poz. 81 - Palińska Dorota, poz. 82 - Palińska Grażyna, poz. 85 - Piszczyk Andrzej),

- 2 osoby były notowane w Krajowym Systemie Informacji Policji (poz. 54 - Kułakowski Piotr, poz. 95 - Redman Wiktor),

- jedna osoba (poz. 56 - Leśniewski Bogumił) była karana w postępowaniu mandatowym za spowodowanie kolizji drogowej,

- 3 osoby (poz. 73 - Nawrot Dorota, poz. 75 - Noga-Dąbrowska Agnieszka, poz. 126 - Urbańska Anna) do kart zgłoszeń kandydata na ławnika dołączyły aktualne dokumenty z lipca br.

Do pozostałych kandydatów na ławników uwag nie zgłoszono.

Do Sądu Rejonowego - Wydział Pracy zgłosiło się 18 kandydatów - zapotrzebowanie Sądu 23 ławników. Komisja umieściła w wykazie jedną uwagę - jedna osoba była notowana przez policję (poz. 2 - Dylor Anna).

Do pozostałych kandydatów uwag nie zgłoszono.

Wszystkie opinie Komisja podjęła w głosowaniach jednomyślnie (5 za).

Ponieważ ławnikiem może być wybrany ten, kto:

- posiada obywatelstwo polskie i korzysta z pełni praw cywilnych i obywatelskich,

- jest nieskazitelnego charakteru,

- ukończył 30 lat,

- jest zatrudniony lub zamieszkuje w miejscu kandydowania co najmniej od roku,

- nie przekroczył 70 lat,

- jest zdolny, ze względu na stan zdrowia, do pełnienia obowiązków ławnika,

- posiada co najmniej wykształcenie średnie,

Komisja zamieściła uwagi o kandydatach na ławników i radni muszą dokonać oceny kandydatów (zwłaszcza wymóg posiadania nieskazitelnego charakteru jest trudny do oceny)”.

Radny Bohdan Karaś poinformował, że w Sądzie Okręgowym w poz. 33 jest nazwisko tożsame z nazwiskiem w Sądzie Rejonowym z poz. 39. Stwierdził, że w poprzedniej kadencji Komisja decydowała, że ta sama osoba nie może występować na dwóch listach. Zapytał, jak teraz Komisja się do tego ustosunkuje? Przypomniał, że w poprzedniej kadencji osoby notowane przez policję na wszelki wypadek były pomijane. Zapytał, czy Komisja z czystym sumieniem rekomenduje te osoby do wyboru? Zarówno radni jak i media są bardzo wrażliwe na tym punkcie, aby nie wybierać osób, które w jakiś sposób miały jakieś kolizje z prawem.

Przewodnicząca Komisji Jolanta Koszałka poinformowała, że jeżeli chodzi o osobę, która zgłosiła się do dwóch sądów, to zadecydują sami i wykreślą według uznania. Komisja chciała, aby każdy z radnych dostał pełną listę zgłoszonych kandydatów i sami zadecydowali.

Radca prawny Anna Gront podkreśliła, że jest ustawowy wymóg, że można być tylko w jednym sądzie. Nie można dopuścić do sytuacji, kiedy dana osoba będzie powołana jako ławnik w dwóch sądach.

Radny Bohdan Karaś zaproponował, aby taką osobę wykreślić z jednego sądu. O tym powinna zadecydować Komisja.

Wiceprzewodnicząca Rady Miejskiej Jolanta Korpetta - Zych ogłosiła 5 minut przerwy do godz. 12.55.

Wiceprzewodnicząca Jolanta Korpetta - Zych poprosiła o odpowiedź na pytanie czy Komisja ręczy i z czystym sumieniem może rekomendować osoby, które miały jakąkolwiek kolizję z prawem, gdyż takie osoby zostały umieszczone na tej liście?

Przewodnicząca Jolanta Koszałka poinformowała, że jeżeli chodzi o osobę zgłoszoną do dwóch sądów, to Komisja zdecydowała o wykreśleniu tej osoby z Sądu Rejonowego (poz. nr 39). Jeżeli chodzi o drugie pytanie, to każdy radny musi podjąć decyzję indywidualnie. Radna na pewno takie osoby wykreśli i po to były podane notatki dotyczące notowań przez policję.

Przystąpiono do wyboru Komisji Skrutacyjnej.

Do składu Komisji zgłoszono radnych: Karola Sońtę, Agnieszkę Lisiecką - Kowalczyk, Małgorzatę Półbratek, Kazimierza Woźniaka. Radni wyrazili zgodę na pracę w tej Komisji.

Komisja Skrutacyjna w powyższym składzie została wybrana jednogłośnie (26 za).

Wiceprzewodnicząca Rady Miejskiej Jolanta Korpetta - Zych ogłosiła 5 minut przerwy do godz. 13.25 w celu ukonstytuowania się Komisji.

Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej - radny Karol Sońta omówił procedurę głosowania tajnego i przeprowadził je.

Wiceprzewodnicząca Rady Miejskiej Jolanta Korpetta - Zych przypomniała, że jest to głosowanie tajne i dlatego poprosiła media o wyłączenie kamer.

Po przeprowadzeniu głosowania Wiceprzewodnicząca Rady ogłosiła 30 minut przerwy do godz. 14.35.

Ad. 6. Rozpatrzenie projektów uchwał.

Radny Bohdan Karaś zgłosił propozycję skrócenia wystąpień radnych w dyskusji do 3 minut.

Za wnioskiem głosowało 15 radnych, 1 wstrzymał się od głosowania. Czas wystąpień radnych został ograniczony do 3 minut.

Ad. 6.1. Rozpatrzenie projektów uchwał na drukach nr: 182 i 184.

Uzasadnienie do projektów uchwał przedstawiła Skarbnik Miasta - Krystyna Dadej.

Radny Mirosław Rejczak stwierdził, że projekt uchwały na druku nr 184 nie był opiniowany przez Komisję Budżetową. W związku z tym widzi pilną potrzebę zebrania się Komisji, aby zaopiniować projekt uchwały.

Wiceprzewodnicząca Rady ogłosiła 10 minut przerwy w celu odbycia posiedzenia przez Komisję Budżetową.

- druk nr 182.

Radny Jakub Kluziński poinformował, że głosował przeciwko tym poprawkom. Jest tam parę rzeczy, które są mocno niepokojące. Należy zauważyć wycofanie wielu inwestycji planowanych na ten rok. Chodzi na przykład o wykup gruntów na Koniówce. Ma nadzieję, że jest to sygnał, iż wycofujemy się z inwestycji sportowej w tym rejonie. Bardziej niepokojące jest wycofanie wielu kwot na przygotowanie inwestycji i na wykupy: przedłużenie ul. Mariackiej, skrzyżowanie 1905 Roku - Młodzianowska, przedłużenie ul. Młodzianowskiej. Wiosną tego roku były zapewnienia, że wszystko jest na dobrej drodze i że potrzebne są tylko pieniądze, które trzeba wprowadzić do budżetu, aby te wykupy realizować. Przeciągnie to kilka kluczowych inwestycji, które mogłyby poprawić układ komunikacyjny miasta. Ponadto poruszył kwestię opóźnienia inwestycji w ZUOK oraz kar, które zasądził sąd arbitrażowy na rzecz wykonawcy. Oczekuje, że władze miasta wytłumaczą ten temat, bo jest to droga inwestycja. Chciałby mieć zapewnienie, że te pieniądze zdąży się wydać i że ta inwestycja będzie zrealizowana. Poruszył sprawę 10 mln zł na wykup gruntów pod budowę obwodnicy południowej miasta. Te pieniądze zostały niedawno wprowadzone do budżetu, natomiast w prasie pojawiły się sugestie, że miasto może nie zdążyć z wydaniem tych pieniędzy. Zapytał, czy władze miasta mają jakiś plan awaryjny i zapewnienie, że te pieniądze nie przepadną? Głosował przeciw tym poprawkom, aby podkreślić swój niepokój dotyczący tych kilku istotnych rzeczy.

Radny Jan Pszczoła podkreślił, że z kwoty prawie 150 mln zł na dzień dzisiejszy zostało 80 mln zł. Wyleciało bardzo dużo inwestycji, co bardzo niepokoi. Radny wymienił te inwestycje. Wyleciała także modernizacja chirurgicznego bloku operacyjnego, a środki przekazano na coś innego. Duży niepokój budzi budowa Zakładu Utylizacji Odpadów Komunalnych, która miała być zakończona w 2007r., a jak wiadomo do końca tej inwestycji daleko. Przy przygotowywaniu planu na przyszły rok poprosił rządzących, aby realnie ocenili swoje możliwości, warunki i żeby sprawy inwestycji nie były załatwiane medialnie, tylko żeby one były rzeczywiste.

Do niektórych zarzutów ustosunkowała się Wiceprezydent Miasta Anna Kwiecień.

Radny Mirosław Rejczak przypomniał, że ZUOK miał być wybudowany w 2006r. Taką spuściznę miasto otrzymało po rządach tamtej kadencji. Jeżeli chodzi o wykupy gruntów i przygotowania do realizacji niektórych zadań to zastali stan zerowy. W zaproponowanych zmianach są także pozytywy. O blisko 5 mln zł zwiększa się plan dochodów w zadaniach własnych gminy co jest wynikiem zwiększenia dotacji z PFON, zwiększenia ilości umów zawieranych przez osoby fizyczne, które podlegały podatkowi od czynności cywilno - prawnych, zwiększenie ilości umów zawieranych przez osoby prawne od czynności cywilno - prawnych, zwiększenie dochodów uzyskiwanych przez podmioty gospodarcze. Będzie to łagodziło deficyt na ten rok.

Skarbnik Miasta Krystyna Dadej poinformowała, że każde zatrzymanie uchwały spowoduje konsekwencje i to trudno teraz ocenić jakie.

W wyniku przeprowadzonej dyskusji Rada Miejska w Radomiu większością głosów (11 za, 4 przeciw, 5 wstrzymujących się) podjęła

Uchwałę nr 186/2007

w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Miasta Radomia na 2007 rok.

- druk nr 184.

Wiceprzewodnicząca Rady Miejskiej Jolanta Korpetta - Zych poinformowała, że projekt uchwały był przedmiotem obrad Komisji Budżetowej, która wydała opinię pozytywną.

Rada Miejska w Radomiu jednogłośnie (21 za) podjęła

Uchwałę nr 187/2007

w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Miasta Radomia na 2007 rok.

Ad. 6.2. Rozpatrzenie projektu uchwały na druku nr 179.

Uzasadnienie do projektu uchwały przedstawiła Skarbnik Miasta - Krystyna Dadej.

Rada Miejska w Radomiu jednogłośnie (19 za) podjęła

Uchwałę nr 188/2007

w sprawie sprostowania oczywistej omyłki pisarskiej w Uchwale Rady Miejskiej Nr 183/2007 z dnia 28.09.2007r.

Na wniosek Klubu „Radomianie Razem” zostało ogłoszone 5 minut przerwy do godz. 15.45.

Ad. 6.3. Rozpatrzenie projektu uchwały na druku nr 180.

Uzasadnienie do projektu uchwały przedstawiła Skarbnik Miasta - Krystyna Dadej.

Wiceprzewodnicząca Rady Miejskiej Jolanta Korpetta - Zych poinformowała, że projekt uchwały był przedmiotem obrad Komisji Budżetowej, która wydała opinię pozytywną.

Rada Miejska w Radomiu większością głosów (15 za, 4 wstrzymujące się) podjęła

Uchwałę nr 189/2007

w sprawie zaciągnięcia przez Gminę Miasta Radomia kredytu długoterminowego w kwocie 20.000.000 zł na sfinansowanie deficytu budżetowego w 2007r.

Ad. 6.4. Rozpatrzenie projektu uchwały na druku nr 170.

Uzasadnienie do projektu uchwały przedstawiła Skarbnik Miasta - Krystyna Dadej.

Wiceprzewodnicząca Rady Miejskiej Jolanta Korpetta - Zych poinformowała, że projekt uchwały był przedmiotem obrad Komisji Budżetowej, która wydała opinię pozytywną.

Rada Miejska w Radomiu jednogłośnie (19 za) podjęła

Uchwałę nr 190/2007

w sprawie zmiany uchwały nr 73/2007 Rady Miejskiej w Radomiu z dnia 26 marca 2007r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu umarzania, odraczania lub rozkładania na raty spłat należności pieniężnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy - Ordynacja podatkowa.

Ad. 6.5. Rozpatrzenie projektu uchwały na druku nr 178.

Uzasadnienie do projektu uchwały przedstawiła dyrektor Wydziału Zarządzania Nieruchomościami - Małgorzata Pracka.

Wiceprzewodnicząca Rady Miejskiej Jolanta Korpetta - Zych poinformowała, że projekt uchwały był przedmiotem obrad Komisji Budżetowej, która wydała opinię pozytywną.

Rada Miejska w Radomiu jednogłośnie (18 za) podjęła

Uchwałę nr 191/2007

w sprawie ustalenia stawki procentowej opłat adiacenckich z tytułu wzrostu wartości nieruchomości położonych na terenie miasta Radomia w związku z ich podziałem.

Ad. 6.6. Rozpatrzenie projektu uchwały na druku nr 161.

Uzasadnienie do projektu uchwały przedstawił Wiceprezydent Miasta - Ryszard Fałek.

Wiceprzewodnicząca Rady Miejskiej Jolanta Korpetta - Zych poinformowała, że projekt uchwały był przedmiotem obrad Komisji Edukacji, Sportu i Turystyki oraz Komisji Budżetowej, które wydały opinie pozytywne.

Radny Bohdan Karaś poinformował, że na Komisji Edukacji głosował za utworzeniem tej szkoły i wspólnie z radnymi w Komisji doszli do wniosku, że jest to rzecz, która powinna być głosowana ponad wszelkimi podziałami politycznymi i tak też się stało, ale uważa, że Komisja przez pana Prezydenta Ryszarda Fałka została wprowadzona w błąd. Uzyskali informacje, że przeniesienie tej szkoły do Centrum Kształcenia Ustawicznego nie budzi żadnych kontrowersji i że jest zgoda rady pedagogicznej, grona nauczycielskiego i wszystkich innych osób zainteresowanych, żeby tak to się odbyło. Tymczasem dysponuje listem, w którym wszyscy nauczyciele XI LO im. St. Staszica wraz ze społecznością uczniowską oraz rodzicami sprzeciwiają się przeniesieniu tej placówki do innego budynku. Radny odczytał część tego listu. Oddanie głosu za tą uchwałą radny warunkuje ustosunkowanie się Prezydenta do zarzutów zawartych w piśmie.

Przewodniczący Rady Miejskiej Dariusz Wójcik stwierdził, że przeniesienie Liceum im. Staszica do siedziby CKU zamyka drogę do reaktywacji Technikum Mechanicznego. Zapytał, czy są jakieś przeszkody, aby odtworzyć Technikum Mechaniczne? Uważa, że należy rozważyć, czy nie istnieje możliwość utworzenia Wyższej Szkoły Zawodowej w innym miejscu i aby Liceum było zadowolone, że jest to szkoła integracyjna i ma siedzibę oddzielnie i była możliwość odtworzenia Technikum Mechanicznego.

Radny Kazimierz Staszewski zapytał, czy budynek CKU przy obecnej konstrukcji będzie spełniał wymogi utworzenia podjazdów dla niepełnosprawnych? Będzie głosował za, ale czy XI LO zostanie przeniesione, gdy nie będzie pozytywnej opinii ministerstwa edukacji?

Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Wiesław Wędzonka podkreślił, że generalnie rzecz biorąc jest za tym, aby taka uczelnia w Radomiu powstała. Czy ta uchwała musi być tak skonstruowana i czy musi się ona wiązać z przydziałem konkretnych budynków dla uczelni? Czy jest to wymóg? Istotne by było, aby oddzielić wolę powołania tej uczelni i przypisywania jej w chwili obecnej do konkretnego budynku. Uważa, że nakłady na dostosowanie budynku CKU do potrzeb młodzieży niepełnosprawnej będą olbrzymie. Ponadto przypomniał, że Wiceprezydent zobowiązał się, że poinformuje, jakie inne lokalizacje były rozpatrywane i w jaki sposób były one oceniane. Przypomniał, że UMCS swego czasu miał być zalążkiem tej uczelni. Czy w przyszłości te dwie szkoły będą jednością?

Radny Jakub Kluziński podkreślił, że idea powstania takiej szkoły jest bezdyskusyjna. Jest to decyzja spóźniona o dobre 10 lat, ponieważ w większości miast, które straciły status miasta wojewódzkiego w 98r. rząd stworzył państwowe wyższe szkoły zawodowe czy humanistyczne. Taka szkoła w Radomiu jest potrzebna i Radomiowi się należy. Przypomniał, że prosił Prezydenta o udział w dzisiejszej sesji pani Magdzickiej, która jest pełnomocnikiem ds. tworzenia takiej uczelni w Radomiu. Uważa, że ważne jest, aby uzyskać chociaż zarys planu rozwoju tej szkoły. Radny uważa, że należy zrobić wszystko, aby kwestia kontrowersyjnej lokalizacji nie zabiła idei tej szkoły. Należy poszukać alternatywnej lokalizacji. Być może nawet warto zbudować budynek od podstaw. Dlaczego w 97r. nie powstała Wyższa Szkoła Zawodowa?

Radny Kazimierz Woźniak stwierdził, że należy walczyć o taką szkołę w Radomiu, szkoda tylko, że tak późno. Wątpliwą kwestią jest lokalizacja tej szkoły. Radny ma wątpliwości czy adaptacja tego budynku na Wyższą Szkołę Zawodową to dobry pomysł. Jest to szkoła, która na dzień dzisiejszy jako jedna z nielicznych uporała się z barierami dla osób niepełnosprawnych. Jest to jedyna szkoła, która tak dobrze jest przygotowana do pokonywania tych barier. Odbieranie tego budynku młodzieży nie podoba się radnemu. Wolałby, aby pomysł utworzenia Wyższej Szkoły Zawodowej odniósł się do budynku CKU. Należałoby się zastanowić, czy nie lepiej byłoby tą szkołę umieścić w budynku byłego Mechanika?

Radna Małgorzata Półbratek stwierdziła, że na Komisji Edukacji padła odpowiedź, że musi być podana lokalizacja. Podkreśliła, że bardzo dobrze rozumie grono i uczniów ze Stasica, że decyzja o przeniesieniu, to trudna decyzja. Dla miasta byłaby to korzyść, bo drugi budynek by został dostosowany do potrzeb niepełnosprawnych. Jeżeli szkoła pozostanie w starym budynku, to nie będzie bodźca do modernizowania budynku CKU. Uważa, że w tej chwili wszystkie budynki szkolne powinny być dostosowane dla potrzeb niepełnosprawnych. Radną przekonała argumentacja pana Prezydenta, jeżeli chodzi o szkołę mechaniczną, ale żeby taka szkoła powstała, to przede wszystkim muszą być chętni. Jeżeli chodzi o lokalizację dla Wyższej Szkoły Zawodowej, to argument Prezydenta był taki, że jest tam dość duży obszar, gdzie uczelnia mogłaby się rozbudowywać.

Wiceprezydent Miasta Ryszard Fałek udzielił odpowiedzi na pytania postawione w trakcie dyskusji.

Ponadto w dyskusji udział wzięli radni: Jan Pszczoła, Bohdan Karaś, Jakub Kluziński oraz Wiceprezydent Miasta - Ryszard Fałek.

W wyniku przeprowadzonej dyskusji Rada Miejska w Radomiu większością głosów (14 za, 4 wstrzymujące się) podjęła

Uchwałę nr 192/2007

w sprawie wyrażenia woli utworzenia w Radomiu Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej i darowizny nieruchomości na rzecz tej szkoły.

Radny Mariusz Fogiel stwierdził, że szkoda, że to głosowanie zakończyło się wprawdzie pozytywnie, ale z pewnym dysonansem. Wynika to z nie do końca uzgodnionej lokalizacji. Myśli, że ta lokalizacja może nie będzie taka zła, a jeszcze nie należy przesądzać niczego. Być może w trakcie będzie można rozmawiać nad inną lokalizacją. Stwierdził, że „urodziło się dobre dziecko”. Radny wie, że jak się rodzi udane dziecko, to jest wielu ojców, którzy się do niego przyznają. Radny w jakimś procencie się do tego ojcostwa przyznaje, ale nie chciałby, aby zapominać o matce, bo matka jest zawsze pewna. Podziękował pani poseł Marzenie Wróbel, która rzeczywiście jak ta matka chodziła za tym od dłuższego czasu i radny ma nadzieję, że dalej będzie to robiła i że w niedługim czasie będziemy mieli uniwersytet.

Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Wiesław Wędzonka ma nadzieję, że została podjęta dobra decyzja, choć być może można to było zrobić jeszcze lepiej i przy okazji zadowolić wszystkich. Ma nadzieję, że decyzje już na dalszym etapie będą pozytywne, a będzie można jeszcze raz powrócić do lokalizacji i ewentualnego usprawnienia tej sytuacji tak, by wszyscy w liceum Staszica byli zadowoleni, a także uczniowie CKU i ewentualnego przyszłego Technikum Mechanicznego. Zdaniem radnego takie Technikum na pewno wcześniej czy później powstanie w Radomiu.

Przewodniczący Rady Miejskiej Dariusz Wójcik cieszy się, że ta uchwała przeszła i że Wyższa Szkoła Zawodowa powstanie w Radomiu, ale ma też prośbę do pana Prezydenta, żeby przeprowadził rozmowę z nauczycielami Liceum im. Staszica i żeby oni wyszli z poczuciem tego, że nie zostali oszukani, czy gdzieś na siłę przeniesieni, tylko żeby naprawdę przekonać ich do tego. Lokalizacja na Kościuszki jest dla nich naprawdę dobrą lokalizacją. Oczywiście dalej nie odpuszczają utworzenia w Radomiu Technikum Mechanicznego.

Wiceprezydent Miasta Ryszard Fałek podziękował tym, którzy głosowali „za”. Na pewno jest to krok milowy, krok na miarę XXI wieku. Uważa, że taka uczelnia powinna powstać. Zadeklarował, że na pewno nie zawiedzie i wszystkie bariery i wątpliwości zostaną rozwiane poprzez realizację. Może mieć tylko żal do rady pedagogicznej, że skoro na pierwszym spotkaniu przyjęła propozycję pozytywnie, a później miała dalej wątpliwości, to powinni go zaprosić i zgłosić protest. Jeżeli chodzi o Technikum Mechaniczne, to jest to monitorowane i jeżeli będzie taka ilość uczniów, która pozwoli na powołanie szkoły, to zostanie ona na pewno powołana.

Ad. 5. - c.d. Wybory ławników do Sądu Okręgowego i Rejonowego w Radomiu.

Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej - radny Karol Sońta poinformował, że do Sądu Rejonowego identyczną ilość głosów otrzymało 6 osób, a do Sądu Okręgowego 16, więc zachodzi potrzeba przeprowadzenia II tury głosowania spośród tych osób. Do Sądu Rejonowego spośród 6 osób wybiera się 1 osobę, zaś do Sądu Okręgowego spośród 16 - 3 osoby. Aby głos był ważny do Sądu Rejonowego na karcie musi być 5 skreśleń, a do Sądu Okręgowego musi być 13 skreśleń na karcie.

Przeprowadzono II turę głosowania do Sądu Okręgowego i Rejonowego w Radomiu.

Komisja Skrutacyjna przystąpiła do dalszego ustalenia wyników głosowania.

Prowadzenie obrad przejął Przewodniczący Rady Miejskiej Dariusz Wójcik.

Ad. 6.7. Rozpatrzenie projektu uchwały na druku nr 174.

Uzasadnienie do projektu uchwały przedstawiła dyrektor Wydziału Zarządzania Nieruchomościami - Małgorzata Pracka.

Przewodniczący Rady Miejskiej Dariusz Wójcik poinformował, że projekt uchwały był przedmiotem obrad Komisji Budżetowej, która wydała opinię pozytywną.

Rada Miejska w Radomiu jednogłośnie (15 za) przyjęła

Uchwałę nr 193/2007

w sprawie zmiany Uchwały Nr 380/2004 Rady Miejskiej w Radomiu z dnia 15 marca 2004r. dotyczącej zasad gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy Miasta Radomia (miasta na prawach powiatu - Radom).

Ad. 6.8. Rozpatrzenie projektów uchwał na drukach nr: 154, 163, 172, 173, 181.

- druk nr 154.

Uzasadnienie do projektu uchwały przedstawiła dyrektor Wydziału Zarządzania Nieruchomościami - Małgorzata Pracka.

Przewodniczący Rady Miejskiej Dariusz Wójcik poinformował, że projekt uchwały był przedmiotem obrad Komisji Budżetowej oraz Komisji Edukacji, Sportu i Turystyki, które wydały opinie pozytywne.

Rada Miejska w Radomiu jednogłośnie (16 za) podjęła

Uchwałę nr 194/2007

w sprawie użyczenia zabudowanej nieruchomości stanowiącej własność Gminy Miasta Radomia, położonej w Radomiu przy ulicy Sandomierskiej 20, na rzecz Społecznego Towarzystwa Oświatowego w Radomiu, Samodzielnego Koła Terenowego Nr 158.

- druk nr 163.

Uzasadnienie do projektu uchwały przedstawiła dyrektor Wydziału Zarządzania Nieruchomościami - Małgorzata Pracka.

Przewodniczący Rady Miejskiej Dariusz Wójcik poinformował, że projekt uchwały był przedmiotem obrad Komisji Budżetowej, która wydała opinię pozytywną.

Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Wiesław Wędzonka zapytał, czy te zobowiązania podatkowe i zamiana następuje po faktycznym stworzeniu zobowiązania podatkowego, czy też jest przewidywane zobowiązanie podatkowe i jest to wyprzedzający ruch?

Radny Jakub Kluziński zapytał, jakie są plany ogólne dotyczące tego terenu, gdyż w mieście brakuje dużych terenów inwestycyjnych w jednym kawałku? Jakie są plany stworzenia wokół terenu dawnej Elektrociepłowni dużej działki inwestycyjnej pod kątem przyszłego potencjalnego inwestora?

Odpowiedzi na postawione pytania udzieliła dyrektor Małgorzata Pracka.

W wyniku przeprowadzonej dyskusji Rada Miejska w Radomiu jednogłośnie (19 za) podjęła

Uchwałę nr 195/2007

w sprawie przejęcia na rzecz Gminy Miasta Radomia od Radomskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej „Radpec” SA w Radomiu nieruchomości położonych w Radomiu przy ul. Energetyków.

- druk nr 172.

Uzasadnienie do projektu uchwały przedstawiła dyrektor Wydziału Zarządzania Nieruchomościami - Małgorzata Pracka.

Przewodniczący Rady Miejskiej Dariusz Wójcik poinformował, że projekt uchwały był przedmiotem obrad Komisji Budżetowej, która wydała opinię pozytywną.

Rada Miejska w Radomiu jednogłośnie (19 za) podjęła

Uchwałę nr 196/2007

w sprawie zmiany Uchwały Nr 247/2000 w sprawie określenia zasad sprzedaży lokali mieszkalnych w budynkach przy ul. Struga 108 w Radomiu.

- druk nr 173.

Uzasadnienie do projektu uchwały przedstawiła dyrektor Wydziału Zarządzania Nieruchomościami - Małgorzata Pracka.

Przewodniczący Rady Miejskiej Dariusz Wójcik poinformował, że projekt uchwały był przedmiotem obrad Komisji Budżetowej, która wydała opinię pozytywną.

Rada Miejska w Radomiu jednogłośnie (18 za) podjęła

Uchwałę nr 197/2007

w sprawie zmiany Uchwały Nr 248/2000 w sprawie określenia zasad sprzedaży lokali mieszkalnych w budynku przy ul. Olsztyńskiej 44 w Radomiu.

- druk nr 181.

Dyrektor Małgorzata Pracka zwróciła uwagę, że projekt uchwały nie ma opinii Komisji Budżetowej.

Radny Jakub Kluziński poinformował, że Komisja nie podjęła decyzji, gdyż myśleli, że na sesji otrzymają szczegółowe informacje dotyczące tej uchwały. Kwota jest dosyć wysoka i konsekwencje uchwały są dalekosiężne, dlatego Komisja nie wydała opinii.

Uzasadnienie do projektu uchwały przedstawiła dyrektor Wydziału Zarządzania Nieruchomościami - Małgorzata Pracka.

Radny Zdzisław Marcinkowski podkreślił, że miasto cierpi na brak zwartego obszaru inwestycyjnego, a tym bardziej uzbrojonego posiadającego określone media. W poprzedniej kadencji cały czas walczyli o to, aby właśnie te tereny zajęte pod ogródki działkowe można było przejąć i uczynić je terenami inwestycyjnymi. Polski Związek Działkowców wyraził zgodę na propozycje miasta pod określonymi warunkami. Na przeciwko tych terenów znajdują się tereny strefy ekonomicznej. Było przyrzeczenie, że będzie można strefę ekonomiczną rozszerzyć o ten właśnie obszar, jeżeli znajdą się tylko inwestorzy. Jest to teren przy trasie i niezwykle nadający się pod inwestycje. Jeżeli chce się, żeby przychodzili inwestorzy i powstawały nowe miejsca pracy, to powinno się zrobić wszystko, aby ten teren znalazł się we władaniu miasta i mógł służyć pod przyszłe inwestycje. Warunkiem działkowców jest również to, aby ten ogród istniał, dlatego niezbędne jest przekazanie tych 22 ha. Uważa, że dla miasta jest to potrzebne i trzeba dalej myśleć o następnych obszarach pod inwestowanie.

Rada Miejska w Radomiu większością głosów ( 19 za, 1 przeciw, 1 wstrzymujący się) podjęła

Uchwałę nr 198/2007

w sprawie nieodpłatnego przekazania w użytkowanie wieczyste na rzecz Polskiego Związku Działkowców nieruchomości zajętej pod część istniejącego Rodzinnego Ogrodu Działkowego „Storczyk” przy ul. Wincentego Witosa w Radomiu.

Ad. 6.9. Rozpatrzenie projektu uchwały na druku nr 175.

Uzasadnienie do projektu uchwały przedstawiła dyrektor Wydziału Zarządzania Nieruchomościami - Małgorzata Pracka.

Przewodniczący Rady Miejskiej Dariusz Wójcik poinformował, że projekt uchwały był przedmiotem obrad Komisji Budżetowej, która wydała opinię pozytywną.

Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Wiesław Wędzonka zapytał, czy chodzi tu o wszystkie zasoby, którymi „Administrator” zarządza w chwili obecnej? Czy może Rada Miasta i Prezydent przekaże „Administratorowi” i też będzie korzystał z takiej samej bonifikaty?

Dyrektor Małgorzata Pracka poinformowała, że na podstawie tej uchwały mieszkańcy zasobu gminnego lokalowego mogą nabywać swoje lokale mieszkalne za 1 bądź 5% wartości w zależności od tego, czy w cenie jest również wliczona kaucja mieszkaniowa. Jest to uchwała dla mieszkańców, natomiast jeżeli ktoś nie skorzysta z możliwości nabycia tego lokalu w drodze pierwszeństwa, to taki lokal dopiero potem będzie mógł być aportowany do RTBS „Administrator”. Na razie ludzie korzystają dosyć tłumnie z prawa pierwszeństwa.

Wiceprezydent Miasta Robert Skiba poinformował, że w zeszłym roku było sprzedanych 150 do 200 mieszkań. W tej chwili do końca października będzie to liczba przekraczająca 800. Ludzie naprawdę chcą nabywać te lokale. Prosi, aby tego nie utrudniać.

W wyniku przeprowadzonej dyskusji Rada Miejska w Radomiu większością głosów (18 za, 1 wstrzymujący się) podjęła

Uchwałę Nr 199/2007

w sprawie zmiany Uchwały Nr 653/2005 Rady Miejskiej w Radomiu z dnia 27 czerwca 2005r. dotyczącej zasad udzielania bonifikaty przy sprzedaży lokali mieszkalnych stanowiących własność Gminy Miasta Radomia (miasta na prawach powiatu - Radom), w budynkach przeznaczonych do przekazania aportem do RTBS „Administrator” Spółka z o.o.

Ad. 6.10. Rozpatrzenie projektu uchwały na druku nr 159 z autopoprawką.

Uzasadnienie do projektu uchwały wraz z autopoprawką przedłożoną na piśmie przedstawił dyrektor Wydziału Infrastruktury - Leszek Ruszczyk.

Przewodniczący Rady Miejskiej Dariusz Wójcik poinformował, że projekt uchwały był przedmiotem obrad Komisji Budżetowej, która wydała opinię pozytywną.

Rada Miejska w Radomiu jednogłośnie (18 za) podjęła z autopoprawką

Uchwałę nr 200/2007

w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego oraz wartości jednego punktu w złotych w jednostce budżetowej pod nazwą Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu.

Ad. 6.11. Rozpatrzenie projektu uchwały na druku nr 167.

Uzasadnienie do projektu uchwały przedstawił Wiceprezydent Miasta - Ryszard Fałek.

Przewodniczący Rady Miejskiej Dariusz Wójcik poinformował, że projekt uchwały był przedmiotem obrad Komisji Budżetowej oraz Komisji Edukacji, Sportu i Turystyki, które wydały opinie pozytywne.

Rada Miejska w Radomiu jednogłośnie (19 za) podjęła

Uchwałę nr 201/2007

w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego oraz wartości jednego punktu w złotych w jednostce budżetowej pod nazwą Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Radomiu.

Ad. 5. - c.d. Wybory ławników do Sądu Okręgowego i Rejonowego w Radomiu.

Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej - radny Karol Sońta poinformował, że w wyniku głosowania w II turze na ławników do Sądu Okręgowego w Radomiu dwie osoby otrzymały taką samą ilość głosów. Z tych dwóch osób będzie trzeba wybrać jedną w III turze głosowania. Na karcie jest dwa nazwiska i trzeba skreślić jedno nazwisko.

Członkowie Komisji Skrutacyjnej przystąpili do rozdania radnym kart do głosowania.

Ad. 6.12. Rozpatrzenie projektu uchwały na druku nr 177.

Uzasadnienie do projektu uchwały przedstawiła Wiceprezydent Miasta - Anna Kwiecień.

Przewodniczący Rady Miejskiej Dariusz Wójcik poinformował, że projekt uchwały był przedmiotem obrad Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej i Rodziny, która wydała opinię pozytywną.

Radna Małgorzata Półbratek w imieniu przewodniczącej Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych przedstawiła sprawozdanie z działalności tej Komisji.

Zostało ono dołączone do materiałów z sesji.

Rada Miejska w Radomiu jednogłośnie (20 za) podjęła

Uchwałę nr 202/2007

w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2008r.

Ad. 5. - c.d. Wybory ławników do Sądu Okręgowego i Rejonowego w Radomiu.

Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej - Karol Sońta przeprowadził III turę głosowania na ławników do Sądu Okręgowego w Radomiu.

Komisja udała się na posiedzenie w celu ustalenia wyników głosowania.

Ad. 6.13. Rozpatrzenie projektu uchwały na druku nr 176.

Uzasadnienie do projektu uchwały przedstawiła Wiceprezydent Miasta - Anna Kwiecień.

Przewodniczący Rady Miejskiej Dariusz Wójcik poinformował, że projekt uchwały był przedmiotem obrad Komisji Budżetowej oraz Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej i Rodziny, które wydały opinie pozytywne. Ponadto był przedmiotem obrad Powiatowej Społecznej Rady ds. Osób Niepełnosprawnych, która również wydała opinię pozytywną.

Rada Miejska w Radomiu jednogłośnie (15 za) podjęła

Uchwałę nr 203/2007

w sprawie zmiany podziału środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na realizację zadań przez powiat w 2007 roku.

Ad. 6.14. Rozpatrzenie projektów uchwał na drukach nr: 168, 169.

Uzasadnienie do projektów uchwał przedstawiła Wiceprezydent Miasta - Anna Kwiecień.

- druk nr 168.

Przewodniczący Rady Miejskiej Dariusz Wójcik poinformował, że projekt uchwały był przedmiotem obrad Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej i Rodziny, która wydała opinię pozytywną.

Rada Miejska w Radomiu jednogłośnie (16 za) podjęła

Uchwałę nr 204/2007

w sprawie utworzenia „Placówki Rodzinnej nr 9” z siedzibą w Radomiu przy ul. Południowej 11 oraz nadania jej statutu.

- druk nr 169.

Przewodniczący Rady Miejskiej Dariusz Wójcik poinformował, że projekt uchwały był przedmiotem obrad Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej i Rodziny, która wydała opinię pozytywną.

Rada Miejska w Radomiu jednogłośnie (17 za) podjęła

Uchwałę nr 205/2007

w sprawie utworzenia „Placówki Rodzinnej nr 10” z siedzibą w Radomiu przy ul. Reja 5 oraz nadania jej statutu.

Ad. 6.15. Rozpatrzenie projektu uchwały na druku nr 127a.

Uzasadnienie do projektu uchwały przedstawiła Wiceprezydent Miasta - Anna Kwiecień.

Przewodniczący Rady Miejskiej Dariusz Wójcik poinformował, że projekt uchwały był przedmiotem obrad Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej i Rodziny, która wydała opinię pozytywną.

Rada Miejska w Radomiu jednogłośnie (19 za) podjęła

Uchwałę nr 206/2007

w sprawie wprowadzenia zmian w Statucie Domu Pomocy Społecznej Weterana Walki i Pracy w Radomiu, stanowiącym załącznik nr 8 do Uchwały Nr 839/2006 Rady Miejskiej w Radomiu z dnia 12 czerwca 2006r. zmienionej Uchwałą Nr 908/2006 Rady Miejskiej z dnia 25 października 2006r.

Ad. 6.16. Rozpatrzenie projektu uchwały na druku nr 158.

Uzasadnienie do projektu uchwały przedstawił Wiceprezydent Miasta - Ryszard Fałek.

Przewodniczący Rady Miejskiej Dariusz Wójcik poinformował, że projekt uchwały był przedmiotem obrad Komisji Budżetowej oraz Komisji Edukacji, Sportu i Turystyki, które wydały opinie pozytywne.

Radny Jakub Kluziński zapytał, jaka technologia wykonania lodowiska jest rozważana i dlaczego? Przeczytał w gazecie, że są plany przeniesienia lodowiska z MOSiR przy ul. Narutowicza na Borki. Powołując się na przykłady innych dużych miast zazwyczaj te ślizgawki znajdują się w centrach. Zaproponował rozważenie lokalizacji albo na Placu Jagiellońskim albo na Rynku.

Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Wiesław Wędzonka podkreślił, że jest to dobra inwestycja, która będzie służyła mieszkańcom. Z tego, co radnemu wiadomo, to lodowisko to będzie w starym miejscu, czyli na kortach. Najprawdopodobniej zostaną zlikwidowane korty przy ul. Struga przy stadionie „Radomiaka”. Miasto zostanie z trzema fatalnymi kortami przy ul. Narutowicza, na które nie przewiduje się żadnych pieniędzy na renowację po eksploatacji przez lodowisko. Zapytał Prezydenta, jak widzi sprawę ośrodka spełniającego wymogi europejskie, bo w przyszłym roku w mieście będą poważne zawody, gdzie może być problem z ich rozegraniem.

Odpowiedzi na postawione w trakcie dyskusji pytania udzielił Wiceprezydent Miasta - Ryszard Fałek.

W wyniku przeprowadzonej dyskusji Rada Miejska w Radomiu jednogłośnie (17 za) podjęła

Uchwałę nr 207/2007

w sprawie zezwolenia na zaciągnięcie zobowiązania - zawarcie umowy leasingu celem zakupu sztucznego lodowiska.

Ad. 6.18. Rozpatrzenie projektu uchwały na druku nr 162.

Uzasadnienie do projektu uchwały przedstawił Wiceprezydent Miasta - Ryszard Fałek.

Przewodniczący Rady Miejskiej Dariusz Wójcik poinformował, że Komisja Kultury w tej sprawie wydała opinię pozytywną.

Rada Miejska w Radomiu jednogłośnie (19 za) podjęła

Uchwałę nr 208/2007

w sprawie nadania nazwy ulicy.

Ad. 6.19. Rozpatrzenie projektu uchwały na druku nr 183.

Uzasadnienie do projektu uchwały przedstawił Wiceprezydent Miasta - Robert Skiba.

Przewodniczący Rady Miejskiej Dariusz Wójcik poinformował, że projekt uchwały był przedmiotem obrad Komisji Budżetowej, która wydała opinię pozytywną.

Radny Mariusz Fogiel stwierdził, że w projekcie uchwały w planie wydatków na 2008r. jest kwota 4.600 zł jako opłata za internet. Zapytał co to za internet i dlaczego aż taka kwota?

Wiceprezydent Miasta Robert Skiba obiecał, że sprawę tą wyjaśni na następnej sesji. Zakład ten przechodzi również zmianę kierownictwa i myśli, że jest to po części odpowiedź, jak gospodarowano w MZL-u. Po wyborze nowego szefa będą dokonywać rozliczeń kosztów.

Radny Krzysztof Gajewski zapytał, co się stało, że poprzedni dyrektor MZL został odwołany? Rozumie, że musiały być bardzo poważne zarzuty. Był to specyficzny dyrektor, który samotnie wychowywał dwójkę dzieci. Takich rzeczy nigdy się nie zdarzało robić w Urzędzie Miejskim. Rozumie, że Prezydent powie, co takiego się stało, że tego pana nawet nie przesunięto na inne stanowisko, tylko zwolniono.

Wiceprezydent Miasta Robert Skiba poinformował, że jako jego przełożony wydał polecenie, które nie zostało wykonane. Nie może sobie pozwolić na to, że pracownicy nie będą wykonywać wydawanych poleceń. Pozostałą częścią odpowiedzi jest raport NIK-u, z którym należy się zapoznać.

W wyniku przeprowadzonej dyskusji Rada Miejska w Radomiu jednogłośnie (20 za) podjęła

Uchwałę nr 209/2007

w sprawie utworzenia jednostki budżetowej pod nazwą Miejski Zarząd Lokalami w Radomiu.

Radny Jakub Kluziński stwierdził, że w czasie oczekiwania na wyniku głosowania w sprawie wyboru ławników należy przystąpić do zadawania pytań. Natomiast odpowiedzi na nie mogłyby być udzielone w przyszły poniedziałek.

Ad. 8. Sprawozdanie delegata Miasta Radomia z posiedzenia Związku Miast Polskich.

Sekretarz Miasta Rafał Czajkowski poinformował, że w ostatnim czasie odbyło się tylko posiedzenie Komisji Doraźnej ds. Polityki Społecznej.

Wiceprezydent Miasta Anna Kwiecień poinformowała, że było to pierwsze posiedzenie tej Komisji. Było to posiedzenie czysto organizacyjne. Dotychczasowy Przewodniczący Komisji przedstawił dotychczasową pracę z poprzedniej kadencji i doszło do wyboru Przewodniczącego. Został nim ponownie pan Włodzimierz Kałek - dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Poznaniu. Zastępcami zostali: pan Andrzej Kaczorowski - p.o. dyr. MOPS w Łodzi i pan Waldemar Wenderowski - z-ca Prezydenta Tomaszowa Mazowieckiego. Sekretarzem została pani Wanda Kolińska - dyr. MOPS w Pile. Na spotkaniu ustalili, że będą się spotykać nie rzadziej niż raz na kwartał. 23 listopada będzie kolejne posiedzenie Komisji, na którym zostanie przedstawiony plan pracy.

Wiceprezydent Miasta Ryszard Fałek poinformował, że odbyło się także posiedzenie Komisji Kultury Fizycznej Związku Miast Polskich. 25 października odbyło się posiedzenie poświęcone formom organizacyjno - prawnym mosir-ów. Ponadto przyjęto tematy, które będą omawiane przez Komisję w tej kadencji. Na wiosnę takie posiedzenie odbędzie się w Radomiu. Wiceprezydent został wybrany wiceprzewodniczącym tej Komisji.

Dyrektor Wydziału Zdrowia i Spraw Społecznych Elwira Skoczek poinformowała, że w dniu 9 października odbyło się posiedzenie Komisji Promocji i Ochrony Zdrowia. Na posiedzeniu tym przyjęto porządek prac Komisji. Debata nt. finansowania świadczeń opieki zdrowotnej odbędzie się w Warszawie w pierwszej połowie grudnia z udziałem przedstawiciela ministerstwa zdrowia oraz prezydium komisji zdrowia Związku Powiatów Polskich. Debata nt. prywatyzacji lecznictwa otwartego a konstytucyjna odpowiedzialność państwa odbędzie się w Poznaniu w pierwszym kwartale 2008r. z udziałem przedstawiciela Konwentu Marszałków i przedstawiciela ministerstwa zdrowia. Debata nt. higieny szkolnej w środowisku nauczania i wychowania odbędzie się w Polkowicach w drugim kwartale 2008r. z udziałem prezydium komisji edukacji ZMP oraz przedstawiciela ministerstwa zdrowia i Narodowego Funduszu Zdrowia. Ponadto przewodniczący zaproponował debatę nt. żłobków samorządowych, która odbędzie się w Krakowie.

Ad. 9. Interpelacje i zapytania radnych oraz odpowiedzi Prezydenta Miasta.

Przewodniczący Rady Miejskiej Dariusz Wójcik poinformował, że na XVIII sesji radni nie złożyli interpelacji.

W dniu dzisiejszym interpelacje złożyły następujące osoby:

1. Radny Mirosław Rejczak - w sprawie budowy Zakładu Utylizacji

Odpadów Komunalnych,

2. Radny Krzysztof Gajewski - w sprawie zobowiązań Gminy wobec

Spółki „Targ Bork”,

3. Radny Adam Bocheński - w sprawie budowy chodnika przy

ul. Malenickiej,

- w sprawie przebudowy skrzyżowania Słowackiego - Malenicka.

Dokładna treść złożonych interpelacji została dołączona do materiałów z sesji. Złożone interpelacje zostały przekazane do Prezydenta Miasta.

Przewodniczący Rady Miejskiej Dariusz Wójcik poinformował, że zgodnie z § 56 ust. 4 Regulaminu Obrad Rady Miejskiej radny Jakub Kluziński złożył wniosek o odczytanie interpelacji i odpowiedzi na nie w terminie 7 dni przed sesją w sprawach:

- lotniska Radom - Sadków,

- budowy kompleksu sportowego na Koniówce,

- inwestycji mieszkaniowej przy ul. Floriana na Piotrówce,

- remontu pływalni Delfin.

Radny Jakub Kluziński stwierdził, że są to interpelacje już dosyć stare, więc dzisiaj chciałby zadać tylko dodatkowe pytania.

Przystąpiono do zadawania pytań:

Radny Jakub Kluziński:

- poprosił o przedłożenie krótkiej informacji, jak wygląda sprawa prac przygotowawczych do powołania lotniska?

- inwestycja mieszkaniowa na Piotrówce przy ul. Floriana - jak wyglądał proces administracyjny i na jakim etapie jest dzisiaj? Pojawiają się wątpliwości co do procedury, która tam została przeprowadzona.

- oczko wodne na Michałowie - przypomniał, że wiosną Rada podjęła uchwałę zobowiązującą Prezydenta do podjęcia działań z inwestorem zmierzających do przejęcia tego oczka,

- Rada Miejska zobowiązała Prezydenta do przygotowania planu organizacji ruchu w Śródmieściu Radomia w związku z wprowadzeniem strefy ograniczonego postoju. Była umowa, że jeżeli nie zdąży się tego opracować do września, to miało się to pojawić niedługo później. Do chwili obecnej nie ma takiego opracowania.

- przebudowa skrzyżowania Żółkiewskiego - Mieszka I - jak to wygląda w tej chwili i czy wykonawca, projektant lub ktokolwiek inny został pociągnięty do odpowiedzialności? Jaki jest status tej sprawy?

- na dwie interpelacje radny nie otrzymał odpowiedzi. Jedna interpelacja dotycząca właśnie Piotrówki i jest jeszcze z sierpnia.

- poprosił o określenie kompetencji i zakresów zadań Komisji,

- projekt organizacji ruchu w Śródmieściu - czy parkometry będą obsługiwały kartę miejską?

- Radny Mirosław Rejczak przypomniał, że kilka miesięcy temu Komisja Rewizyjna badała sprawę inwestycji związanych z zakupem EC. Rada Miejska postanowiła skierować tą sprawę do prokuratury ...

Przewodniczący Rady Miejskiej Dariusz Wójcik poinformował, że sprawa ta będzie rozpatrywana w sprawach różnych, ale poinformował, że prokuratura odmówiła wszczęcia postępowania.

Radny Mirosław Rejczak ... również Rada Miejska skierowała tą sprawę do Najwyższej Izby Kontroli. Jakie są losy tych poczynań? Poruszył także sprawę opóźnienia w budowie Zakładu Utylizacji Odpadów Komunalnych. W tej sprawie złożył interpelację na dzisiejszej sesji.

Radny Włodzimierz Konecki:

- poruszył sprawę budowy sali gimnastycznej przy PG nr 8 - chodzi o wybudowanie sali gimnastycznej, która spełniałaby parametry uprawiania sportów zespołowych, bo obecnie szkoła dysponuje małą salą,

- oczko wodne - jest ono zasypywane. Czy ten użytek ekologiczny będzie ustalony czy nie?

- oświetlenie parku na Michałowie - spółdzielnia mieszkaniowa jest użytkownikiem tego parku, ale ze względów finansowych prosi o pomoc w oświetleniu tego parku,

- budowa chodników na dojściu do ul. Żółkiewskiego - chodzi o dojście przy Rondzie Warszawskim i czy nie można tam wybudować ekranów dźwiękochłonnych?

Radosław Witkowski przypomniał, że składał wniosek o sprawozdanie z projektu budowy centrum rehabilitacyjno - sportowego przy RKS „Radomiak”. Dlaczego nie ma tego w programie dzisiejszej sesji?

Ad. 10. Sprawy różne i wolne wnioski.

1) informacja o złożonych oświadczeniach majątkowych za 2006r.,

Informację Przewodniczącego Rady Miejskiej oraz Prezydenta Miasta radni otrzymali wraz z materiałami na sesję.

Przewodniczący Rady Miejskiej Dariusz Wójcik odczytał informację następującej treści:

„Zgodnie z art. 24h ust. 12 ustawy o samorządzie gminnym, podmiot dokonujący analizy oświadczeń majątkowych w terminie do dnia 30 października każdego roku przedstawia radzie gminy informację o:

- osobach, które nie złożyły oświadczenia majątkowego lub złożyły je po terminie,

- nieprawidłowościach stwierdzonych w analizowanych oświadczeniach majątkowych wraz z ich opisem i wskazaniem osób, które złożyły nieprawidłowe oświadczenia,

- działaniach podjętych w związku z nieprawidłowościami stwierdzonymi w analizowanych oświadczeniach majątkowych.

Wszyscy radni złożyli oświadczenia majątkowe w terminie, tj. w ciągu 30 dni od zaprzysiężenia (oświadczenie składane na początku kadencji) oraz do 30 kwietnia br. (oświadczenie za 2006r.) Oświadczenia te zostały przesłane do właściwych urzędów skarbowych oraz poddane analizie przez Przewodniczącego Rady.

Przewodniczący Rady wzywał radnych do złożenia wyjaśnień w związku z pismami Naczelników I i II Urzędu Skarbowego w Radomiu. Złożone przez radnych wyjaśnienia zostały przekazane do właściwych Urzędów.

W wyniku przeprowadzonej przez Przewodniczącego Rady analizy nie stwierdzono nieprawidłowości w złożonych oświadczeniach majątkowych polegających na podaniu nieprawdy lub zatajeniu prawdy, które wymagałyby wystąpienia do dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej właściwego ze względu na miejsce zamieszkania osoby składającej oświadczenie z wnioskiem o kontrolę jej oświadczenia majątkowego.

Prezydent Miasta Radomia, Wiceprezydenci, Sekretarz, Skarbnik, kierownicy jednostek organizacyjnych gminy, osoby zarządzające i członkowie organu zarządzającego gminną osobą prawną oraz osoby wydające decyzje administracyjne w imieniu Prezydenta Miasta Radomia byli zobowiązani złożyć oświadczenia o swoim stanie majątkowym wg stanu na dzień 31 grudnia 2006r. w terminie do dnia 30 kwietnia 2007r. Zobowiązanych do złożenia oświadczeń majątkowych było 204 osoby. W okresie od 30 kwietnia 2007 r. do 31 sierpnia 2007 r. wpłynęło 18 oświadczeń majątkowych osób nowopowołanych na stanowiska kierownicze oraz osób, które zakończyły sprawowanie funkcji kierowniczych. Szczegółowa analiza została dostarczona radnym wraz z materiałami na sesję.

W wyniku przeprowadzonej analizy nie znaleziono podstaw do wystąpienia do Dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej z wnioskiem o kontrolę któregoś ze złożonych oświadczeń majątkowych.

Urzędy Skarbowe również dokonują analizy oświadczeń majątkowych na podstawie złożonych oświadczeń oraz dokumentów będących w posiadaniu tych Urzędów.

Urzędy Skarbowe winny w terminie do 30 października poinformować Radę o wynikach analizy oświadczeń majątkowych oraz działaniach podjętych w związku z nieprawidłowościami w analizowanych oświadczeniach majątkowych.

Naczelnik I Urzędu Skarbowego po dokonaniu analizy danych zawartych w oświadczeniach majątkowych radnych złożonych na zakończenie poprzedniej kadencji nie stwierdził nieprawidłowości w tych oświadczeniach.

Naczelnik Urzędu Skarbowego w Opolu Lubelskim dokonał analizy oświadczenia majątkowego Pana Sławomira Szlachetki, nie stwierdzając nieprawidłowości.

Naczelnik II Urzędu Skarbowego w Radomiu dokonał analizy oświadczeń majątkowych radnych złożonych w związku z rozpoczęciem kadencji oraz za 2006 rok. Zwrócił się o usunięcie braków i nieprawidłowości, co wskazani przez Naczelnika US radni uczynili składając pisemne wyjaśnienia do swoich oświadczeń.

Pisma: Prezydenta Miasta Radomia oraz Urzędów Skarbowych będą załączone do protokołu z dzisiejszej Sesji i będzie się można zapoznać ze szczegółami w nich zawartymi w Biurze Rady Miejskiej”.

Przewodniczący Rady Miejskiej Dariusz Wójcik ogłosił 10 minut przerwy do godz. 19.15.

Ad. 5. Wybory ławników do Sądu Okręgowego i Rejonowego w Radomiu - wyniki głosowania.

Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej - Karol Sońta odczytał protokóły Komisji.

W wyniku przeprowadzonych głosowań tajnych Rada Miejska w Radomiu podjęła:

Uchwałę nr 210/2007

w sprawie wyboru ławników do Sądu Okręgowego w Radomiu.

Uchwałę nr 211/2007

w sprawie wyboru ławników do Sądu Rejonowego w Radomiu.

Uchwałę nr 212/2007

w sprawie wyboru ławników do Sądu Rejonowego - Sąd Pracy w Radomiu.

Uchwałę nr 213/2007

w sprawie wyboru ławników do Sądu Okręgowego - Sąd Pracy w Radomiu.

Przewodniczący Rady Miejskiej Dariusz Wójcik zamknął I posiedzenie XXIV sesji Rady Miejskiej w Radomiu o godz. 19.40. Poinformował, że II posiedzenie odbędzie się 5 listopada br. o godz. 9.00.

Szczegółowy przebieg obrad zawarty jest na kasetach magnetofonowych (szt. 3), które stanowią integralną część protokółu.

Przewodniczący Rady Miejskiej

Dariusz Wójcik

Sekretarze:

1. Pszczoła Jan …………………………

2. Staszewski Kazimierz …………………………

Protokółowała: Agata Gierczak.

33

Metadane

Data publikacji : 22.01.2008
Obowiązuje od : 29.10.2007
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Radomiu
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Biuro Rady Miejskiej - kier. Michał Łabądź
Osoba udostępniająca informację:
Agata Gierczak

Opcje strony

do góry