Wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych
Podstawa prawna:
Art. 27, art. 28 i art. 35b ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (tekst jednolity Dz. U. z 2016r. poz. 157 z późn. zm.).
Rejestr prowadzi wójt, burmistrz lub prezydent miasta właściwy ze względu na miejsce prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego przy użyciu systemu teleinformatycznego. Rejestr publikowany jest na portalu empatia.mpips.gov.pl Wnioski o wpis do rejestru, wnioski
o zmianę lub wykreślenie z rejestru podmioty prowadzące żłobki lub kluby dziecięce składają wyłącznie drogą elektroniczną przez portal: empatia.mpips.gov.pl. Wniosek opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
Wymagane dokumenty:
Wypełniony wniosek.
Załączniki do wniosku:
1. Oświadczenie potwierdzające dokonanie opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych.
2. Odpis z odpowiedniego rejestru potwierdzający status podmiotu.
3. Dokument potwierdzający tożsamość (dot. osoby fizycznej).
4. Zaświadczenie o niekaralności (dot. osoby fizycznej).
5. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy.
6. Decyzja komendanta miejskiego Państwowej Straży Pożarnej dot. spełniania wymagań przeciwpożarowych w żłobku lub klubie dziecięcym.
7. Decyzja państwowego inspektora sanitarnego potwierdzająca spełnianie wymagań sanitarno-lokalowych, określająca w szczególności maksymalną liczbę miejsc w żłobku.
8. Pozytywna opinia prezydenta miasta Radomia potwierdzająca spełnianie wymagań sanitarno-lokalowych, określająca w szczególności maksymalną liczbę miejsc w klubie dziecięcym.
Miejsce złożenia dokumentów:
Portal - empatia.mpips.gov.pl.
Sprawy dotyczące prowadzenia rejestru żłobków i klubów dziecięcych prowadzone są w Wydziale Zdrowia i Polityki Społecznej Urzędu Miejskiego w Radomiu, ul. Żeromskiego 53, pokój 179 (wejście od ulicy Niedziałkowskiego).
Opłata:
Wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych podlega opłacie w wysokości 690 zł (Uchwała Nr 102/2011 Rady Miejskiej w Radomiu w sprawie: ustalenia wysokości opłaty za wpis podmiotu do rejestru żłobków lub klubów dziecięcych).
Zmiany w rejestrze oraz wykreślenie z rejestru są zwolnione z opłaty.
Opłatę można dokonać:
- w Kasie Urzędu Miejskiego w Radomiu przy ul. Kilińskiego 30, pok. 335 p. III,
- w punkcie bankowym w Urzędzie Miejskim w Radomiu przy ul. Kilińskiego 30, pok. 3 (parter) na rachunek bankowy: Urząd Miejski w Radomiu ul. Jana Kilińskiego 30
Bank PEKAO S.A. II O/Radom 16 1240 3259 1111 0000 2989 2376
Termin załatwienia:
Wydanie zaświadczenia o wpisie do rejestru żłobków i klubów dziecięcych nastąpi w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku wraz z kompletem dokumentów.
Forma załatwienia sprawy:
Zaświadczenie o wpisie do rejestru żłobków i klubów dziecięcych wnioskodawca otrzyma drogą elektroniczną poprzez portal empatia.mpips.gov.pl.
Tryb odwoławczy:
W przypadku decyzji o odmowie wpisu do rejestru lub decyzji o wykreśleniu z rejestru odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji Stronie.
Uwagi:
Informacje:
tel. 048 36-20-945