Uzupełnienie aktu stanu cywilnego
Wymagane dokumenty
1. Wniosek o uzupełnienie aktu stanu cywilnego.
2. Dowód uiszczenia należnej opłaty skarbowej.
3. Do wglądu: dokument tożsamości wnioskodawcy.
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Stanu Cywilnego w Radomiu, ul. Moniuszki 9, I piętro, pokój 104, tel. 48 36-30-596
Opłaty
Z chwilą złożenia wniosku o uzupełnienie aktu stanu cywilnego powstaje obowiązek zapłaty opłaty skarbowej w wysokości 39 zł.
Opłatę można wnieść u inkasenta na miejscu lub przelewem na konto:
Urząd Miejski w Radomiu, Wydział Podatków
PEKAO SA II O/Radom
52 1240 3259 1111 0010 1340 6544
Termin i sposób załatwienia
-bez zbędnej zwłoki
-do 1 miesiąca - sprawy wymagające postępowania wyjaśniającego.
Akt stanu cywilnego nie zawierający wszystkich danych przewidzianych przepisami ustawy może być uzupełniony na wniosek osoby zainteresowanej, na podstawie
dowodu z dokumentów, jakimi są inne akty stanu cywilnego lub akta zbiorowe
prowadzone dla tego aktu.
W przypadku uzupełnienia na podstawie zagranicznego dokumentu stanu cywilnego, dokument należy przedłożyć wraz z tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego.
Po dokonaniu uzupełnienia wydaje się odpis zupełny aktu stanu cywilnego.
Tryb odwoławczy
Od decyzji o odmowie uzupełnienia aktu stanu cywilnego przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Wojewody Mazowieckiego, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Odwołanie składa się za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego.
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. - Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j.Dz.U. 2016 poz. 2064 ze zm.).
2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U.2016 poz.1827 ze zm.).
3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r.-Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U.2017 poz.1257)