Odtworzenie aktu stanu cywilnego
Wymagane dokumenty
- Wniosek o odtworzenie aktu stanu cywilnego.
- Dokument potwierdzający zdarzenie.
- Dowód uiszczenia należnej opłaty skarbowej.
- Do wglądu: dokument tożsamości wnioskodawcy.
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Stanu Cywilnego, ul. Moniuszki 9, 26-600 Radom, I piętro, pokój 104,
tel. 48 36-20-596
Opłaty
Z chwilą złożenia wniosku o odtworzenie aktu stanu cywilnego powstaje obowiązek zapłaty opłaty skarbowej w wysokości 39 zł.
Opłatę można wnieść u inkasenta na miejscu lub przelewem na konto:
Urząd Miejski w Radomiu, Wydział Podatków
PEKAO SA II O/Radom
52 1240 3259 1111 0010 1340 6544
Termin i sposób załatwienia
- bez zbędnej zwłoki
- do 1. miesiąca – sprawy wymagające postępowania wyjaśniającego.
Treść zagranicznego dokumentu stanu cywilnego odtwarza się w formie czynności materialno-technicznej.
Po dokonaniu odtworzenia wydaje się odpis zupełny aktu stanu cywilnego.
Treść zagranicznego dokumentu stanu cywilnego odtwarza się, jeżeli według prawa miejsca sporządzenia dokumentu stanowi on akt stanu cywilnego, a uzyskanie jego odpisu nie jest możliwe lub wiąże się z poważnymi trudnościami
Tryb odwoławczy
Od decyzji o odmowie odtworzenia aktu stanu cywilnego przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Wojewody Mazowieckiego, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Odwołanie składa się za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego.
Podstawa prawna
1. Art. 109-113 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j. Dz. U.
z 2016 poz. 2064 ze zm.)
2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U. z 2016r., poz.1827 ze zm.).