Zaświadczenie stwierdzające możność zawarcia małżeństwa zgodnie z prawem polskim za granicą
Wymagane dokumenty
1. Wypełniony formularz (druk) wniosku.
2. Dokument tożsamości do wglądu.
3. Dokument potwierdzający stan cywilny przyszłego małżonka.
Przy składaniu dokumentów w sprawie wydania zaświadczenia osoba wypełnia i podpisuje w obecności kierownika zapewnienie.
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Stanu Cywilnego, ul. Moniuszki 9, 26-600 Radom, I piętro, pokój 104,
tel. 48 36 20 700
Termin i sposób załatwienia
Zaświadczenie wydaje wybrany kierownik urzędu stanu cywilnego.
Zaświadczenie jest ważne przez okres sześciu miesięcy od dnia wystawienia.
Opłaty
Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia wynosi 38 zł.
Opłatę można wnieść u inkasenta na miejscu lub przelewem na konto:
Urząd Miejski w Radomiu, Wydział Podatków
PEKAO SA II O/Radom
52 1240 3259 1111 0010 1340 6544
Tryb odwoławczy
Jeżeli kierownik urzędu stanu cywilnego odmawia wydania przedmiotowego zaświadczenia, powiadamia na piśmie osobę zainteresowaną o przyczynach odmowy. Osoba zainteresowana w terminie 14 dni od dnia doręczenia jej pisma przez kierownika urzędu stanu cywilnego może wystąpić z wnioskiem do sądu rejonowego właściwego ze względu na siedzibę urzędu stanu cywilnego o rozstrzygnięcie czy okoliczności przedstawione przez kierownika urzędu stanu cywilnego uzasadniają odmowę dokonania czynności.
Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 2064 ze zm.),
2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U. z 2016 r., poz.1827 ze zm.)