Urząd Miejski w Radomiu

Zgłoszenie zgonu

Wymagane dokumenty
- karta zgonu wystawiona przez lekarza oraz dowód osobisty osoby zmarłej.

Osoba zgłaszająca zgon winna posiadać aktualny dowód osobisty lub paszport.
 Zgon należy zgłosić najpóźniej w ciągu 3 dni od dnia zgonu. Jeżeli zgon nastąpił na skutek choroby zakaźnej, zgłoszenia dokonuje się w ciągu 24 godzin od zgonu.

Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Stanu Cywilnego, l. Moniuszki 9, 26-600 Radom, I piętro, pokój 101,
tel. 48 36 20 844

Termin i sposób załatwienia
Akt zgonu sporządzany jest niezwłocznie.
Po sporządzeniu aktu zgonu wydawany jest 1 odpis skrócony aktu zgonu.

Opłaty
Sporządzenie aktu zgonu jest wolne od opłat.

Inne informacje
Obowiązek zgłoszenia zgonu do Urzędu Stanu Cywilnego ciąży w kolejności na następujących osobach:
•    małżonku lub dzieciach zmarłego,
•    najbliższych krewnych lub powinowatych,
•    osobach, które zamieszkiwały w lokalu, w którym nastąpił zgon,
•    osobach, które były obecne przy zgonie lub naocznie się o nim przekonały,
•    administratorze domu.

Pełnomocnictwo do zgłoszenia zgonu udzielone dla pracownika zakładu pogrzebowego winno mieć formę pisemną. Pełnomocnictwo podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł.

Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. - Prawo o aktach stanu cywilnego (tj. Dz.U. 2025 poz.594)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tj. Dz. U. 2023 poz. 2111).
- Ustawa z dnia 31 stycznia 1959r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (tj. Dz.U. 2024 poz. 576)
 

Metadane

Data publikacji : 28.05.2015
Data modyfikacji : 15.07.2025
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Radomiu
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Małgorzata Milewska
Osoba udostępniająca informację:
Ryszarda Kitowska Kancelaria Prezydenta
Osoba modyfikująca informację:
Rafał Kościuk

Opcje strony

do góry