Sprostowanie aktu stanu cywilnego
Wymagane dokumenty
-
Wniosek o sprostowanie aktu stanu cywilnego.
-
Dowód uiszczenia należnej opłaty skarbowej.
-
Do wglądu: dokument tożsamości wnioskodawcy.
Miejsce złożenia dokumentu
Urząd Stanu Cywilnego w Radomiu, ul. Moniuszki 9, I piętro, pokój 104, tel. 48 36-30-596
Opłaty
Z chwilą złożenia wniosku o sprostowanie aktu stanu cywilnego powstaje obowiązek zapłaty opłaty skarbowej w wysokości 39 zł.
Opłatę można wnieść u inkasenta na miejscu lub przelewem na konto:
Urząd Miejski w Radomiu, Wydział Podatków
PEKAO SA II O/Radom
52 1240 3259 1111 0010 1340 6544
Termin załatwienia sprawy
- bez zbędnej zwłoki.
- do 1. miesiąca – sprawy wymagające postępowania wyjaśniającego.
Podstawą sprostowania są akta zbiorowe, wcześniejsze akty stanu cywilnego tej samej osoby lub akty stanu cywilnego wstępnych.
W przypadku sprostowania na podstawie zagranicznego dokumentu stanu cywilnego, dokument należy przedłożyć wraz z tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego.
Sprostowania aktu stanu cywilnego dokonuje się z urzędu, na wniosek osoby, której ten akt dotyczy, jej przedstawiciela ustawowego, na wniosek osoby mającej w tym interes prawny.
Po dokonaniu sprostowania wydaje się odpis zupełny aktu stanu cywilnego.
Tryb odwoławczy
Od decyzji o odmowie sprostowania aktu stanu cywilnego przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Wojewody Mazowieckiego, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Odwołanie składa się za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego.
Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. - Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j. Dz.U. 2016 poz. 2064 ze zm.).
2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U.2016 poz.1827 ze zm.).
3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r.-Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U.2017 poz.1257)