Wydanie nalepki określającej rodzaj paliwa/napędu pojazdu
W przypadku, kiedy pojazd jest napędzany wodorem, energią elektryczną (ale nie jest pojazdem hybrydowym) gazem lub gazem ziemnym, istnieje możliwość wydania nalepki określającej rodzaj paliwa. To oznaczenie można uzyskać bezpłatnie po wypełnieniu wniosku.
Wymagane dokumenty
- Wypełniony wniosek o wydanie nalepki
- Jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik (może to być każda osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych) niezbędny jest dokument potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa.
Nalepki wydawane są bez opłat
- 17,00 zł - opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu lub kopii – od każdego stosunku pełnomocnictwa (jeśli podlega lub nie jest zwolnione).
Opłat skarbowych można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Urzędu bądź kartą bezpośrednio na stanowiskach obsługi. Płatność gotówką możliwa jest we wpłatomacie znajdującym się w Urzędzie.
52 1240 3259 1111 0010 1340 6544
Urząd Miejski w Radomiu, Wydział Budżetu i Podatków
Bank PEKAO SA II O/RADOM
Miejsce składania dokumentów
Wydział Komunikacji - Referat Rejestracji Pojazdów, pokój nr 37
tel. (48) 36-20-352 lub (48) 36-20-517
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jedn. Dz. U. 2022r. poz. 988);
- Ustawa z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (D. U. z 2018r. poz. 317);
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 2018r. zmieniające rozporządzenie w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (D.U. z 2018 r. poz. 893).