Wniosek o zastosowanie ulgi w zakresie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Wniosek o zastosowanie ulgi w zakresie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi ONLINE
I Podstawa prawna:
Art. 67a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz.U.2022r., poz.2651 z późn. zm.) Prezydent Miasta Radomia, na wniosek podatnika, w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym, może:
- Odroczyć lub rozłożyć na raty zapłatę zaległości z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wraz z odsetkami za zwłokę;
- Umorzyć w całości lub w części zaległości z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, odsetki za zwłokę
Umorzenie zaległości podatkowej powoduje również umorzenie odsetek za zwłokę w całości lub w takiej części, w jakiej została umorzona zaległość podatkowa.
II Wymagane dokumenty:
Wniosek o zastosowanie ulgi w zakresie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi tj.:
- rozłożenie na raty zaległości z tyt. opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wraz z odsetkami za zwłokę lub
- umorzenie zaległości z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wraz z odsetkami za zwłokę
W trakcie rozpatrywania wniosku o udzielenie ulgi w opłacie z gospodarowanie odpadami komunalnymi będzie sprawdzana sytuacja majątkowa Wnioskodawcy na podstawie złożonego oświadczenia o stanie majątkowym. Pod uwagę będą brane dochody własne Wnioskodawcy oraz osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym, a także comiesięczne wydatki własne oraz osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym.
Wnioskodawca w postępowaniu winien przedstawić dowody pozostające w jego posiadaniu potwierdzające sytuację majątkową np.:
- kopię ostatniego zeznania podatkowego PIT
- aktualne zaświadczenie o dochodach wnioskodawcy i osób wspólnie zamieszkujących;
- rachunki dokumentujące aktualnie ponoszone koszty utrzymania jak np. czynsz, gaz, energia elektryczna, telefon, internet itp.
III Opłaty:
Nie podlega.
IV Miejsce składania dokumentów:
- Biuro Obsługi Mieszkańca Urzędu Miejskiego w Radomiu ul. Kilińskiego 30, pok. 19,
- Za pośrednictwem operatora pocztowego kierowane na adres: Urząd Miejski w Radomiu, Wydział Gospodarowania Odpadami Komunalnymi, ul. Kilińskiego 30, 26-600 Radom.
V Miejsce załatwienia sprawy :
Urząd Miejski w Radomiu, ul. Kilińskiego 30, Wydział Gospodarowania Odpadami Komunalnymi, Referat Księgowania Opłaty, (pok. 251, wejście od ul. St. Staszica), tel. 048 36 20 369, 048 36 20 116, 048 36 20 982, e-mail: gok@umradom.pl
VI Forma załatwienia sprawy:
Decyzja
VII Termin załatwienia sprawy:
Decyzja wydawana jest w terminie jednego miesiąca od daty złożenia wniosku.
W uzasadnionych przypadkach termin ten może ulec wydłużeniu.
Decyzja wydana przez organ podatkowy ma charakter uznaniowy.
VIII Tryb odwoławczy
Od wydanej decyzji przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Radomiu w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji za pośrednictwem Prezydenta Miasta Radomia.
IX Załączniki:
- Wniosek o umorzenie zaległości podatkowej/odsetek za zwłokę z tyt. opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wraz z odsetkami za zwłokę
- Wniosek o rozłożenie na raty zaległości z tyt. opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wraz z odsetkami za zwłokę
- Oświadczenie o stanie majątkowym i uzyskiwanych dochodach w związku z wnioskiem o udzielenie ulgi
Klauzula informacyjna
Na podstawie art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuje się, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Radomia z siedzibą w Radomiu ul. Jana Kilińskiego 30.
2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo skontaktować pod adresem e-mail: iod.kontakt@umradom.pl
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu niezbędnym do realizowania zadań w zakresie organizacji systemu gospodarowania odpadami komunalnymi: w tym odbioru odpadów, pobierania i egzekucji opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, ustalanie następców prawnych jak również w celu realizacji praw oraz obowiązków wynikających z uprawnienia lub spełnienia obowiązku wynikającego z przepisu prawa. Podstawę prawną przetwarzania danych osobowych stanowią przepisy:
- art. 6 ust.1 lit c) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.4.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (tj. przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne dla wypełnienia prawnego obowiązku ciążącego na administratorze),
- obowiązek prawny wynikający z art. 3 ust. 2 i art. 6c, art. 6h, art. 6m, art.6o, art., 6q ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
- uchwały Rady Miejskiej w Radomiu w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości,
- dział III – VII i VIIIa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa,
- obowiązek prawny wynikający z art. 5-6 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, w tym Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych – obowiązek zarchiwizowania sprawy,
- ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być wyłącznie podmioty uprawnione do pozyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa oraz umów o powierzenie,
5. Dane osobowe przetwarzane w Urzędzie Miejskim w Radomiu przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji w/w celu z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych w przepisach szczególnych, w tym przepisów archiwalnych.
6. Posiada Pani/Pan następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:
- prawo dostępu do treści swoich danych
- prawo żądania sprostowania swoich danych osobowych.
7. W przypadku gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.; proszę o kontakt z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w celu uzyskania wyjaśnień oraz ma Pan/Pani prawo do powiadomienia o naruszeniu przepisów Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
8. Podanie przez Panią/ Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie uniemożliwienie Administratorowi wykonania nałożonego ustawami obowiązku określonego w pkt. 3.
Pliki do pobrania
- Wniosek o rozłożenie na raty zaległości pdf, 232.44 KB, 01.06.2021
- Wniosek o rozłożenie na raty zaległości doc, 46.5 KB, 01.06.2021
- Wniosek o umorzenie zaległości pdf, 234.94 KB, 01.06.2021
- Wniosek o umorzenie zaległości doc, 46.5 KB, 01.06.2021
- Oświadczenie o stanie majątkowym i uzyskiwanych dochodach w związku z wnioskiem o udzielenie ulgi pdf, 202.98 KB, 30.03.2023
- Oświadczenie o stanie majątkowym i uzyskiwanych dochodach w związku z wnioskiem o udzielenie ulgi doc, 82 KB, 30.03.2023