Wniosek o zarejestrowanie dziennika budowy
Podstawa prawna:
Art. 47g ustawy z dnia 7 lipca 1994r Prawo budowlane oraz rozporządzenie Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 22 grudnia 2022r w sprawie dziennika budowy oraz systemu Elektroniczny Dziennik Budowy
O wydanie dziennika budowy występuje inwestor.
Wydanie dziennika budowy następuje przez:
1) ostemplowanie przedłożonego przez inwestora dziennika budowy prowadzonego w postaci papierowej albo
2) zapewnienie dostępu w systemie EDB do dziennika budowy prowadzonego w postaci elektronicznej.
Każdemu wydawanemu dziennikowi budowy prowadzonemu w postaci elektronicznej nadaje się w systemie EDB indywidualny numer.
Wymagane dokumenty:
- Kserokopię ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę/rozbiórkę.
- Pełnomocnictwo udzielone osobie działającej w imieniu inwestora wraz z dowodem zapłaty opłaty skarbowej w wysokości 17 zł zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej – w przypadku ustanowienia pełnomocnika.
- Poprzedni tom dziennika budowy (do wglądu) – wymagany jedynie w przypadku wystąpienia o zarejestrowanie kolejnego tomu dziennika.
Miejsce składania dokumentów:
Biuro Obsługi Mieszkańca, ul. Kilińskiego 30, parter pok. 19
Opłaty:
Opłata za ewentualne pełnomocnictwo - zgodnie z ustawą z dnia 16.11.2016 o opłacie skarbowej
Termin załatwienia sprawy:
Organ właściwy do wydania dziennika budowy wydaje inwestorowi dziennik budowy w terminie 3 dni roboczych, ale nie wcześniej niż przed dniem, w którym:
- wykonalna stała się decyzja o pozwoleniu na budowę lub rozbiórkę,
- inwestor nabył prawo do wykonywania robót budowlanych na podstawie zgłoszenia.
Uwagi i informacje:
Biuro Obsługi Mieszkańca - tel. 48 36-20-177; 48 36-20-178
Sprawy prowadzi:
Sekretariat Wydziału Architektury