Zgłoszenie zmiany sposobu użytkowania obiektu lub jego części
Podstawa prawna:
Art. 71 ust.2, w zw. z ust. 2b ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane
Wymagane dokumenty:
- Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane
- Pełnomocnictwo do reprezentowania inwestora opłacone zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2020 r. poz. 1546, z późn. zm.) – jeżeli inwestor działa przez pełnomocnika.
- Potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej – jeżeli obowiązek uiszczenia takiej opłaty wynika z ustaw z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
- Opis i rysunek określający usytuowanie obiektu budowlanego w stosunku do granic nieruchomości i innych obiektów budowlanych istniejących lub budowanych na tej i sąsiednich nieruchomościach, z oznaczeniem części obiektu budowlanego, w której zamierza się dokonać zmiany sposobu użytkowania.Zwięzły opis techniczny, określający rodzaj i charakterystykę obiektu budowlanego oraz jego konstrukcję, wraz z danymi techniczno-użytkowymi, w tym wielkościami i rozkładem obciążeń, a w razie potrzeby, również danymi technologicznymi.
- Zaświadczenie wójta, burmistrza albo prezydenta miasta o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania obiektu budowlanego z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego – w przypadku obowiązywania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
- Decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu – w przypadku braku obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
- Ekspertyza techniczna wykonana przez osobę posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń w odpowiedniej specjalności – w przypadku zmiany sposobu użytkowania, polegającej na podjęciu bądź zaniechaniu w obiekcie budowlanym lub jego części działalności zmieniającej warunki: bezpieczeństwa pożarowego, powodziowego, pracy, zdrowotne, higieniczno-sanitarne, ochrony środowiska bądź wielkość lub układ obciążeń.
- Ekspertyza rzeczoznawcy do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych – w przypadku zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części, polegającej na podjęciu lub zaniechaniu w obiekcie budowlanym lub jego części działalności zmieniającej warunki bezpieczeństwa pożarowego.
- Odpowiednie szkice lub rysunki – w zależności od potrzeb.
- Pozwolenia, uzgodnienia, opinie i inne dokumenty wymagane przepisami prawa
Miejsce składania dokumentów:
Biuro Obsługi Mieszkańca, ul. Kilińskiego 30, parter pok. 19
Opłaty:
zgodnie z ustawą z dnia 16.11.2016 o opłacie skarbowej
Termin załatwienia sprawy:
30 dni
Uwagi i informacje:
Biuro Obsługi Mieszkańca - tel. 48 36-20-177; 48 36-20-178
Sprawy prowadzi:
Referat Urbanistyki i Architektury I i II
Referat Infrastruktury
Kierownicy Referatu:
Pokój Nr 222, 223