symbol SO
WYDZIAŁ SPRAW OBYWATELSKICH
Dyrektor Wydziału
Wioletta Frysztak
ul. Stanisława Moniuszki 9
pokój 200 (II klatka, II piętro)
tel./fax (48) 36-20-786
e-mail: wso@umradom.pl
sekretariat.wso@umradom.pl
REFERAT EWIDENCJI LUDNOŚCI
Kierownik Referatu
Sylwia Kajtowska
ul. Moniuszki 9
pok. 205 (II klatka, II piętro)
tel. (48) 36 20 382
36 20 214
36 20 848
REFERAT DOWODÓW OSOBISTYCH
Kierownik Referatu
Beata Gospodarczyk
ul. Moniuszki 9
pok. 210 (I klatka, II piętro)
tel. (48) 36 20 787
36 20 664
36 20 847
36 20 310
REFERAT ds. POSTĘPOWAŃ ADMINISTRACYJNYCH W SPRAWACH MELDUNKOWYCH I IMPREZ MASOWYCH
Kierownik Referatu Milena Raguszewska
ul. Moniuszki 9
pok. 202 (II klatka II piętro)
tel. (48) 36 20 845
36 20 880, 36 20 519
Do zadań Wydziału należy:
Do zadań Wydziału należy:
1. prowadzenie spraw z zakresu ustawy o ewidencji ludności, w tym m.in.:
1) dokonywanie czynności meldunkowych na pobyt stały i czasowy obywateli polskich i cudzoziemców oraz
wydawanie zaświadczeń w tym zakresie,
2) przyjmowanie wniosków o nadanie numeru PESEL,
3) prowadzenie rejestru mieszkańców,
4) udostępnianie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL,
5) prowadzenie postępowań wyjaśniających w sprawach meldunkowych i wydawanie decyzji administracyjnych
w tym zakresie;
2. prowadzenie spraw z zakresu ustawy o dowodach osobistych, w tym m.in.:
1) przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego i wydawanie dowodów osobistych,
2) przyjmowanie zgłoszeń o utracie dowodu osobistego, uszkodzeniu dowodu osobistego i wydawanie
zaświadczeń w tym zakresie,
3) udostępnianie danych jednostkowych z Rejestru Dowodów Osobistych oraz dokumentacji związanej
z dowodami osobistymi;
3. przekazywanie danych do Rejestru Danych Kontaktowych oraz ich aktualizowanie i usuwanie;
4. prowadzenie spraw związanych z Centralnym Rejestrem Wyborców i sporządzaniem spisów wyborców, tj.:
1) prowadzenie i aktualizacja Centralnego Rejestru Wyborców oraz wydawanie decyzji administracyjnych w tym zakresie,
2) sporządzanie i aktualizowanie spisu wyborców dla przeprowadzania wyborów i referendów,
3) wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania,
4) udostępnianie na wniosek wyborcy informacji o danych przetwarzanych w Centralnym Rejestrze Wyborców
5) udzielanie informacji o ujęciu wyborcy w spisie wyborców,
6) sporządzanie na wniosek wyborcy aktu pełnomocnictwa do głosowania, odmawianie sporządzenia aktu
oraz prowadzenie wykazu sporządzonych aktów pełnomocnictw do głosowania;
5. wydawanie zezwoleń na przeprowadzenie imprez masowych na podstawie przepisów ustawy o bezpieczeństwie
imprez masowych;
6. wydawanie pozwoleń na sprowadzanie zwłok i szczątków ludzkich z zagranicy;
7. przyjmowanie wniosków o zastrzeżenie lub cofnięcie zastrzeżenia numeru PESEL.