Urząd Miejski w Radomiu

https://www.bip.radom.pl/ra/urzad-miejski/wydzialy-biura/wydzial-spraw-obywatels/14129,symbol-SO.html
14.07.2025, 00:40

symbol SO

WYDZIAŁ SPRAW OBYWATELSKICH


Dyrektor Wydziału  
Wioletta Frysztak 
ul. Stanisława Moniuszki 9 
pokój 200 (II klatka, II piętro) 
tel./fax (48) 36-20-786
e-mail: wso@umradom.pl
            sekretariat.wso@umradom.pl
    

REFERAT EWIDENCJI LUDNOŚCI
Kierownik Referatu
Sylwia Kajtowska 

ul. Moniuszki 9
pok. 205 (II klatka, II piętro) 
tel. (48) 36 20 382
              36 20 214
              36 20 848

REFERAT DOWODÓW OSOBISTYCH
Kierownik Referatu
Beata Gospodarczyk

ul. Moniuszki 9
pok. 210 (I klatka, II piętro)
tel. (48) 36 20 787
              36 20 664
              36 20 847
              36 20 310

REFERAT ds. POSTĘPOWAŃ ADMINISTRACYJNYCH W SPRAWACH MELDUNKOWYCH I IMPREZ MASOWYCH
Kierownik Referatu
                                                                                                                                                                                                                  Milena Raguszewska
ul. Moniuszki 9
pok. 202 (II klatka II piętro) 
tel. (48) 36 20 845
              36 20 880,  36 20 519

 

 

Do zadań Wydziału należy:

Do zadań Wydziału należy:

1. prowadzenie spraw z zakresu ustawy o ewidencji ludności, w tym m.in.:

1) dokonywanie czynności meldunkowych na pobyt stały i czasowy obywateli polskich i cudzoziemców oraz

wydawanie zaświadczeń w tym zakresie,

2) przyjmowanie wniosków o nadanie numeru PESEL,

3) prowadzenie rejestru mieszkańców,

4) udostępnianie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL,

5) prowadzenie postępowań wyjaśniających w sprawach meldunkowych i wydawanie decyzji administracyjnych

w tym zakresie;

2. prowadzenie spraw z zakresu ustawy o dowodach osobistych, w tym m.in.:

1) przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego i wydawanie dowodów osobistych,

2) przyjmowanie zgłoszeń o utracie dowodu osobistego, uszkodzeniu dowodu osobistego i wydawanie

zaświadczeń w tym zakresie,

3) udostępnianie danych jednostkowych z Rejestru Dowodów Osobistych oraz dokumentacji związanej

z dowodami osobistymi;

3. przekazywanie danych do Rejestru Danych Kontaktowych oraz ich aktualizowanie i usuwanie;

4. prowadzenie spraw związanych z Centralnym Rejestrem Wyborców i sporządzaniem spisów wyborców, tj.:

1) prowadzenie i aktualizacja Centralnego Rejestru Wyborców oraz wydawanie decyzji administracyjnych w tym zakresie,

2) sporządzanie i aktualizowanie spisu wyborców dla przeprowadzania wyborów i referendów,

3) wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania,

4) udostępnianie na wniosek wyborcy informacji o danych przetwarzanych w Centralnym Rejestrze Wyborców

5) udzielanie informacji o ujęciu wyborcy w spisie wyborców,

6) sporządzanie na wniosek wyborcy aktu pełnomocnictwa do głosowania, odmawianie sporządzenia aktu

oraz prowadzenie wykazu sporządzonych aktów pełnomocnictw do głosowania;

5. wydawanie zezwoleń na przeprowadzenie imprez masowych na podstawie przepisów ustawy o bezpieczeństwie

imprez masowych;

6. wydawanie pozwoleń na sprowadzanie zwłok i szczątków ludzkich z zagranicy;

7. przyjmowanie wniosków o zastrzeżenie lub cofnięcie zastrzeżenia numeru PESEL.

 

załatw sprawę 

 

Metadane

Data publikacji : 11.02.2011
Data modyfikacji : 04.07.2025
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Radomiu
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Wioletta Frysztak Wydział Spraw Obywatelskich
Osoba udostępniająca informację:
Sylwia Kajtowska Wydział Spraw Obywatelskich
Osoba modyfikująca informację:
Sylwia Kajtowska

Opcje strony