symbol SO
WYDZIAŁ SPRAW OBYWATELSKICH
p.o. Dyrektora Wydziału
Wioletta Frysztak
ul. Stanisława Moniuszki 9
pokój 200 (II klatka, II piętro)
tel./fax (48) 36-20-786
e-mail: wso@umradom.pl
sekretariat.wso@umradom.pl
REFERAT EWIDENCJI LUDNOŚCI
Kierownik Referatu
Sylwia Kajtowska
ul. Moniuszki 9
pok. 211 (I klatka, II piętro)
tel. (48) 36 20 382
36 20 214
36 20 848
REFERAT DOWODÓW OSOBISTYCH
Kierownik Referatu
Beata Gospodarczyk
ul. Moniuszki 9
pok. 211 (I klatka, II piętro)
tel. (48) 36 20 787
36 20 664
36 20 847
36 20 310
WIELOOSOBOWE STANOWISKO DS. POSTĘPOWAŃ ADMINISTRACYJNYCH
Starszy inspektor
Koordynator Milena Raguszewska
ul. Moniuszki 9
pok. 202 (II klatka II piętro)
tel. (48) 36 20 845
36 20 849
Do zadań Wydziału należy:
Do zadań Wydziału należy:
1. prowadzenie spraw z zakresu ustawy o ewidencji ludności, w tym m.in.:
1) dokonywanie czynności meldunkowych na pobyt stały i czasowy obywateli polskich i cudzoziemców oraz
wydawanie zaświadczeń w tym zakresie,
2) przyjmowanie wniosków o nadanie numeru PESEL,
3) prowadzenie rejestru mieszkańców,
4) udostępnianie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL,
5) prowadzenie postępowań wyjaśniających w sprawach meldunkowych i wydawanie decyzji administracyjnych
w tym zakresie;
2. prowadzenie spraw z zakresu ustawy o dowodach osobistych, w tym m.in.:
1) przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego i wydawanie dowodów osobistych,
2) przyjmowanie zgłoszeń o utracie dowodu osobistego, uszkodzeniu dowodu osobistego i wydawanie
zaświadczeń w tym zakresie,
3) udostępnianie danych jednostkowych z Rejestru Dowodów Osobistych oraz dokumentacji związanej
z dowodami osobistymi;
3. przekazywanie danych do Rejestru Danych Kontaktowych oraz ich aktualizowanie i usuwanie;
4. prowadzenie spraw związanych z Centralnym Rejestrem Wyborców i sporządzaniem spisów wyborców, tj.:
1) prowadzenie i aktualizacja Centralnego Rejestru Wyborców oraz wydawanie decyzji administracyjnych w tym zakresie,
2) sporządzanie i aktualizowanie spisu wyborców dla przeprowadzania wyborów i referendów,
3) wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania,
4) udostępnianie na wniosek wyborcy informacji o danych przetwarzanych w Centralnym Rejestrze Wyborców
5) udzielanie informacji o ujęciu wyborcy w spisie wyborców,
6) sporządzanie na wniosek wyborcy aktu pełnomocnictwa do głosowania, odmawianie sporządzenia aktu
oraz prowadzenie wykazu sporządzonych aktów pełnomocnictw do głosowania;
5. wydawanie zezwoleń na przeprowadzenie imprez masowych na podstawie przepisów ustawy o bezpieczeństwie
imprez masowych;
6. wydawanie pozwoleń na sprowadzanie zwłok i szczątków ludzkich z zagranicy;
7. przyjmowanie wniosków o zastrzeżenie lub cofnięcie zastrzeżenia numeru PESEL.