Elektroniczna Skrzynka Podawcza Urzędu Miejskiego w Radomiu obsługuje dokumenty elektroniczne.
Dostępna jest na platformie ePUAP - adres skrytki: /umradom/SkrytkaESP
W celu skorzystania z Elektronicznej Skrzynki Podawczej niezbędne jest spełnienie następujących warunków:
- założenie indywidualnego (darmowego) konta
- oraz, w razie potrzeby podpisania składanego pisma, posiadanie profilu zaufanego lub certyfikatu kwalifikowanego.
Załatwienie spraw następuje poprzez:
- formularz ogólny złożenia pisma do Urzedu Miejskiego w Radomiu
- formularz deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Pozostałe instrukcje dotyczące obsługi platformy ePUAP w zakresie: zakładania konta, wysłania dokumentów, podpisywania itp. znajdują się w dziale Pomoc serwisu ePUAP.
Strona główna elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej znajduje się pod adresem: http://epuap.gov.pl
Usługi centralne dostępne są również na portalach: https://www.gov.pl/ , https://www.biznes.gov.pl/pl
Metody dostarczania dokumentów elektronicznych do Urzędu Miejskiego w Radomiu:
1. Przekazanie dokumentu poprzez stronę Platformy Usług Administracji Publicznej - wypełnienie formularza bądź przesłanie podpisanego dokumentu.
2. Dostarczenie dokumentów w godzinach pracy urzędu do Biura Obsługi Mieszkańca mieszczącego się w pokoju nr 19 przy ul. Kilińskiego 30 w Radomiu na następujących nośnikach danych:
- dyskietka 1.44 Mb 3.5,
- pamięć masowa USB 1.1/2.0 obsługiwana i wykrywana przez MS Windows XP,
- płyta CD-RW,
z możliwością zapisu Urzędowego Poświadczenia Odbioru.
Wymagania dla dokumentów elektronicznych dostarczanych do Urzędu Miejskiego w Radomiu (akceptowane struktury fizyczne i zakresy użytkowe):
1. Akceptowane formaty dokumentów elektronicznych:
- txt, doc, rtf, odt, pdf – dokumenty tekstowe lub tekstowo-graficzne
- xls – arkusze kalkulacyjne
- gif, tif (tiff), jpg (jpeg) – dokumenty graficzne,
- zip, rar, arj – do zmniejszenia objętości dokumentów elektronicznych o dużych rozmiarach.
2. Dokumenty elektroniczne muszą być:
- podpisane bezpiecznym podpisem cyfrowym nadawcy weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu,
- opatrzone zgodnymi z prawdą danymi osobowymi osoby składającej dokument,
- wolne od wszelkiego rodzaju wirusów komputerowych oraz innego szkodliwego oprogramowania,
- odpowiadające zakresowi użytkowemu określonemu przez urząd w formie odpowiednich wzorów wymaganych do wszczęcia i załatwienia spraw – udostępnionych na stronie internetowej bip.radom.pl
e-Urząd
Wykaz usług udostępnionych przez e-Urząd za pośrednictwem platformy ibom.radom.pl:
Sprawy ogólne:
Podatki i opłaty:
Opłaty
Wnioski dotyczące udostępnienia zobowiązań
- Wniosek dla osób fizycznych w sprawie udostępnienia informacji o zobowiązaniach dotyczących podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego
- Wniosek w sprawie udostępnienia informacji o zobowiązaniach dotyczących opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Zaświadczenia
- Wniosek o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu/ o stanie zaległości podatkowych
- Wniosek o wydanie zaświadczenia (podatnik podatków lokalnych)
Informacje i deklaracje podatkowe - aktualne
- Deklaracja na podatek od nieruchomości DN - obowiązuje od dnia 01.07.2019r.
- Informacja w sprawie podatku od nieruchomości IN - obowiązuje od dnia 01.07.2019r
- Deklaracja na podatek rolny DR - obowiązuje od dnia 01.07.2019r.
- Informacja o lasach IL - obowiązuje od dnia 01.07.2019r.
- Deklaracja na podatek leśny DL - obowiązuje od dnia 01.07.2019r.
- Informacja w sprawie podatku rolnego IR - obowiązuje od dnia 01.07.2019r.
Zwonienia,ulgi podatkowe,zwrot podatku akcyzowego
- Zgłoszenie (751/2014) zamiaru korzystania z pomocy de minimis w formie zwolnienia od podatku od nieruchomości na warunkach określonych Uchwałą Nr 751/2014 Rady Miejskiej w Radomiu z dnia 30 czerwca 2014r. w sprawie udzielenia zwolnienia od podatku od nieruchomości stanowiącego pomoc de minimis dla przedsiębiorców inwestujących w zakup lub budowę nieruchomości w Radomiu kwotę powyżej 1 000 000 zł zmienionej Uchwałą Nr 570/2017 Rady Miejskiej w Radomiu z dnia 27 listopada 2017r. w sprawie zmiany Uchwały nr 751/2014 Rady Miejskiej w Radomiu z dnia 30 czerwca 2014r. w sprawie udzielenia zwolnienia od podatku od nieruchomości stanowiącego pomoc de minimis dla przedsiębiorców inwestujących w zakup lub budowę nieruchomości w Radomiu kwotę powyżej 1 000 000 zł
- Wniosek o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej
- Zgłoszenie (752/2014) zamiaru korzystania z pomocy de minimis w formie zwolnienia od podatku od nieruchomości na warunkach określonych Uchwałą Nr 752/2014 Rady Miejskiej w Radomiu z dnia 30 czerwca 2014r.
- Oświadczenie do wniosku o ulgę
- Zawiadomienie (170/2015) o spełnieniu lub nie spełnieniu warunków uprawniających do korzystania ze zwolnienia od podatku od nieruchomości, stanowiącego pomoc regionalną na warunkach określonych Uchwałą nr 170/2015 Rady Miejskiej w Radomiu z dnia 31 sierpnia 2015r.
- Zgłoszenie (170/2015) zamiaru korzystania z pomocy publicznej w formie zwolnienia od podatku od nieruchomości stanowiącego regionalną pomoc inwestycyjną na inwestycję początkową z zakresu badań naukowych i prac rozwojowych na warunkach określonych Uchwałą nr 170/2015 Rady Miejskiej w Radomiu z dnia 31 sierpnia 2015r.
- Rezygnacja z wydłużonego okresu zwolnienia od podatku od nieruchomości, stanowiącego pomoc de minimis dla przedsiębiorców po raz pierwszy inwestujących w Radomiu na warunkach określonych Uchwałą Nr 752/2014 Rady Miejskiej w Radomiu z dnia 30 czerwca 2014r.
Sprawy obywatelskie:
Zameldowanie
Ochrona środowiska:
Gospodarka odpadami
- Deklaracja, korekta deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
- Wniosek o zmianę wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie gminy miasta Radomia.
- Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie gminy miasta Radomia.
Zezwolenia i rejestry
- Wniosek o zarejestrowanie sprzętu pływającego służącego do amatorskiego połowu ryb
- Wykreślenie z rejestru sprzętu pływającego służącego do amatorskiego połowu ryb
Uwagi:
Dokumenty elektroniczne niespełniające wszystkich wymagań określonych powyżej będą automatycznie odrzucane i pozostaną nie rozpatrzone. W takim wypadku nie będą podejmowane żadne czynności związane z informowaniem nadawcy takiego dokumentu elektronicznego.
W przypadku braku kompletu dokumentów strona będzie wzywana do ich uzupełnienia.
Podstawa prawna:
rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 września 2005 roku w sprawie warunków organizacyjno-technicznych doręczania dokumentów elektronicznych podmiotom publicznym (Dz. U. Nr 200 poz. 1651).