Urząd Miejski w Radomiu

Wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego/pozwolenia czasowego

 

Wymagane dokumenty

  • Wypełniony wniosek o wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego.
  • Badanie techniczne (w przypadku braku informacji w systemie CEPiK).
  • Oświadczenie właściciela o utracie dokumentu.
  • Polisa OC.

W przypadku wydania wtórnika dowodu rejestracyjnego pojazdu, który jest przedmiotem  współwłasności, wniosek może złożyć każdy ze współwłaścicieli przedkładając pełnomocnictwo  lub oświadczenie, iż działa za zgodą większości współwłaścicieli.

W przypadku wydania wtórnika dowodu rejestracyjnego organ rejestrujący na wniosek właściciela wydaje pozwolenie czasowe na okres do wydania wtórnika dowodu rejestracyjnego jednak nie dłuższy niż 30 dni.

 

Opłaty

  • 72,50 zł - opłata za wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego oraz pozwolenia czasowego.
  • 54 zł - opłata za wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego.

Opłat można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Urzędu bądź kartą bezpośrednio na stanowiskach obsługi. Płatność gotówką możliwa jest we wpłatomacie znajdującym się w Urzędzie.

 

16 1240 3259 1111 0000 2989 2376

Gmina Miasta Radomia, Urząd Miejski w Radomiu, Wydział Księgowości

PEKAO S.A. II O/RADOM

 

  • 17,00 zł -opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu lub kopii – od każdego stosunku pełnomocnictwa (jeśli podlega lub nie jest zwolnione).

Opłat skarbowych można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Urzędu bądź kartą bezpośrednio na stanowiskach obsługi. Płatność gotówką możliwa jest we wpłatomacie znajdującym się w Urzędzie.

 

52 1240 3259 1111 0010 1340 6544

Urząd Miejski w Radomiu, Wydział Podatków

Bank PEKAO SA II O/RADOM

 

Miejsce składania dokumentów

Wydział Komunikacji - Referat Rejestracji Pojazdów, Pokój nr 37, tel. (48) 36-20-352

W przypadkach nieopisanych prosimy o bezpośredni kontakt ponieważ podane informacje mają charakter ogólny i wynikają z przepisów prawa. W jednostkowych przypadkach może być wymagane złożenie dodatkowych dokumentów. 

 

Podstawa prawna

  1. Ustawa Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2021r poz. 735 ze zm).
  2. Ustawa Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2022 poz. 988).
  3. Ustawa o Opłacie skarbowej (Dz.U. z 2021r poz. 1923).
  4. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie rejestracji  i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innch dokumentów związanych z rejestracją pojazdów (Dz.U. z 2022r. poz. 1847).
  5. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz.U. z 2022r poz. 1849).
  6. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i zalegalizowanych tablic (tablicy) rejestracyjnych oraz ich wtórników (Dz.U. z 2022r poz. 1848).
  7. Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie trybu legalizacji tablic rejestracyjnych oraz warunków technicznych i wzorów znaku legalizacyjnego (Dz.U. z 2021r poz. 100 z).

 

Metadane

Data publikacji : 11.02.2015
Data modyfikacji : 31.01.2024
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Radomiu
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Małgorzata Malmon Wydział Komunikacji - Referat Rejestracji Pojazdów
Osoba udostępniająca informację:
Małgorzata Malmon Wydział Komunikacji - Referat Rejestracji Pojazdów
Osoba modyfikująca informację:
Małgorzata Malmon

Opcje strony

do góry