Wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt lub grzebowiska i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części
Wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt lub grzebowiska i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części (ONLINE)
I. Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775 ze zm.)
- Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1469 ze zm.)
- Uchwała Nr 614/2009 Rady Miejskiej w Radomiu z dnia 28 września 2009 r. w sprawie wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności
w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części na terenie Gminy Miasta Radomia (Dz. Urz. Woj. Maz. z 2009 r. nr 154 poz. 4590) - Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1580)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2111)
II. Wymagane dokumenty:
- Wniosek – wzór wniosku stanowi załącznik do niniejszej karty informacyjnej (do pobrania w Biurze Obsługi Mieszkańca lub w Internecie).
Przedsiębiorca do wniosku o udzielenie zezwolenia przedkłada kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagań, o których mowa w ww.uchwale Nr 614/2009 Rady Miejskiej w Radomiu z dnia 28 września 2009 r., poświadczone za zgodność z oryginałem, zawierające dane aktualne na dzień złożenia wniosku o wydanie zezwolenia i wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem.
- dokument potwierdzający zarejestrowanie działalności gospodarczej w zakresie odpowiadającym wnioskowanej działalności.
- dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości na której będzie prowadzona wnioskowana działalność oraz do obiektów i urządzeń technicznych niezbędnych do prowadzenia działalności
w zakresie odpowiadającym działalności wnioskowanej. - zaświadczenie lub oświadczenie* o braku zaległości podatkowych.
- zaświadczenie lub oświadczenie* o braku zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne.
- decyzja Powiatowego Lekarza Weterynarii dopuszczająca pojazd(y) do przewozu zwierząt.
- dokument potwierdzający gotowość odbioru zwłok zwierzęcych lub ich części przez zakład utylizacji, spalarnię, grzebowisko zwłok zwierzęcych lub ich części w przypadku gdy przedsiębiorca nie dysponuje piecem do spalania zwłok zwierzęcych.
- dokumenty potwierdzające doświadczenie w pracy polegającej na opiece nad zwierzętami
(w przypadku prowadzenia schroniska). - dokument potwierdzający posiadanie środka transportu przystosowanego do transportu zwierząt spełniającego wymagania zawarte w przepisach odrębnych lub umowa z przedsiębiorcą prowadzącym działalność w zakresie transportu zwierząt.
2.Potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej.
III. Opłaty:
- Opłata skarbowa od udzielenia zezwolenia – 616 zł na podstawie art. 1 ust.1 pkt 1 lit. c ustawy
o opłacie skarbowej oraz części III ust 44 pkt 1 załącznika do tej ustawy. - Opłata skarbowa od zmiany zezwolenia – 308 zł na podstawie art. 1 ust. 1 pkt 1 lit. c ustawy
o opłacie skarbowej oraz części III ust. 46 pkt 1 załącznika do tej ustawy. - Oplata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wpisu lub kopii – 17 zł na podstawie art. 1 ust. 1 pkt 2 ustawy o opłacie oraz części IV załącznika do tej ustawy (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
Zapłaty opłaty skarbowej dokonuje się w opłatomacie Urzędu Miejskiego w Radomiu (parter) lub na rachunek bankowy Gminy Miasta Radomia Bank PEKAO S.A. II Oddział w Radomiu numer: 52 1240 3259 1111 0010 1340 6544
IV. Miejsce pobrania/złożenia dokumentów:
Biuro Obsługi Mieszkańca – ul. Kilińskiego 30, pok. 19
V. Forma załatwienia sprawy:
Decyzja administracyjna.
VI. Termin załatwienia sprawy:
- Do 1 miesiąca.
- Do 2 miesięcy w sprawach szczególnie skomplikowanych
VII. Tryb odwoławczy:
Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Radomia w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
VIII. Prowadzący sprawę:
Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa – Referat Zieleni i Rolnictwa
pok. 339, Tel. 48 36 20 237,
IX. Uwagi:
* Oświadczenie składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”. Klauzula ta zastępuje pouczenie organu
o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 1
do wniosku).
Załączniki:
- Wniosek.
- Oświadczenie.