Urząd Miejski w Radomiu

Wymeldowanie w drodze decyzji administracyjnej

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 24.09.2010 roku o ewidencji ludności ( t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1397 z późn. zm.)                                     
  • Kodeks Postępowania Administracyjnego ( t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2096 z późn. zm.) 
  • Ustawa  z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz.1827 z późn. zm. )

Wymagane dokumenty:

  • Postępowanie o wymeldowanie jest wszczynane na wniosek strony (niezbędne jest wykazanie się tytułem prawnym do lokalu. Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być umowa cywilnoprawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu) lub z urzędu.

Opłaty:

  • Opłata skarbowa w wysokości 10 zł. (można uiścić na miejscu)
  • Opłatę skarbową wnosi się na rachunek bankowy:

      Urząd Miejski w Radomiu  

   PEKAO S.A. II O/Radom

   Nr rachunku: 52124032591111001013406544

                                                                                                    

Termin załatwienia sprawy:

  • Dla sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego – 1 miesiąc,
  • Dla sprawy szczególnie skomplikowanej – 2 miesiące.

 

Forma załatwienia sprawy:

  • Decyzja administracyjna

 

Tryb odwoławczy:

  • Od decyzji przysługuje odwołanie do Wojewody Mazowieckiego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Radomia, szczegółowe pouczenie o terminie i trybie złożenia odwołania zawiera każda wydana decyzja

 

Uwagi:

  • Wymeldowanie decyzją administracyjną (art. 35 ustawy o ewidencji ludności) uzależnione jest od spełnienia przesłanki opuszczenia miejsca pobytu stałego i nie dopełnienia obowiązku wymeldowania się,
  • Postępowanie dowodowe winno wykazać, iż osoba, która ma być wymeldowana  z lokalu nie zamieszkuje w nim,
  • W przypadku stwierdzenia, że została spełniona w/w przesłanka wydana zostaje decyzja orzekająca wymeldowanie.

 

Miejsce Składania Dokumentów:

Wydział Spraw Obywatelskich

ul. Moniuszki 9, II klatka, II piętro, pok. nr 203, 204, 205

tel. 48 36-20-845, 48 36-20-846.

 

 

 

Metadane

Data publikacji : 27.02.2015
Data modyfikacji : 19.08.2019
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Radomiu
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Dorota Staszek Wydział Spraw Obywatelskich
Osoba udostępniająca informację:
Bernarda Cieślak Wydział Spraw Obywatelskich
Osoba modyfikująca informację:
Bernarda Cieślak

Opcje strony

do góry