Wydział Księgowości Urzędu

Data publikacji 11.02.2011

symbol KU

 

 

Wydział Księgowości Urzędu

Dyrektor Anna Zając

ul. Kilińskiego 30

pok. 326,    tel. (48) 36 20 490 

e-mail: ksiegowosc@umradom.pl

 

 

Do zadań Wydziału należy:

1. prowadzenie ewidencji księgowej jednostki budżetowej Urząd Miejski w Radomiu, w tym również

 w zakresie:

 1) wyodrębnionych funduszy specjalnych, będących w administracji jednostki,

 2) rozrachunków z tytułu dochodów Skarbu Państwa, objętych ewidencją księgową jednostki,

 3) wyodrębnionej- w razie potrzeby- ewidencji księgowej dla zadań finansowanych lub współfinan-

 sowanych ze środków pomocowych krajowych i europejskich.

2. sporządzanie i przekazywanie właściwym adresatom, zlecanych do realizacji lub wynikających

 z zakresu działania Wydziału, określonych informacji księgowo-finansowych i ekonomicznych,

3. dokonywanie – prowadzonych przez Wydział- rozliczeń finansowych,

4. prowadzenie spraw dotyczących wynagrodzeń i obsługi funduszu płac, a także rozliczeń podatku

 dochodowego od osób fizycznych i składek z tytułu ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego,

5. sporządzenie – obowiązujących jednostkę Urząd Miejski w Radomiu- sprawozdawczości budże-

 towej i finansowej, w zakresie i na podstawie- prowadzonych przez Wydział- ksiąg rachunkowych

tej jednostki,

6. nadzorowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości jednostki, wykonywanych przez po-

 szczególne komórki organizacyjne Urzędu Miejskiego,

7. ustalanie zasad sporządzania, przyjmowania, obiegu i przechowywania oraz kontroli dokumentów

 księgowych,

8. wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wyko-

 nywania budżetu (planu finansowego Urzędu Miejskiego),

9. opiniowanie w zakresie przyjętych rozliczeń finansowych – przekazywanych w tym celu,

 Wydziałowi – projektów umów planowanych do zawarcia, a dotyczących zadań realizowanych

 przez Urząd Miejski,

10. prowadzenie obsługi kasowej Urzędu Miejskiego oraz zapewnienie ochrony wartości pienię-

 żnych w tym zakresie,

11. terminowe regulowanie zobowiązań, ujętych w prowadzonej przez Urząd Miejski ewidencji

 księgowej, zgodnie z umowami i planem finansowym Urzędu w ramach obowiązującego budżetu

 Miasta (planu finansowego jednostki),

12. prowadzenie spraw związanych z windykacją nieuiszczonych w terminie – przez kontrahentów

 jednostki – należności budżetowych, za wyjątkiem podatków i opłat lokalnych oraz skarbowych,

 a także współuczesniczenie w dochodzeniu roszczeń spornych w tym zakresie,

13. analizowanie – na podstawie posiadanej dokumentacji i ewidencji księgowej – stopnia

 faktycznego wykorzystania oraz zaangażowania środków z budżetu miasta, przeznaczonych na

 wydatki budżetowe, a będących w dyspozycji Urzędu Miejskiego,

14. opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Prezydenta dotyczących

 prowadzenia rachunkowości Urzędu Miejskiego,

15. współpraca z Regionalną Izba Obrachunkową oraz Izbami i Urzędami Skarbowymi, a także

 innymi jednostkami prowadzącymi kontrolę Urzędu, w zakresie działania Wydziału.

Data publikacji 11.02.2011

Data modyfikacji 01.03.2019
Rejestr zmian
Autor : Ryszarda Kitowska

Osoba publikująca: Ryszarda Kitowska
Kancelaria Prezydenta

Statystyka strony: 11898 wizyt