symbol GKL
Wydział Gospodarki Komunalnej i Lokalowej
dyrektor Łukasz Kasprzycki
ul. Żeromskiego 53, pok. 108
tel 48 36 20 830
e-mail: gkl@umradom.pl
Do zadań Wydziału należy:
1. koordynowanie i prowadzenie spraw związanych z gospodarką lokalową Gminy Miasta
Radomia (sprawy związane z gminnym zasobem mieszkaniowym i zasobem lokali użytkowych),
2. prowadzenie spraw związanych z reprezentowaniem Gminy Miasta Radomia jako
współwłaściciela nieruchomości i właściciela lokali mieszkalnych we wspólnotach
mieszkaniowych w zakresie przekraczającym pełnomocnictwo udzielone Dyrektorowi
Miejskiego Zarządu Lokalami,
3. wypłata odszkodowań na rzecz spółdzielni mieszkaniowych, prywatnych właścicieli z tytułu
niedostarczenia lokali socjalnych osobom posiadającym wyroki eksmisyjne,
4. prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem targowisk miejskich oraz dzierżawą
terenów miejskich pod słupy ogłoszeniowe,
5. prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem drzew i krzewów na terenie miasta, z
wyłączeniem pasów drogowych i terenów utrzymywanych przez Zakład Usług Komunalnych,
oraz spraw związanych z uzyskiwaniem pozwoleń na wycinkę drzew i krzewów z terenów
stanowiących własność Gminy Miasta Radomia, miasta na prawach powiatu - Radom oraz
Skarbu Państwa,
6. współpraca z ZUK w zakresie utrzymania parków i skwerów miejskich, miejskich placów
zabaw, boisk i skate - parków oraz wykonywanie prac remontowych infrastruktury miejskiej,
realizacji różnych prac porządkowych dot. terenów gminnych (miasta na prawach powiatuRadom oraz Skarbu Państwa) w przypadku interwencji mieszkańców, Straży Miejskiej oraz
wynikłych w trakcie przeprowadzanych wizji w terenie,
7. nadzór nad zabezpieczeniem nieruchomości w tym rozbiórki budynków wyłączonych
z eksploatacji we współpracy z ZUK lub innymi podmiotami,
8. prowadzenie zadań w zakresie bieżącego utrzymania nieruchomości zabudowanych budynkami
lub budowlami stanowiącymi własność Skarbu Państwa, Gminy Miasta Radomia, miasta na
prawach powiatu – Radom, związanego z zapewnieniem kontroli technicznych, okresowych
przeglądów zgodnie z przepisami wynikającymi z Prawa budowlanego, jak również
prowadzenie obowiązującej dokumentacji technicznej, w tym książek obiektu budowlanego,
9. nadzór dotyczący bieżącego wykonywania zadań związany z funkcjonowaniem Zakładu Usług
Komunalnych, Cmentarza Komunalnego i Miejskiego Zarządu Lokalami,
10. obsługa porozumienia zawartego z RTBS „Administrator” sp. z o.o. w zakresie windykacji
należności czynszowych Gminy przez spółkę, w ramach istniejącego porozumienia,
11. prowadzenie spraw związanych z: wydawaniem decyzji administracyjnych dot. naliczenia opłat
adiacenckich z tytułu wybudowania urządzeń infrastruktury technicznej oraz z tytułu podziału
nieruchomości, wydawaniem decyzji administracyjnych dot. opłaty planistycznej, z tytułu wzrostu
wartości nieruchomości w związku ze zmianą lub uchwaleniem miejscowego planu
zagospodarowania przestrzennego,
12. opłata za usługi wodne w zakresie odprowadzania wód opadowych do cieków naturalnych,
13. ewidencja i nadzór nad środkami trwałymi Gminy Miasta Radomia stanowiącymi infrastrukturę
techniczną podziemną w szczególności sieci komunalne oraz urządzenia wodne, wodociągowo -
kanalizacyjne i hydrofornie,
14. Udzielanie zgód na dysponowanie nieruchomościami Gminy miasta Radomia, miasta na
prawach powiatu oraz Skarbu Państwa w celach inwestycyjnych,
15. Ustanawianie służebności przesyłu na rzecz przedsiębiorców przesyłowych na gruntach Gminy
miasta Radomia, miasta na prawach powiatu-Radom, Skarbu Państwa oraz prawa użytkowania
w zakresie urządzeń, przyłączy i infrastruktury technicznej,
16. wydawanie zezwoleń i zgód na zajecie nieruchomości Gminy miasta Radomia i miasta na
prawach powiatu Radom z tytułu handlu sezonowego, realizowanych imprez itp.
17. tworzenie planu wykorzystania zasobu nieruchomości w zakresie zadań realizowanych w Wydziale.
18. prowadzenie ewidencji składników mienia gminnego i powiatowego stanowiącego
własność Gminy Miasta Radomia.