Urząd Miejski w Radomiu

Aktualnie znajdujesz się na:

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Uchwała nr 118/2007 w sprawie: udzielenia pomocy de minimis w formie zwolnienia z podatku od nieruchomości


Uchwała nr 118/2007 Druk nr 86

Rady Miejskiej w Radomiu

z dnia 21.05.2007r.

w sprawie: udzielenia pomocy de minimis w formie zwolnienia z podatku od nieruchomości

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 ustawy z dn. 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym /tekst jednolity Dz. U. 2001r nr 142, poz. 1591 z późn. zm. / oraz art. 7 ust. 3 ustawy z dn. 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych1) /t. j. Dz. U. z 2006r Nr 121 poz. 844 ze zmianami / w związku z ustawą z dn. 30.04.2004r o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej 1) /Dz. U. nr 123poz 1291 ze zm. / uchwala się co następuje:

§ 1

Zwolnienie z podatku od nieruchomości udzielane na podstawie niniejszej uchwały jest pomocą de minimis zwaną dalej „pomocą” udzielaną na warunkach określonych w Rozporządzeniu Komisji (WE) nr 1998/2006 z 15 grudnia 2006r w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu do pomocy de minimis /Dz. Urz. UE L 379/5 z 28.12.2006r/ oraz niniejszą uchwałą

§ 2

1. Zwalnia się z podatku od nieruchomości grunty, budynki, budowle lub ich części będące nową inwestycją i stanowiące własność lub znajdujące się w użytkowaniu wieczystym przedsiębiorcy, który:

1/ po raz pierwszy na terenie Radomia zrealizuje nową inwestycję z wyłączeniem inwestycji przeznaczonej do działalności handlowej. Zwolnienie przysługuje przez okres 3 lat, lecz nie dłużej niż do 31.12.2013

2/ zrealizuje na terenia Radomia nową inwestycję, z wyłączeniem inwestycji przeznaczonej do działalności handlowej, pod warunkiem, że w wyniku tej inwestycji utworzono co najmniej 5 nowych miejsc pracy w przedsiębiorstwie podatnika.

2. Zwolnienie o którym mowa w ust 1 pkt 2 przysługuje na okres:

a/ 1 roku - jeśli w wyniku nowej inwestycji zakończonej do 31.12.2012r utworzono co najmniej 5 nowych miejsc pracy utrzymanych przez cały okres trwania zwolnienia;

b/ 2 lat - jeśli w wyniku nowej inwestycji zakończonej do 31.12.2011 r. utworzono co najmniej 15 nowych miejsc pracy utrzymanych przez cały okres trwania zwolnienia;

c/ 3 lat - jeśli w wyniku nowej inwestycji zakończonej do 31.12.2010 r. utworzono co najmniej 25 nowych miejsc pracy utrzymanych przez cały okres trwania zwolnienia;

d/ 4 lat - jeśli w wyniku nowej inwestycji zakończonej do 31.12.2009 r utworzono co najmniej 35 nowych miejsc pracy utrzymanych przez cały okres trwania zwolnienia;

e/ 5 lat - jeśli w wyniku nowej inwestycji zakończonej do do 31.12.2008 r. utworzono co najmniej 45 nowych miejsc pracy utrzymanych przez cały okres trwania zwolnienia,

3. Podatnik korzystający z pomocy nie może posiadać zaległości podatkowych wobec gminy miasta Radomia od dnia zgłoszenia zamiaru korzystania z pomocy do dnia wygaśnięcia prawa do zwolnienia określonego w § 6 ust 3.

4. Podatnik korzystający z pomocy przedkłada w wyznaczonych przepisami prawa podatkowego terminach deklaracje lub informacje podatkowe pozwalające ustalić prawidłowe podstawy opodatkowania i wysokość podatku.

5. Podatnik traci prawo do zwolnienia za cały okres, jeżeli nie utrzymał nowych miejsc pracy przez czas wskazany w § 2 ust 2.

§ 3.

Podatnik jest zobowiązany do zgłoszenia zamiaru korzystania z pomocy na warunkach określonych w § 2 uchwały do Prezydenta Miasta Radomia w formie pisemnej na druku stanowiącym załącznik nr 1 do uchwały.

§ 4

Ilekroć w uchwale jest mowa o:

1/ nowej inwestycji - należy przez to rozumieć inwestycję, która powoduje przyrost podstaw opodatkowania w podatku od nieruchomości związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej dla podatnika korzystającego ze zwolnienia na podstawie tej uchwały;

2/ tworzeniu nowych miejsc pracy - należy przez to rozumieć przyrost netto miejsc pracy w danym przedsiębiorstwie w przeliczeniu na osoby zatrudnione w pełnym wymiarze czasu pracy w porównaniu ze średnim zatrudnieniem z ostatnich pełnych 12 miesięcy poprzedzających miesiąc, w którym rozpoczęto realizację inwestycji, przy czym miejsca pracy uważa się za związane z nowa inwestycja, jeżeli zostały utworzone nie później niż w okresie 6 miesięcy od zakończenia inwestycji.

§ 5

Podatnik nabywa prawo do zwolnienia:

1/ wskazanego w § 2 ust 1 pkt 1 uchwały po zakończeniu nowej inwestycji z chwilą powstania obowiązku podatkowego w podatku od nieruchomości w związku z nową inwestycją, o ile zgłosił zamiar korzystania ze zwolnienia w sposób przewidziany w § 3 uchwały;

2/ wskazanego w § 2 ust 1 pkt 2 uchwały po zakończeniu nowej inwestycji z chwilą powstania obowiązku podatkowego w podatku od nieruchomości w związku z nową inwestycją, o ile zgłosił zamiar korzystania ze zwolnienia w sposób przewidziany w § 3 i utworzył nowe miejsca pracy, o których mowa w § 2 ust 1 pkt 2 uchwały.

§ 6

Prawo do zwolnienia z podatku wygasa:

1/ z końcem miesiąca, w którym upłynął wyznaczony uchwałą termin zwolnienia, zawarty w § 2 ust 1 i 2 lub

2/ z końcem miesiąca, poprzedzającego miesiąc, w którym osiągnięta została dopuszczalna wysokości pomocy de minimis w okresie wskazanym w art. 2 ust 2 rozporządzenia Komisji (WE) nr 1998/2006 z 15 grudnia 2006r w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu do pomocy de minimis lub

3/ z końcem miesiąca, w którym niespełnione zostały warunki określone w § 2 uchwały.

§ 7

Pomoc udzielana na podstawie tej uchwały jest monitorowana. Korzystający ze zwolnienia zobowiązany jest do składania organowi podatkowemu informacji na druku stanowiącym załącznik nr 2 do uchwały o wysokości otrzymanej pomocy publicznej oraz pomocy de minimis za okres wskazany w art. 2 ust 2 rozporządzenia Komisji

( W E ) nr 1998 / 2006 z 15 grudnia 2006 r w sprawie

stosowania art. 87 i 88 Traktatu do pomocy de minimis. Informacje składa się w następujących terminach:

1/ w dniu zgłoszenia zamiaru korzystania z pomocy de minimis dokonywanego na podstawie

§ 3 uchwały;

2/ w ciągu 30 dni od dnia otrzymania pomocy de minimis o ile podlega ona sumowaniu z pomocą de minimis otrzymaną na podstawie tej uchwały.

3/ do 15 stycznia roku następującego po zakończeniu danego roku podatkowego.

§ 8

Uchwała obowiązuje do 31.12.2013r.

§ 9

Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Radomia.

§ 10

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia. w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego

Przewodniczący Rady Miejskiej

Wojciech Skurkiewicz

………………………………….

/pieczęć firmowa zgłaszającego/ Załącznik nr 1

do uchwały nr 118/2007

Rady Miejskiej w Radomiu

z dn. 21.05.2007r.

Prezydent Miasta Radomia

Kilińskiego 30

26-600 Radom

Zgłaszam zamiar korzystania z pomocy de minimis w formie zwolnienia z podatku od nieruchomości na warunkach określonych uchwałą nr ………..Rady Miejskiej w Radomiu z dn……………...w sprawie udzielenia pomocy de minimis w formie zwolnienia z podatku od nieruchomości w okresie od ……...…….do……....… w

/miesiąc, rok/ /miesiąc ,rok/

związku z zamiarem rozpoczęcia od …………….......realizacji inwestycji polegającej na

/miesiąc, rok/

………………………………………………………………………………………………

Dane identyfikacyjne podatnika:

  1. Imię nazwisko lub nazwa firmy ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

  2. Adres siedziby firmy ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

  3. Adres do korespondencji ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

  4. Numer Identyfikacji Podatkowej /NIP/ …………………………………………………………………………………………

  5. REGON …………………………………………………………………………………………

  6. Numery telefonów kontaktowych …………………………………………………………………………………………

  1. Adres inwestycji: ……………………………………………………………………….

  1. Termin zakończenia inwestycji ………………………………………………………..

  1. Termin utworzenia nowych miejsc pracy……………………………………………….

……………………………………………………………..

/data i podpis zgłaszającego/

Załącznik nr 2

do uchwały nr 118/2007

……………………………………….. Rady Miejskiej w Radomiu

/pieczęć firmowa zgłaszającego/ z dn. 21.05.2007r.

Prezydent Miasta Radomia

Kilińskiego 30

26-600 Radom

Informacja o otrzymanej pomocy publicznej oraz pomocy de minimis

lp

Organ udzielający

dzień udzielenia

kwota pomocy

forma pomocy*)

 

pomocy

pomocy

w euro

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Razem

 

*) w przypadku pomocy de minimis niezbędne jest przedłożenie kopii

zaświadczenia o pomocy de minimis

……………...……….……………

/data i podpis pieczęć/

Metadane

Data publikacji : 22.05.2007
Obowiązuje od : 21.05.2007
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Radomiu
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Skarbnik Miasta - Krystyna Dadej
Osoba udostępniająca informację:
Agata Gierczak

Opcje strony

do góry