Uchwała nr 907
Druk nr 941
U C H W A Ł A N R 907/2006
Rady Miejskiej w Radomiu
z dnia 25.10.2006 roku
w sprawie utworzenia samorządowej instytucji kultury
pod nazwą Radomska Orkiestra Kameralna
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 9 lit. h ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 roku Nr 142, poz. 1591 z póź zm.), art. 9 ust. 1 i ust. 2, art. 11, art. 13 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 25 października 1991 roku o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz.U. z 2001 roku Nr 13 poz. 123 z póź. zm.) Rada Miejska w Radomiu uchwala co następuje:
§ 1
Z dniem 1 stycznia 2007 roku tworzy się samorządową instytucję kultury pod nazwą Radomska Orkiestra Kameralna i nadaje się jej statut, stanowiący załącznik do niniejszej Uchwały.
§ 2
Siedzibą Radomskiej Orkiestry Kameralnej jest miasto Radom.
§ 3
Przedmiotem działalności Orkiestry jest krzewienie muzyki polskiej i światowej poprzez organizowanie koncertów własnych, angażowanie artystów polskich i zagranicznych, prowadzenie edukacji muzycznej.
Szczegółowy zakres działalności oraz sposób uzyskiwania środków finansowych przez Radomską Orkiestrę Kameralną określa statut.
§ 4
Prezydent Miasta Radomia odda dla potrzeb Orkiestry na podstawie umowy użyczenia część nieruchomości przy ul. Żeromskiego 53 stanowiącej własność Gminy Miasta Radomia wraz z wyposażeniem.
§ 5
Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Radomia.
§ 6
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Tadeusz Henryk Derlatka
Załącznik do Uchwały Nr 907/2006
z dnia 25.10.2006r.
STATUT
RADOMSKIEJ ORKIESTRY KAMERALNEJ
ROZDZIAŁ I
Postanowienia ogólne
§ 1.
Radomska Orkiestra Kameralna z siedzibą w Radomiu zwana dalej „Orkiestrą” jest samorządową instytucją kultury powołaną niniejszą Uchwałą Rady Miejskiej w Radomiu.
§ 2.
Orkiestra działa w szczególności na podstawie:
Ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001 r. Dz.U. Nr 142, poz. 1591 z późn.zm.)
Ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (tekst jednolity z 2001 r. Dz.U. nr 13 poz. 123 z póżn.zm.)
Ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (DzU. Nr 249 poz. 2104
z późn. zm.)
Postanowień niniejszego statutu
§ 3.
Siedzibą Orkiestry jest miasto Radom.
Terenem działania Orkiestry jest miasto Radom. Orkiestra może również działać
na terenie województwa mazowieckiego, całej Polski, a także poza jej granicami.
Gmina Miasta Radomia jest Organizatorem Orkiestry.
§ 4.
Orkiestra podlega wpisowi do rejestru samorządowych instytucji kultury prowadzonego przez Organizatora.
Z chwilą wpisu do rejestru Orkiestra uzyskuje osobowość prawną.
§ 5.
Nadzór nad działalnością Orkiestry sprawuje Prezydent Miasta Radomia.
ROZDZIAŁ II
Cel, przedmiot i zakres działania Orkiestry
§ 6.
Celem Orkiestry jest upowszechnianie, rozwijanie i zaspakajanie potrzeb społeczeństwa w zakresie kultury muzycznej oraz umożliwienie aktywnego uczestnictwa w życiu kulturalnym.
§ 7.
Przedmiotem działalności Orkiestry jest krzewienie muzyki polskiej i światowej poprzez organizowanie koncertów własnych, angażowanie artystów polskich i zagranicznych, prowadzenie edukacji muzycznej.
§ 8.
Do podstawowych zadań Orkiestry należy:
Prowadzenie działalności koncertowej poprzez organizację koncertów, spektakli muzycznych, audycji i festiwali muzycznych oraz innych form prezentacji muzyki.
Edukacja muzyczna społeczeństwa, a w szczególności dzieci i młodzieży, poprzez organizację cyklicznych koncertów umuzykalniających.
Współpraca i współdziałanie ze szkołami artystycznymi oraz innymi instytucjami i podmiotami działającymi w zakresie kultury.
Tworzenie warunków dla rozwoju twórczości muzycznej i talentów twórczych.
Kształtowanie wzorów i nawyków aktywnego uczestnictwa w kulturze.
Prowadzenie współpracy kulturalnej z zagranicą, zwłaszcza z miastami partnerskimi.
Prowadzenie działalności wydawniczej związanej z utrwalaniem swojej działalności.
Dokumentowanie, gromadzenie i udostępnianie dorobku artystycznego Orkiestry.
§ 9.
Orkiestra może podejmować inne zadania dla zapewnienia jak najpełniejszej realizacji celu określonego w § 6 niniejszego statutu.
ROZDZIAŁ III
Organy zarządzające i doradcze Orkiestry
§ 10.
Orkiestrą kieruje Dyrektor Naczelny, pełniący równocześnie funkcję dyrektora artystycznego, który zarządza Orkiestrą i reprezentuje ją na zewnątrz.
Dyrektora powołuje i odwołuje Prezydent Miasta Radomia, zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie.
Dyrektor podlega Prezydentowi Miasta Radomia, przed którym jest odpowiedzialny za całokształt działalności Orkiestry.
§ 11.
Pozostałych pracowników Orkiestry zatrudnia i zwalnia Dyrektor Naczelny zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie.
§ 12.
Dyrektor i pracownicy Orkiestry powinni posiadać kwalifikacje odpowiednie do zajmowanych stanowisk i funkcji oraz otrzymywać wynagrodzenie zgodne z przepisami obowiązującymi w tym zakresie.
§ 13.
Organizację wewnętrzną Orkiestry określa Regulamin Organizacyjny nadany przez Dyrektora, po zasięgnięciu opinii Prezydenta Miasta Radomia oraz działających w niej organizacji związkowych i stowarzyszeń twórców.
§ 14.
Dyrektor może za zgodą Prezydenta Miasta powołać przy Orkiestrze Społeczną Radę Programową, jako organ doradczy. Skład i zasady jej działania określa Dyrektor w Regulaminie Społecznej Rady Programowej zaopiniowanym przez Prezydenta Miasta Radomia.
ROZDZIAŁ IV
Mienie i gospodarka finansowa
§ 15.
Orkiestra gospodaruje samodzielnie posiadanym mieniem oraz prowadzi samodzielną gospodarkę finansową w ramach posiadanych środków, na zasadach określonych w ustawie o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, o której mowa w § 2 niniejszego statutu, kierując się zasadami efektywności ich wykorzystania.
§ 16.
Podstawą gospodarki finansowej Orkiestry jest roczny plan działalności Orkiestry, zatwierdzony przez dyrektora z zachowaniem wysokości dotacji Organizatora, ustalonej corocznie w uchwale budżetowej. Plan działalności Orkiestry zawiera:
plan usług, plan przychodów i kosztów, oraz w miarę potrzeb plan remontów, konserwacji środków trwałych oraz plan inwestycji.Działalność Orkiestry jest finansowana z dotacji Organizatora, z przychodów własnych, ze środków otrzymywanych od osób fizycznych i prawnych oraz innych źródeł.
Orkiestra może pozyskiwać przychody z:
1/ działalności artystycznej,
2/ działalności gospodarczej,
3/ promocji firm na imprezach organizowanych przez Orkiestrę,
4/ usług reklamowych,
5/ sprzedaży wydawnictw,
6/ innych usług związanych z działalnością statutową.
§ 17.
Orkiestra może prowadzić dodatkowo działalność gospodarczą według zasad określonych w odrębnych przepisach, a środki uzyskane z tej działalności wykorzystywać na cele statutowe.
§ 18.
Oświadczenia woli w imieniu Orkiestry składa Dyrektor Naczelny
lub inna upoważniona przez niego osoba.W sprawach majątkowych wymagane jest współdziałanie dwóch osób: Dyrektora Naczelnego lub osoby przez niego upoważnionej oraz Głównego Księgowego.
ROZDZIAŁ V
Postanowienia końcowe
§ 19
Organizator może dokonać połączenia, podziału lub likwidacji Orkiestry po spełnieniu wymogów określonych w ustawie o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, o której mowa w § 2 niniejszego statutu.
§ 20
Wszelkie zmiany w statucie mogą być dokonane w trybie przewidzianym dla jego nadania.
§ 21
Orkiestra używa pieczęci podłużnej z nazwą w pełnym brzmieniu i adresem siedziby.
Nowelizacje lub dokumenty nowelizowane
-
Uchwała nr 345/2012 w sprawie dostosowania aktu o utworzeniu samorządowej instytucji kultury pod nazwą Radomska Orkiestra Kameralna do wymogów ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej
-
Uchwała nr 346/2012 w sprawie nadania Statutu samorządowej instytucji artystycznej pod nazwą Radomska Orkiestra Kameralna