Urząd Miejski w Radomiu

Aktualnie znajdujesz się na:

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Uchwała nr 758


Druk nr 786

U C H W A Ł A N R 758/ 2006

R A D Y M I E J S K I E J W R A D O M I U

z dnia 30.01.2006

w sprawie: przyjęcia sprawozdania z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku

wspólnej dla miasta Radomia i Powiatu Radomskiego

Na podstawie art.38b ust.3 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Tekst jednolity - Dz. U. z 2001r Nr 142 poz.1592 z późn. zm.) w związku z zawartym w dniu 18 lutego 2003r. Porozumieniem pomiędzy Prezydentem Miasta Radomia a Starostą Radomskim w sprawie utworzenia wspólnej komisji bezpieczeństwa i porządku dla miasta Radomia i Powiatu Radomskiego, Rada Miejska w Radomiu uchwala co następuje:

§ 1

Przyjmuje się sprawozdanie z działalności wspólnej dla miasta Radomia i Powiatu Radomskiego - Komisji Bezpieczeństwa i Porządku za 2005r., stanowiące załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.

Przewodniczący Rady Miejskiej

Tadeusz Henryk Derlatka

Załącznik do Uchwały nr 758/2006

Rady Miejskiej w Radomiu

z dnia 30.01.2006r.

SPRAWOZDANIE ZA 2005 ROK

Z DZIAŁALNOŚCI WSPÓLNEJ KOMISJI BEZPIECZEŃSTWA I PORZĄDKU

DLA MIASTA RADOMIA I POWIATU RADOMSKIEGO.

Na spotkaniu w dniu 27 stycznia 2005 roku Komisja Bezpieczeństwa i Porządku rozpoczęła pracę od omówienia i przyjęcia sprawozdania z realizacji zaplanowanych na 2004 rok zadań Komisji.

Następnie przyjęto Plan Pracy na 2005 rok z kwartalnym podziałem zadań.

Realizacja tego Planu przedstawia się następująco:

Zadania I kwartału :

1. W budżecie miasta Radomia w 2005 roku na realizację zadań związanych z bezpieczeństwem obywateli i ochroną porządku publicznego zabezpieczone zostały środki w wysokości 343 500 złotych na Policję (250 000 złotych na funkcjonowanie Policyjnej Izby Zatrzymań do Wytrzeźwienia , 165 000 złotych na zakup trzech radiowozów i 28500 złotych na zakup czterech alkotestów) , 444 000 złotych dla Państwowej Straży Pożarnej (418000 złotych na zakup dwóch samochodów : średniego gaśniczego i operacyjnego wraz z wyposażeniem do gaszenia pożaru ,20 000 złotych na instalację telefonu alarmowego nr 112 i 6000 złotych na zakup sztandaru PSP) oraz 2 876 929 dla Straży Miejskiej ( 2 756 929 złotych na bieżące utrzymanie i 120 000 złotych na zakup fotoradaru). W budżecie Powiatu Radomskiego zabezpieczono kwotę 24 tysięcy złotych z przeznaczeniem na zorganizowanie przez Policję konkursów o tematyce bezpieczeństwa w szkołach pt. : „ Czuję się bezpiecznie” i „ Bezpieczny Powiat „ oraz 50 000 złotych na potrzeby organizacji Centrum Powiadamiania Ratunkowego i Centrum Zarządzania Kryzysowego. Budżet miasta Radomia i Powiatu Radomskiego w 2005 roku na w/w zadania został zrealizowany w całości.

2. W celu zapewnienia bezpieczeństwa na imprezach masowych o podwyższonym ryzyku, został powołany przez Prezydenta „Zespół Operacyjny”. W skład w/w zespołu wchodzą przedstawiciele Policji, Straży Miejskiej, Przewodniczący Komisji Bezpieczeństwa oraz w zależności od potrzeb: Prokurator Rejonowy i Prezes Sądu Rejonowego. Zadaniem Zespołu jest określenie zagrożeń związanych z organizacją imprez masowych o podwyższonym ryzyku i sposobów eliminacji tych zagrożeń.

Zadania II kwartału :

1. Komendant Straży Miejskiej w Radomiu omówił zagadnienia związane z porządkami i czystością na terenie miasta. Został zobowiązany do bezwzględnego egzekwowania czystości i porządku od właścicieli posesji, miejsc targowych itp.

2. Komendant Miejski Policji przedstawił najbardziej zagrożone pod względem przestępczości miejsca w Radomiu i Powiecie Radomskim oraz przedstawił sposoby ich eliminacji. Do najbardziej zagrożonych miejsc w mieście należy: Plac Jagieloński, ul. Malczewskiego oraz ul. Witolda. Natomiast w Powiecie Radomskim: Przytyk- zapora wodna i Jednia Letnisko - Zalew Siczki. Rozliczenie pracy Policji następuje według kryterium oceny społecznej, w skład której wchodzi: ilość patroli, ilość mandatów karnych porządkowych oraz skuteczność działania. Według statystyk zmniejszyła się dynamika przestępstw do 77,9% na terenie działania Komisariatu I Policji i 91,6 na terenie działania II Komisariatu Policji. W rankingu gmin najbezpieczniejsza jest Jastrzębia a najbardziej zagrożona pod względem przestępczości jest Przytyk ( ze względu na funkcjonujący zalew w Domaniowie). By obniżyć dynamikę przestępczości w gminie Przytyk (115%) z dniem 1.06.2005r. uruchomiono Posterunek Wodny Policji nad zalewem w Domaniowie.

3. Do zabezpieczenia imprezy Air Show powołany został sztab, który wzorem lat ubiegłych sprawował nadzór nad wszystkimi służbami odpowiedzialnymi za organizację tego przedsięwzięcia. Do jego zadań, oprócz zapewnienia bezpieczeństwa wszystkim uczestnikom, należał nadzór nad : organizacją miejsc parkingowych, dróg przejazdowych, punktów udzielania pierwszej pomocy, punktów informacyjnych itp.

Prezydent zapewnił pomoc w organizacji zabezpieczenia Air Show przy współpracy Oddziałów Prewencji z Warszawy oraz Szkoły Policji w Legionowie.

4. Dyrektor Wydziału Kryzysowego Urzędu Miejskiego w Radomiu przedstawił zasady postępowania w przypadku zagrożenia terroryzmem i zasady szkoleń młodzieży. Działania takie przyniosły rezultaty w postaci wyeliminowania fikcyjnych zgłoszeń o podłożeniu ładunków wybuchowych w szkołach i innych instytucjach. Komendant Straży Pożarnej poinformował o edukacji społeczeństwa i młodzieży w zakresie zagrożeń pożarowych i zagrożeń przemysłowych.

5. Omówiono zasady zabezpieczenia czasu wolnego młodzieży w okresie wakacji. Na ten cel Gmina Miasta Radomia przekazała 214 tys. złotych na kolonie dla ZHP i 117 tys. zł dla TPD na kolonie i obozy. Powiat Radomski w ramach sprawowanego nadzoru nad działalnością samorządów zrealizował szereg przedsięwzięć edukacyjnych. Między innymi opracował instrukcję na temat zagrożenia terrorystycznego, w szkołach przeprowadzono szereg konkursów oraz szkoleń w zakresie udzielania pierwszej pomocy przedlekarskiej.

Zadania III kwartału:

1. Omówiono problemy udzielania pierwszej pomocy przedlekarskiej. Generalnie użytkownicy dróg nie są przeszkoleni w tym zakresie. W celu polepszenia tego stanu rzeczy zgłoszono propozycje wprowadzenia obligatoryjnych zajęć udzielenia pomocy do Ośrodków Nauki Jazdy oraz szkół, które prowadziłyby Ośrodki Medyczne. Obecnie przeszkolone są tylko służby porządkowe, tj.: Policja, Straż Miejska oraz Zespół Ratownictwa Drogowego i Medycznego Straży Pożarnej.

2. Stan oświetlenia miejsc o szczególnym zagrożeniu przestępczością (parki i ulice) są w mieście Radomiu na dobrym poziomie. W miarę posiadanych środków finansowych w dalszym ciągu będą prowadzone działania prowadzące do poprawy stanu oświetlenia. W 2005 roku zainstalowano 33 punkty świetlne na sumę 100 tys. zł oraz zrealizowano oświetlenie na ulicy Głównej i Kłosowej.

3. W mieście Radomiu są wypracowane podstawowe zasady i procedury postępowania wobec osób stosujących przemoc w rodzinie. Głównymi podmiotami realizującymi te zadania to MOPS, Policja , Ośrodek Interwencji Kryzysowej oraz Sąd Rodzinny i Nieletnich. MOPS zatrudnia 100 pracowników socjalnych, którzy obsługują wydzielone rejony służbowe. Na ich terenie świadczą pomoc osobom i rodzinom potrzebującym. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości pracownicy socjalni informują Policję, która realizuje działania w ramach tzw. „Niebieskiej Karty”. Głównym zadaniem jest ochrona praw matki z dziećmi i zapewnienie ochrony dzieciom z rodzin patologicznych.

4. W 2005 roku w mieście Radomiu i na terenie Powiatu Radomskiego nie zanotowano przypadku wystąpienia BSE. Na terenie powiatu zarejestrowanych jest 97 podmiotów zajmujących się produkcją środków ubocznych oraz 15 zakładów technicznych. Ogółem poddano badaniom 887 sztuk bydła i utylizowano 167 ton materiałów szczególnego ryzyka. Nie ma zagrożenia sanitarnego dla wody pitnej w Radomiu. Woda jest bardzo czysta i tylko dwa razy w roku jest chlorowana. Zbieranie zwłok padłych zwierząt domowych w Radomiu to zadanie własne gminy. Podpisano umowę z Radomskim Towarzystwem Opieki nad Zwierzętami, które zajmuje się zbieraniem zwłok. Do 15 września 2005 roku utylizacji poddano 466 sztuk zwierząt.

5.Stowarzyszenie „Bezpieczne Miasto” kontynuuje prowadzone programy społeczne w zakresie bezpieczeństwa. W dalszym ciągu rozbudowywuje monitoring miejski - 18 kamer (w 2005 roku zamontowano 3 nowe kamery). Ponadto kontynuuje prowadzenie kursów „Samoobrony Kobiet” - 16 edycja oraz wprowadziło do realizacji nowy program „Bezpieczny i Racjonalny Ruch Drogowy”. Zadaniem tego programu jest poprawa bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

Zadania IV kwartału:

1. W 2005 roku w mieście Radomiu i na terenie Powiatu Radomskiego nie zanotowano przypadków włamań do obiektów sakralnych i obiektów muzealnych. Obiekty sakralne nie posiadają profesjonalnych zabezpieczeń przed kradzieżami i zabezpieczeń ppoż. W tym celu ma odbyć się spotkanie z proboszczami poszczególnych parafii , którego celem będzie dokonanie spisu przedmiotów podlegających szczególnej ochronie oraz odpowiednie zabezpieczenie obiektów.

2. Omówiono założenia i realizację programu „Zapobieganie niedostosowaniu społecznemu wśród dzieci i młodzieży”. Urząd Miejski w Radomiu na współpracę kulturalną, sportową, stowarzyszenia, związki kościelne i świetlice socjoterapeutyczne przekazał łącznie 558 545 zł. Powiat Radomski wprowadził do realizacji program „Bezpieczny Powiat”, w ramach którego organizowane są konkursy z nagrodami w szkołach dotyczących bezpieczeństwa i porządku

3.W 2005 roku ogółem przeprowadzono 20 postępowań w sprawie o wydalenie w stosunku do cudzoziemców. Ponadto Komendant Miejski Policji wydał 10 decyzji zobowiązujących cudzoziemców do opuszczenia terytorium RP.

Komisja Bezpieczeństwa i Porządku wspólna dla miasta Radomia i Powiatu Radomskiego zrealizowała wszystkie punkty planu rocznego na 2005 r, zgodnie z projektem Powiatowego Programu Zapobiegania Przestępczości oraz Porządku Publicznego i Bezpieczeństwa Obywateli w Mieście i Powiecie Radomskim w latach 2004-2006. Uchwała Nr 480/2004 Rady Miejskiej w Radomiu z dnia 6.09.2004 rok.

Materiały źródłowe dotyczące wykonania poszczególnych zadań znajdują się w dokumentacji prowadzonej przez komórki organizacyjne Urzędu Miejskiego w Radomiu i Starostwa Powiatowego.

Metadane

Data publikacji : 02.02.2006
Obowiązuje od : 30.01.2006
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Radomiu
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Sekretarz Miasta
Osoba udostępniająca informację:
Agata Gierczak

Opcje strony

do góry