Uchwała nr 663
Druk Nr 669
Uchwała Nr 663/2005
Rady Miejskiej w Radomiu
z dnia 27.06.2005 r.
w sprawie : utworzenia Technikum Uzupełniającego w Radomiu ul. Sadkowska 19
Na podstawie art. 7 ust.1 pkt 8 oraz art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. h ustawy z dnia 8 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. nr. 142 poz 1591 z póź. zm.), art. 58 ust. 1 i 6
ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty ( Dz. U. tekst jednolity z 2004 r. Nr. 256
poz 2572 ) oraz art. 18 ust.3 pkt 2 ustawy o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15
poz 148 z póź. zm.) uchwala się co następuje:
§ 1
Z dniem 1.09.2005 r. tworzy się Technikum Uzupełniające na podbudowie Zasadniczej Szkoły Zawodowej w Radomiu ul. Sadkowska 19 , zwane dalej „Szkołą”, której nadaje się akt założycielski stanowiący załącznik Nr 1 do uchwały.
§ 2
Z dniem 1.09.2005 r. Szkołę włącza się w skład Zespołu Szkół Elektronicznych w Radomiu ul. Sadkowska19
§ 3
Szkole nadaje się statut stanowiący załącznik Nr 2 do niniejszej uchwały.
§ 4
Szkoła będzie prowadzić gospodarkę finansową na zasadach określonych dla jednostek
budżetowych.
§ 5
Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta.
§ 6
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Tadeusz Derlatka
Załącznik nr.1
do Uchwały Rady Miejskiej w Radomiu
Nr 663/2005 z dnia 27.06.2005r.
AKT ZAŁOŻYCIELSKI
Na podstawie art. 7 ust.1 pkt 8 oraz art. 18 ust. 2 pkt 9 lit h ustawy
z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz 1591 z póź. zm., art. 58 ust 1 i 6 ustawy o systemie oświaty ( Dz. U. z 2004 r. Nr 256 poz 2572 ) oraz Uchwały Nr 663/2005 Rady Miejskiej w Radomiu
z dnia 27.06.2005r. w sprawie utworzenia Technikum Uzupełniającego na podbudowie programowej zasadniczej szkoły zawodowej w Radomiu ul. Sadkowska 19
z a k ł a d a s i ę
z dniem 1 września 2005 r.
szkołę na podbudowie zasadniczej szkoły zawodowej o nazwie
TECHNIKUM UZUPEŁNIAJACE
o 3 letnim okresie nauczania
z siedzibą w Radomiu przy ul. Sadkowskiej 19
Załącznik Nr 2
do Uchwały Rady Miejskiej Nr 663/2005
z dnia 27.06.2005r.
Statut Technikum Uzupełniającego
§ 1
1. Technikum Uzupełniające
wchodzące w skład Zespołu Szkół Elektronicznych zwane dalej „Technikum Uzupełniającym”, ma swoją siedzibę w Radomiu przy ul. Sadkowskiej 19
2. Organem prowadzącym jest Gmina Miasta Radomia.
3.Organem nadzorującym jest Mazowiecki Kurator Oświaty.
4. Nazwa Technikum Uzupełniającego wchodzącego w skład Zespołu Szkół składa się
z nazwy zespołu i nazwy technikum uzupełniającego
5. Nazwa Technikum Uzupełniającego używana jest w pełnym brzmieniu.
Na pieczęciach może być używany skrót nazwy.
§ 2
Cele i zadania Technikum Uzupełniającego
1. Cele i zadania Technikum Uzupełniającego:
Zapewnia uczniom możliwość zdobycia zawodu, pełnego rozwoju umysłowego, emocjonalnego i fizycznego w zgodzie z ich potrzebami i możliwościami,
Umożliwia zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania świadectwa dojrzałości,
Umożliwia absolwentom dokonania świadomego wyboru dalszego kierunku kształcenia lub wykonywania zawodu,
Ponadto Technikum Uzupełniające zapewnia:
dochodzenie do zrozumienia, a nie tylko pamięciowego opanowania przekazywanych treści,
rozwijanie zdolności dostrzegania różnego rodzaju związków i zależności ( przyczynowo-skutkowych, funkcjonalnych, czasowych, przestrzennych itp. ),
traktowanie wiadomości przedmiotowych, stanowiących wartość poznawczą samą w sobie, w sposób integralny, prowadzący do lepszego zrozumienia świata, ludzi i siebie,
poszanowanie zasad rozwoju osobowego i życia społecznego,
zdobywanie umiejętności planowania, organizowania i oceniania własnej nauki, przyjmowania za nią odpowiedzialności,
zdobywanie umiejętności skutecznego porozumiewania się w różnych sytuacjach, prezentacji własnego punktu widzenia i uwzględniania poglądów innych ludzi, poprawnego posługiwania się językiem ojczystym,
zdobywanie umiejętności efektywnego współdziałania w zespole, budowania więzi międzyludzkich, podejmowania indywidualnych i grupowych decyzji, skutecznego działania na gruncie zachowania obowiązujących norm,
zdobywanie umiejętności rozwiązywania problemów w twórczy sposób, poszukiwania porządkowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł, efektywnego posługiwania się technologiami informacyjnymi i komunikacyjnymi,
zdobywanie umiejętności odnoszenia do praktyki zdobytej wiedzy oraz tworzenia potrzebnych doświadczeń i nawyków,
rozwijanie sprawności umysłowych oraz osobistych zainteresowań.
Szkoła kształtuje środowisko wychowawcze, sprzyjające realizowaniu celów i zasad zawartych w Programie Wychowawczym, sprawuje opiekę nad uczniami odpowiednio do ich potrzeb i możliwości szkoły, udziela uczniom podstawowej pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
2. Program wychowawczy Technikum Uzupełniającego i program profilaktyki,
dostosowany do potrzeb rozwojowych uczniów oraz potrzeb środowiska,
uchwalany przez radę pedagogiczną, po zasięgnięciu opinii rady rodziców
i samorządu uczniowskiego , określa dyrektor Technikum Uzupełniającego.
3.Obowiązujące w Technikum Uzupełniającym programy nauczania, program wychowawczy i program profilaktyki powinny stanowić spójną całość.
4.Technikum Uzupełniające kształci w następujących kierunkach:
technik urządzeń audiowizualnych
5.Sposób wykonywania zadań Technikum Uzupełniającego, z uwzględnieniem wspomagania ucznia w jego wszechstronnym rozwoju i tworzenia pozytywnie oddziaływującego środowiska wychowawczego, określa dyrektor Technikum.
6.Zadania nauczycieli i innych pracowników Technikum Uzupełniającego, a także zespołów nauczycielskich, w tym zespołów wychowawczych, zespołów przedmiotowych lub innych zespołów problemowo-zadaniowych utworzonych przez dyrektora Technikum Uzupełniającego określa dyrektor szkoły.
Zasady wewnątrzszkolnego systemu oceniania uczniów.
Wewnatrzszkolny system oceniania pełni funkcje informacyjną, motywującą i wspomagającą polegającą na dostarczaniu informacji o postępach ucznia. Ocenianie wewnątrzszkone osiągnięć edukacyjnych ucznia polega na rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności w stosunku do wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej i realizowanych w szkole programów nauczania, uwzględniających podstawę programową oraz formułowaniu oceny. Ocenianie wewnątrzszkolne ma na celu: poinformowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i postępach w tym zakresie, pomoc uczniowi w samodzielnym planowaniu jego rozwoju, motywowanie ucznia do dalszej pracy, dostarczanie rodzicom i nauczycielom bieżącej informacji o postępach, trudnościach w uczeniu się oraz specjalnych uzdolnieniach ucznia, umożliwienie nauczycielom doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno - wychowawczej.
Wymagania edukacyjne:
Stopień celujący - otrzymuje uczeń, który posiadł wiedzę i umiejętności znacznie wykraczające poza program nauczania przedmiotu w danej klasie, samodzielnie i twórczo rozwija własne uzdolnienia oraz biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami w rozwiązywaniu problemów teoretycznych lub praktycznych, proponuje nietypowe rozwiązania, rozwiązuje także zadania wykraczające poza program nauczania.
Stopień bardzo dobry otrzymuje uczeń który opanował pełny zakres wiedzy i umiejętności określonych programem nauczania, sprawnie posługuje się zdobytymi wiadomościami, rozwiązuje samodzielnie problemy teoretyczne i praktyczne, potrafi zastosować posiadaną wiedzę do rozwiązania zadań i problemów w nowych sytuacjach.
Stopień dobry - otrzymuje uczeń, który nie opanował w pełni wiadomości określonych programem nauczania, ale opanował je na poziomie przekraczającym wymagania zawarte w podstawach programowych oraz poprawnie stosuje wiadomości, rozwiązuje typowe zadania teoretyczne i praktyczne.
Stopień dostateczny - otrzymuje uczeń który, opanował wiadomości umiejętności na poziomie nie przekraczającym wymagań zawartych w podstawie programowej oraz rozwiązuje zadania teoretyczne i praktyczne typowe o średnim stopniu trudności.
Stopień dopuszczający otrzymuje uczeń, który ma braki w opanowaniu podstaw programowych, ale braki te nie przekreślają możliwości uzyskania przez ucznia podstawowej wiedzy z danego przedmiotu w ciągu dalszej nauki oraz rozwiązuje zadania teoretyczne i praktyczne typowe przy pomocy nauczyciela.
Stopień niedosteteczny otrzymuje uczeń, który nie opanował wiadomości i umiejętności określonych w podstawie programowej przedmiotu, a braki w wiadomościach i umiejętnościach uniemożliwiają dalsze zdobywanie wiedzy z tego przedmiotu oraz nie jest w stanie rozwiązać zadań o elementarnym stopniu trudności nawet z pomocą nauczyciela.
Bieżące ocenianie odbywa się według sposobów i norm zawartych w przedmiotowych systemach oceniania.
Zasady sprawdzania osiągnięć edukacyjnych, obniżania wymagań edukacyjnych, zwalniania uczniów z zajęć wychowania fizycznego oraz sposoby powiadamiania uczniów i rodziców o efektach pracy uczniów, zasady ustalania ocen z zachowania zostaną opracowane przez dyrektora szkoły.
Zasady przeprowadzania egzaminów poprawkowych, sprawdzających i klasyfikacyjnych określają odrębne przepisy.
8.Technikum Uzupełniające może prowadzić działalność innowacyjną
i eksperymentalną, zgodnie z odrębnymi przepisami.
9.Zajęcia dodatkowe dla uczniów Technikum Uzupełniającego,
z uwzględnieniem ich potrzeb rozwojowych, prowadzone są w zależności
od potrzeb i możliwości w tym zakresie.
10.Technikum Uzupełniające zapewnia opiekę i pomoc uczniom, którym z przyczyn rozwojowych, rodzinnych lub losowych potrzebna jest pomoc i wsparcie, w tym pomoc materialna, w miarę posiadanych środków.
11. Wewnątrzszkolny system doradztwa, zasady współdziałania Technikum
Uzupełniającego z instytucjami świadczącymi poradnictwo i specjalistyczną
pomoc uczniom, słuchaczom i rodzicom, a także formy współdziałania
z rodzicami określa dyrektor szkoły.
§ 3
Organy Technikum Uzupełniającego
1. Organami Technikum Uzupełniającego są:
dyrektor
rada pedagogiczna
samorząd uczniowski
rada szkoły lub rada rodziców jeżeli zostały utworzone.
Ad. a. Kompetencje dyrektora szkoły:
kieruje działalnością szkoły oraz reprezentuje ją na zewnątrz,
sprawuje nadzór pedagogiczny nad nauczycielami zatrudnionymi w szkole,
sprawuje opiekę nad uczniami oraz stwarza warunki harmonijnego ich rozwoju,
realizuje uchwały rady pedagogicznej, podjęte w ramach ich kompetencji stanowiących,
dysponuje środkami określonymi w planie finansowym szkoły zaopiniowanym przez radę pedagogiczną i ponosi odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie, a także może organizować administracyjną, finansową i gospodarczą obsługę szkoły,
wykonuje inne zadania wynikające z przepisów szczegółowych,
współdziała ze szkołami wyższymi, oraz zakładami kształcenia nauczycieli w organizacji praktyk pedagogicznych, odpowiada za właściwą organizację i przebieg egzaminów przeprowadzanych w szkole,
może w drodze decyzji, skreślić ucznia z listy uczniów zgodnie z odrębnymi przepisami. Skreślenie następuje na podstawie uchwały rady pedagogicznej, po zasięgnięciu opinii samorządu uczniowskiego lub rady słuchaczy,
jest kierownikiem zakładu dla nauczycieli zatrudnionych w szkole i pracowników nie będących nauczycielami,
w wykonywaniu swoich zadań współpracuje z radą szkoły , radą pedagogiczną i samorządem uczniowskim lub radą słuchaczy,
wstrzymuje wykonanie uchwał niezgodnych z przepisami prawa, o wstrzymaniu wykonania uchwały dyrektor niezwłocznie zawiadamia organ prowadzący szkołę oraz organ sprawujący nadzór pedagogiczny,
w przypadku nieobecności dyrektora szkoły zastępuje go wicedyrektor.
Ad. b. Kompetencje rady pedagogicznej:
Kompetencje stanowiące:
zatwierdzanie planów pracy szkoły po zaopiniowaniu przez radę szkoły,
podejmowanie uchwał w sprawie wyników klasyfikacji i promocji uczniów,
podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych w szkole, po zaopiniowaniu przez radę szkoły,
ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli szkoły,
podejmowanie uchwał w sprawach skreślenia z listy uczniów,
Kompetencje opiniujące:
opiniuje organizację pracy szkoły, w tym tygodniowy rozkład zajęć lekcyjnych,
opiniuje projekt planu finansowego szkoły,
opiniuje wnioski dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i innych wyróżnień,
opiniuje propozycje dyrektora w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego.
Rada pedagogiczna przygotowuje projekt zmian w statucie szkoły .
Rada pedagogiczna może wystąpić z wnioskiem o odwołanie nauczyciela
ze stanowiska dyrektora lub innego stanowiska kierowniczego w szkole.
Rada pedagogiczna ustala regulamin swojej działalności.
Ad. c. Samorząd Uczniowski
w szkole działa samorząd uczniowski będący społecznym organem szkoły,
samorząd uczniowski tworzą wszyscy uczniowie szkoły,
zasady wybierania i działania samorządu uczniowskiego określa regulamin samorządu uchwalony przez ogół uczniów w głosowaniu równym, tajnym i powszechnym, samorząd jest jedynym reprezentantem ogółu uczniów,
samorząd szkolny opiniuje wnioski dotyczące skreślenia ucznia z listy uczniów,
samorząd ma prawo do przedstawiania radzie pedagogicznej oraz dyrektorowi wniosków i opinii dotyczących wszystkich spraw związanych z działalnością szkoły, a w szczególności dotyczących podstawowych praw ucznia:
prawo do zapoznania się z programem nauczania , z jego treścią, celami i stawianymi wymaganiami,
prawo do jawnej i umotywowanej oceny postępów w nauce i zachowaniu,
prawo do organizacji życia szkolnego, umożliwiającego zachowanie właściwych proporcji między wysiłkiem szkolnym a możliwością zaspokajania własnych zainteresowań, prawo do redagowania i wydawania szkolnej gazety,
prawo organizowania działalności kulturalnej, sportowej i rozrywkowej zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnymi, w porozumieniu z dyrektorem szkoły,
samorząd ma prawo do wyboru nauczyciela pełniącego rolę opiekuna samorządu uczniowskiego,
Ad. d. Rada Rodziców
w szkole działa rada rodziców, stanowiąca reprezentację rodziców uczniów
zasady tworzenia rady rodziców uchwala ogół rodziców uczniów tej szkoły
rada rodziców uchwala regulamin swojej działalności, który nie może być sprzeczny ze statutem szkoły,
rada rodziców może występować do organu prowadzącego szkołę, organu sprawującego nadzór pedagogiczny, do dyrektora, rady pedagogicznej z wnioskami i opiniami dotyczącymi wszystkich spraw szkoły,
- rada rodziców może , w celu wspierania działalności statutowej szkoły gromadzić fundusze z dobrowolnych składek i innych źródeł, zasady wydatkowania funduszy określają odrębne przepisy.
2. Zasady współdziałania między organami szkoły oraz sposoby rozwiązywania
sporów.
wszystkie organy szkoły współpracują w duchu porozumienia, tolerancji i wzajemnego szacunku, umożliwiają swobodne działanie i podejmowanie decyzji w granicach swoich kompetencji,
rodzice i uczniowie przedstawiają wnioski i opinie organom szkoły poprzez swoje reprezentacje: radę rodziców, radę słuchaczy, samorząd uczniowski,
wnioski i opinie są rozpatrywane na najbliższych posiedzeniach plenarnych zainteresowanych organów, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach wymagających podjęcia szybkich decyzji w ciągu 7 dni,
wszystkie organy szkoły zobowiązane są do wzajemnego informowania się o podjętych lub planowanych działaniach i decyzjach w terminie 14 dni od daty ich podjęcia, w przypadku sytuacji konfliktowych, każdy z organów szkoły ma możliwość dochodzenia swoich racji:
w przypadku konfliktu rada pedagogiczna - samorząd uczniowski - stroną rozstrzygającą jest dyrektor szkoły,
w przypadku konfliktu rada pedagogiczna - dyrektor - stroną rozstrzygającą jest organ prowadzący szkołę,
w przypadku konfliktów personalnych pracowników szkoły mediatorem jest dyrektor, który zasięga opinii związków zawodowych.
§ 4
Organizacja Technikum Uzupełniającego
1. Podstawową jednostką organizacyjną Technikum Uzupełniającego jest oddział.
2. Liczba uczniów w oddziale Technikum Uzupełniającego powinna wynosić
nie mniej niż 35.
3. W uzasadnionych przypadkach, za zgodą organu prowadzącego Technikum
Uzupełniające, liczba uczniów w oddziale może być niższa od liczby określonej
w ust.2
4. Zajęcia edukacyjne w ramach kształcenia ogólnego, stanowiące realizację podstawy
programowej kształcenia ogólnego ustalonej dla Technikum Uzupełniającego
są organizowane w oddziałach . Nauczanie języków obcych może być realizowane
w zespołach międzyoddziałowych, liczących nie mniej niż 20 uczniów,
z uwzględnieniem poziomu ich umiejętności językowych.
5. Zajęcia edukacyjne w ramach kształcenia zawodowego, stanowiące realizację
podstaw programowych w poszczególnych zawodach, organizowane
są w oddziałach lub zespołach międzyoddziałowych albo międzyszkolnych
z uwzględnieniem warunków bezpieczeństwa, określonych odrębnymi przepisami.
Liczbę uczestników zajęć o których mowa, określa arkusz organizacyjny
Technikum Uzupełniającego.
6. Zajęcia edukacyjne w ramach kształcenia zawodowego mogą być prowadzone
na terenie innych jednostek organizacyjnych, w tym szkół wyższych,
Centrum Kształcenia Praktycznego, Centrum Kształcenia Ustawicznego.
7. Godzina lekcyjna trwa 45 minut; w uzasadnionych przypadkach w innym
wymiarze, nie dłuższym niż 60 minut, z zachowaniem ogólnego tygodniowego
czasu zajęć, ustalonego w tygodniowym rozkładzie zajęć.
8. Organizację pracowni szkolnych, w szczególności pracowni ćwiczeń praktycznych,
pracowni symulacyjnych oraz warsztatów szkolnych, określa dyrektor Technikum
Uzupełniającego.
9. Szczegółową organizację praktycznej nauki zawodu, z uwzględnieniem odrębnych
przepisów określi dyrektor Technikum Uzupełniającego.
10. Technikum Uzupełniające prowadzi bibliotekę szkolną. Szczegółową organizację
biblioteki i zadania nauczyciela bibliotekarza z uwzględnieniem zadań w zakresie:
udostępniania książek i innych źródeł informacji,
tworzenia warunków do poszukiwania, porządkowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł oraz efektywnego posługiwania się technologią informacyjną,
rozbudzania i rozwijania indywidualnych zainteresowań uczniów oraz wyrabiania i pogłębiania u uczniów nawyku czytania i uczenia się,
organizowania różnych działań rozwijających wrażliwość kulturową i społeczną,
określa regulamin pracy biblioteki, zatwierdzony przez radę pedagogiczną.
11.Zadania nauczyciela bibliotekarza, zasady współpracy biblioteki szkolnej
z uczniami, nauczycielami, rodzicami oraz innymi bibliotekami określa regulamin,
o którym mowa w ust. 10.
12. Szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym
określa arkusz organizacyjny Technikum Uzupełniającego opracowany przez
dyrektora z uwzględnieniem szkolnego planu nauczania w terminie
do 30 kwietnia każdego roku. Arkusz organizacyjny zatwierdzany jest przez organ
prowadzący Technikum Uzupełniające do dnia 30 maja danego roku.
13. W arkuszu organizacyjnym Technikum Uzupełniającego zamieszcza się
w szczególności:
liczbę pracowników Technikum Uzupełniającego, w tym wicedyrektorów i innych pracowników zajmujących stanowiska kierownicze,
liczbę godzin edukacyjnych,
liczbę godzin prowadzonych przez poszczególnych nauczycieli.
14. Dyrektor Technikum Uzupełniającego ustala tygodniowy rozkład zajęć
z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy ucznia.
§ 5
Nagrody i kary
1. Rodzaje nagród i kar stosowanych wobec uczniów, określa rada pedagogiczna w porozumieniu z samorządem uczniowskim i radą rodziców.
2.Skreślenia z listy uczniów dokonuje dyrektor szkoły w trybie decyzji administracyjnej, na podstawie uchwały rady pedagogicznej i po zasięgnięciu opinii samorządu uczniowskiego.
Uczeń może być skreślony z listy za:
udowodnione przestępstwo o charakterze chuligańskim: rozboje, kradzież itp.
zachowanie nie licujące z godnością ucznia, w tym znęcanie się nad młodszymi i rówieśnikami,
wejście w kolizję z prawem,
spożywania alkoholu, narkotyków,
rozprowadzania narkotyków na terenie szkoły,
spowodowania fałszywego alarmu bombowego
stworzenia zagrożenia życia lub zdrowia uczniów lub pracowników szkoły.
Karę skreślenia z listy uczniów stosuje się gdy wyczerpano wszystkie inne metody oddziałujące na ucznia.
Od decyzji o wymierzeniu kary uczeń może odwołać się do: Mazowieckiego Kuratora Oświaty za pośrednictwem dyrektora szkoły w terminie 14 dni.
3.Warunki pobytu ucznia w Technikum Uzupełniającym zapewniające mu bezpieczeństwo i ochronę przed przejawami patologii społecznej określi dyrektor szkoły.
§ 6
Zasady rekrutacji
1. Szczegółowe zasady rekrutacji do Technikum Uzupełniającego określa Rada Pedagogiczna na podstawie odrębnych przepisów.
§ 7
Prawa i obowiązki uczniów
1.Prawa i obowiązki uczniów , instytucje oraz tryb składania skarg
w przypadku nie przestrzegania praw ucznia i słuchacza, uwzględniające
międzynarodowe konwencje, ustalany jest wspólnie przez organy o których mowa
w § 3 ust.1.
§ 8
Przepisy końcowe
1. Technikum Uzupełniające, w tym Technikum Uzupełniające wchodzące w skład
zespołu szkół, używa pieczęci zgodnie z odrębnymi przepisami.
2. Tablice i pieczęcie Technikum Uzupełniającego wchodzącego w skład zespołu
szkół zawierają nazwę zespołu i nazwę tego technikum z zastrzeżeniem ust. 3
3. Pieczęć urzędowa Technikum Uzupełniającego wchodzącego w skład zespołu szkół
nie zawiera nazwy tego zespołu.
4. Technikum Uzupełniające może posiadać własny sztandar, godło oraz ceremoniał
szkolny.
5. Technikum Uzupełniające prowadzi i przechowuje dokumentację szkolną zgodnie
z odrębnymi przepisami.
6. Zasady gospodarki finansowej Technikum Uzupełniającego określają odrębne
przepisy.
§ 9
1. Zmian w statucie szkoły dokonuje Rada Pedagogiczna na mocy uchwały. Procedurę wprowadzania zmian do statutu regulują odrębne przepisy.